וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן: "לא נתקלתי בשנאת שחורים או יהודים בגרמניה"

29.2.2012 / 6:30

אלמוג כהן, שיפתח הערב מול אוקראינה, מדבר על המחאה נגד שכטר, הפוזישנים של גוטמן ומה ההבדל בינו לבין לואיס פרננדז

אלמוג כהן חווה בימים האחרונים מעין טראומה. הקריאות הגזעניות של אוהדים כלפי איתי שכטר, חברו לנבחרת שמשחק בקבוצה יריבה בבונדוסליגה, עשו כנראה את שלהם. כהן יזם שיחה עם החלוץ שבעקבותיה הוא בחר לדבר על האירוע ההוא, שבוודאי יהיה לו קשה לשכוח. "דיברתי עם איתי, המקרה הזה חמור מאוד", אומר שחקנה של נירנברג. "אני כבר שנה שניה בגרמניה, אבל בחיים לא נתקלתי בדבר כזה. אני מאוד אהוד על האוהדים, מקבל קבלת פנים טובה בכל משחק, גם אצל קייזרסלאוטרן התארחתי וקיבלתי את אותו יחס".

המקרה הזה, עושה רושם, הטביע את חותמו אך כהן טוען שבזמן שהוא נמצא בגרמניה הוא מעולם לא שמע הערות גזעניות. "זה אולי שניים או שלושה אוהדים, ואולי הם לא אוהדים את הקבוצה הזאת. לא נתקלתי בגזענות או שנאה נגד שחורים או יהודים בגרמניה", הוא אומר היום. "איתי לא מדבר גרמנית שוטפת, אז היה קשה לו להבין מה הם אמרו. כשהוא נכנס לחדר ההלבשה הסבירו לו מה באמת היה. תוך כדי אימון הוא חשב שזאת הפגנה נגד הקבוצה, אחר כך הוא הבין את המשמעות. זאת סיטואציה לא קלה. אני מבין גרמנית טוב מאיתי, אבל מה הייתי עושה במקומו? אני מאמין שהייתי מנסה להמשיך להתאמן, אבל אם זה היה באמת מציק יכול להיות שהייתי מפסיק את האימון. לא צריך לתת יותר מדי תשומת לב לאנשים רעים".

אתה מכיר את גוטמן די טוב, מהתקופה במכבי נתניה. מה השתנה אצלו?

"הגעתי מטוברוק למכבי נתניה בתקופה של גוטמן, וזה היה בתנאי שהוא רוצה אותי לבוגרים. אני עדיין זוכר את האימונים, הוא היה צועק 'פוזישן' באימונים ולא השתנה כל כך. כל הזמן שם דגש על העמדות. הוא באמת מאוד אוהב את הליגה הגרמנית, והחלום שלי היה לשחק שם. הוא מזכיר מאוד את המאמן שלי. בצורת התנהגות, בעובדה שהוא מחזיר שחקנים לעמדות בכל מצב ובכל שטח למגרש. אלו דברים מוכרים בבונדוסליגה".

מה אתם באמת מסוגלים לעשות בבית כזה?

"להבטיח או לצאת בהצהרות אי אפשר. אנחנו לא יודעים מה יהיה בקמפיין. פורטוגל ורוסיה מאוד חזקות באירופה. יש סוג של אווירה חדשה בנבחרת. אי אפשר לדעת מה יהיה בקמפיין. ביומיים האלה אלי ניסה להכניס את הדברים הבסיסיים שהוא רוצה מאיתנו. אתה רואה שהאימונים חזקים, עם הרבה טקטיקה. אני מקווה שהקבוצה הלאומית, כפי שאלי קורא לה, תתגבש כמה שיותר מהר".

ההגעה של גוטמן, לכאורה, הייתה צריכה להדאיג אותך. אני מתכוון בעיקר לערן זהבי, זה שהביא לו אליפות.

"אני חושב שמושגים כמו 'באנקר' לא נכונים. מי שנמצא בכושר טוב ישחק, יש לנו הרבה שחקנים מצוינים, קשה להגיד על שחקן כזה או אחר שהוא באנקר. יש שחקנים שמשחקים באנגליה, ספרד, בלגיה, גרמניה ואיטליה. אם שחקן נמצא בכושר טוב באותה ליגה, הוא ישחק".

יש פערים גדולים בין איכות שחקני הקישור וההתקפה לאיכות בהגנה. למה השחקן הישראלי רוצה להיות חלוץ?

"אני חושב שזה לא השחקן הישראלי, בכל מקום בעולם יש לחלוצים יותר תהילה, הם הפופולארים. ילדים אוהבים חלוצים. אני חושב שבאמת בתקופה האחרונה יש הרבה בלמים ומגנים צעירים שמתחילים לעלות. משחק ההגנה שלנו צריך להיות טוב, אבל המשחק לא מבוסס רק על עבודת הגנה".

אמרת בעבר שלא אהבת את הביקורת של פרננדס עליך בתום הקמפיין.

"לא אהבתי את זה, אבל דיברתי על זה וזה נגמר".

אצל גוטמן לא תמצא את עצמך מגן.

"אלי לא אוהב לשנות עמדות, כולם יראו את ההרכב ואין אצלו הפתעות. אני חושב שברור ששחקנים מעדיפים לדעת הרכב כמה שיותר מהר. שנדע מה הפוקוס. אני לא חושב שהייתה שכונה אצל פרננדס, הסגנון שלו הוא שהוא רוצה לבדוק שחקנים בעמדות. הוא עשה את זה במשחקי אימון, רק כדי לבדוק. מה שהיה אצלו נגמר. נוח יותר לדבר עם מאמן ישראלי, שאפשר לשאול אותו ישירות. יותר נוח שמאמן דובר אותו שפה".

לפי אוקראינה, גוטמן מצהיר: "אני הולך לכיוון של קבוצה"

גם זהבי מרוצה: "אצל גוטמן יש מסרים מאוד ברורים"

יו"ר ההתאחדות הגרמנית הגיב בחומרה למקרה איתי שכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully