וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ריאל מדריד הודחה, בילבאו עלתה

הבלאנקוס ניצחו בסיינה 90:102, אבל הניצחון של בילבאו במלאגה סידר לבאסקים מקום בשמונה הגדולות על חשבונם

שלב הטופ 16 מגיע באופן רשמי לסיומו הערב (חמישי), עם סיומם הדרמטי של בית ה' ובית ו'. בבית ה' נותר מאבק על הכרטיס השני לצד צסק"א מוסקבה (שגברה 65:82 את אפס איסטנבול) ומי שזכתה בו היא אולימפיאקוס, שגברה 81:88 על גלאטסראיי. בבית ו' בילבאו השלימה את הסנסציה הגדולה ועם ניצחון 55:59 במלאגה, הדיחה את ריאל מדריד, שבעצמה השיגה 90:102 ענק בסיינה, שלא הספיק. המנצחת בסדרה בין צסק"א מוסקבה לבילבאו תפגוש את המנצחת בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס.

משחקי רבע הגמר:

ברצלונה - קאזאן
סיינה - אולימפיאקוס
צסק"א מוסקבה - בילבאו
פנאתינייקוס - מכבי תל אביב

בית ה'

אולימפיאקוס - גלאטסראיי 81:88

היוונים והטורקים נפגשו למשחק שתמיד חם, והפעם הטמפרטורות עלו באולם השלום והאחווה, בשל העובדה שכרטיס אחד לשלב ההצלבה עמד על הפרק. אולימפיאקוס פתחה חזק ורבע ראשון של 14:24 נתן לה ביטחון להמשך המשחק. האורחים סירבו לוותר ושלשה של יאקה לאקוביץ' הורידה את ההפרש לנקודה בלבד באמצע הרבע הרביעי, אבל שם אולימפיאקוס חזרה לשלוט במצב בזכות אוסף נקודות של אייסי לואו, והסיום היה שייך בעיקר לוסיליס ספנוליס המצוין, שסיים עם 20 נקודות. גאורגיוס פרינטזיס הוסיף 16 ולואו סיים עם 14. לוקסה אנדריץ' הוביל את המפסידים עם 15.

אפס איסטנבול - צסק"א מוסקבה 82:65

האימפריה הרוסית ממשיכה לטייל כל הדרך להצלבה וניצחה בקלות גם במשחק חסר החשיבות בטורקיה. צסק"א מוסקבה, שהפסידה פעם אחת בלבד כל העונה ביורוליג, ניצחה 65:82 את אפס איסטנבול האומללה, שסיימה את הטופ 16 עם מאזן 5:1. את צסק"א הוביל אנדריי קירילנקו עם 15 נקודות, ג'מונט גורדון קלע 14 וננאד קרסטיץ' הוסיף 13. אצל הטורקים בלט סשה וויאצ'יץ' עם 17 נקודות, דושקו סבאנוביץ' תרם 16 ואסטבן באטיסטה מיודענו סיים עם 10 נקודות ו-11 ריבאונדים.

בית ו'

סיינה - ריאל מדריד 102:90

הבלאנקוס חיכו לחדשות טובות מכיוון מלאגה, אבל אלו לא הגיעו ובשל הניצחון של בילבאו הם נזקקו לניצחון בלפחות 23 נקודות כדי לעלות. הם אכן ניצחו, אבל ההפרש היה רחוק מלהספיק והקבוצה המצוינת של פאבלו לאסו, שסיימה ראשונה את הבית המוקדם, נופלת הרבה לפני המתוכנן מבחינתה. סיינה, שדרסה את ריאל במשחק בין השתיים במדריד, אומנם נוחלת הפסד ביתי מפתיע, אבל היא עדיין העפילה להצלבה מהמקום הראשון בבית. המשחק התנהל בקצב מטורף כבר מהרגע הראשון והמחצית הסתיימה ב-52:53 לאיטלקים, שנהנו מ-12 נקודות של תומאס רס. ריאל הבינה שהיא חייבת להילחם על חייה, וסיפקה רבע אחרון מצוין שנגמר ב-15:26 לזכותה ונתן לה את הניצחון, אבל כאמור, זה היה רחוק מלהספיק. פליפה רייס סיפק תצוגה עם 17 נקודות ו-14 ריבאונדים, 15 למרטינס פוצ'יוס. 15 גם לרס ובו מקאלב בסיינה.

מלאגה - בילבאו 59:55

ניצחון צמוד ואדיר לבילבאו, שבעונתה הראשונה ביורוליג עושה את הבלתי ייאמן ומעפילה לשמונה הגדולות. הבאסקים יצאו ללא דאור פישר הפצוע למשחק חוץ לא פשוט במלאגה, שם כבר הפסידו העונה בליגה, מול קבוצה שרצתה להשיג ניצחון ראשון ולסיים בטוב את הטופ 16. בילבאו ידעה שניצחון שלה יעלה אותה כמעט בוודאות וגירדה אותו בשיניים. המחצית הראשונה הייתה איומה, בעיקר הרבע השני שהסתיים ב-6:9 לאורחים, והם ירדו למחצית ביתרון שתיים בלבד. רבע שלישי טוב של מרקו בניץ' העלה אותם לפלוס שש, אבל מלאגה חזרה ועלתה ליתרון נקודה, שתי דקות לסיום. מאותו רגע, ראול לופס השתלט על העניינים ותפר שלשה גדולה ועוד ארבע נקודות מהעונשין כדי לסדר לבילבאו את הניצחון הדרמטי והכרטיס לשמינייה הגדולה של אירופה. באניץ', כמו גם ארון ג'קסון, הובילו את המנצחים עם עשר נקודות כל אחד.

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully