וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביבי: "אולי החורים בכדורגל הישראלי יותר מדי גדולים"

היועמ"ש של ההתאחדות הגיב לטענות בדיון של ועדת החינוך בכנסת בנושא שקיפות. דב חנין: "הספורט הפך לביזנס, זו בעיה"

אוהדים של שש קבוצות השתתפו היום (שלישי) בדיון מיוחד של ועדת החינוך, התרבות והספורט שהתקיים בכנסת, בנושא "התנהלות הקבוצות הכדורגל בישראל", עם דגש על שקיפות ניהולית. בנוסף לנציגים של הפועל תל אביב, הפועל פתח תקוה, הפועל כפר סבא, מכבי תל אביב והפועל קטמון, נכחו בדיון גם מנכ"ל איגוד השחקנים אריה אלטר, חברי הכנסת יריב לוין ודב חנין, היועץ המשפטי של ההתאחדות משה אביבי וכן יו"ר ארגון האוהדים "היציע", שי גולוב.

יו"ר הועדה אלכס מילר קרא לגופי הספורט לפתור את הבעיות שהועלו בישיבה: "אתם צריכים לשמש דוגמא לשאר האיגודים בכל הנוגע לתקנונים ולאמות המידה. כך גם איגודים אחרים יוכלו ליישר קו. אם לא תעשו זאת, תהיה בסופו של דבר התערבות של המחוקק".

חבר הכנסת דב חנין: "הספורט הפך להיות לסוג של ביזנס ויש בו את כל האלמנטים של התנהלות עסקית שלעתים מכשילה ובעייתית. אנחנו נמצאים היום במצב שהגוף הזה מתנהל בצורה מאוד בעייתית כלפי האוהדים והשחקנים ומערכת הניהול של הקבוצה, שכולה באה מתוך שיקולים קצרי טווח של עשיית רווחים ועשיית קופה ולא כך צריך להיות המצב בניהול קבוצת כדורגל. יש לתת מקום ותפקיד לארגוני האוהדים בהנהלה".

נציג אוהדי הפועל תל אביב: "יש תקנון, אבל יש גם מציאות. לאלי טביב אין נכסים בארץ והוא הצליח לפרק שתי קבוצות כדורגל בארץ. יש לו עבר פלילי והשופט סטרשנוב כבר קבע שהוא לא ראוי להיות בעל קבוצה בישראל. לקבוצה היו הכנסות גבוהות מאוד ועכשיו אנחנו פתאום שומעים שאין כסף בקופה. זה לא סוד שגורמים עבריינים נמצאים בראש קבוצות הכדורגל שלנו. צריך שהכנסת תתערב כי ההתאחדות לכדורגל לא עושה כלום בנושא".

מהפועל תל אביב נמסר בתגובה: "אין שום קשר בין ההצהרות חסרות הבסיס של מספר ח"כים בעניין הפועל ת"א לבין המצב האמיתי והטוב של הקבוצה במציאות. חבל שחברי כנסת הולכים שולל אחרי קומץ של מסיתים, שלא טובת הקבוצה מנחה אותם, אלא גורמים כלכליים המנסים להשתלט על הקבוצה".

עו"ד משה אביבי, היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל אמר בתגובה לחלק מהדברים: "אנחנו עושים כל מאמץ שהבקרה התקציבית תהיה הדוקה. אנחנו מודעים לכך שיש בעיה של בעלות, יכול להיות שהחורים במסננת אצלנו הם גדולים מידי ויכולים להיכנס אנשים למערכת שלא מתאימים, לא תמיד אפשר למנוע מאנשים להיכנס לניהול. חוק הספורט לא מאפשר לבדוק בתקנונים שלנו אם יש לבעל קבוצה הרשעות קודמות".

רותם קמר, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "הדברים חשובים ולא נסתרים מענינו. האוהדים הם הלקוחות וצריך לתת להם עדיפות. כתוצאה מהמשבר בהפועל פתח תקווה זיהינו תופעות בעייתיות שעלולות לסכן את הכדורגל הישראלי. הקמנו ועדה –ועדת שטרוזמן - שצפויה להגיש את המלצותיה בחודש מאי".

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully