וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיגוד מפעילים לחץ על ג'ורדן פארמר להצטרף לנבחרת

27.2.2012 / 16:46

אבנר קופל הציב לו למטרה לצרף את גארד ניו ג'רזי. ויינקרנץ בראש הוועדה המקצועית, אלפסי עוזר מאמן במקום קטש

הנהלת איגוד הכדורסל התכנסה היום (שני) במשרדי האיגוד לראשונה תחת היושב ראש החדש אבנר קופל, על מנת לאשר את המינויים החדשים לאגף המקצועי. כצפוי, מינויים של המאמן הלאומי אריק שיבק ומאמן נבחרת הנשים אלי רבי לתפקיד מנהל האגף המקצועי לגברים ונשים עבר, והשניים יחלו לשמש בתפקיד החל מהקיץ הקרוב. כחלק מההבנות שיבק יסיים את תפקידו כמאמן מונס הבלגית בסיום העונה, ויתרכז בנבחרות ישראל השונות. כפי שפורסם, משה ויינקרנץ יעמוד בראש הוועדה המקצועית.

אחת המשימות הראשונות שעומדות בפני איגוד הכדורסל תחת אבנר קופל הוא ניסיון צירופו של ג'ורדן פארמר לסגל הנבחרת הבוגרת. פארמר, ששיחק בתחילת העונה במכבי תל אביב, כבר רמז בעבר כי במידה שיפנו אליו ישקול בחיוב את ההצעה ובתקופה האחרונה ניהלו גורמים שונים באיגוד, כולל היו"ר אבנר קופל, שיחות עם פארמר על מנת לשמוע על תוכניותיו. גורמים באיגוד אישרו את הנושא, וכעת צפוי גם המאמן אריק שיבק לשוחח עם השחקן. אחד השיקולים המרכזיים שעומדים על הפרק הוא נושא הביטוח, שכן העלות הגבוהה לביטוח של פארמר ועומרי כספי עשויה לטרפד את המהלך, אך באיגוד הובטח כי במידה שפארמר יסכים להצטרף לנבחרת, נושא הביטוח לא יעמוד על הפרק.

"קופל יודע שהגעתו של פארמר לנבחרת ישראל תשדרג את המעמד של הנבחרת, של האיגוד, ושלו עצמו בתפקיד החדש", אמר מקורב ליו"ר הזמני, "לפי מה שהוא משדר, פארמר מראה סימנים חיוביים של רצון להצטרף, ואין ספק שביחד איתו הגעת הנבחרת לאליפות אירופה 2013 תהיה קלה יותר".

שינוי יהיה גם בצוות המקצועי של הנבחרות. דן שמיר ימשיך כעוזרו של שיבק בנבחרת הבוגרת, אך עודד קטש, שפוטר לאחרונה מהפועל ירושלים, יפנה את מקומו לטובת אריק אלפסי, מאמן הפועל אשקלון שידריך במקביל את הנבחרת האולימפית. אריאל בית הלחמי יחזור לעבוד באיגוד הכדורסל וקיבל את נבחרת הנוער, בעוד יעקב ג'ינו מונה למאמן נבחרת הקדטים במקביל לעבודת השניים באקדמיה. שרון דרוקר קיבל הצעה לשמש כמאמן נבחרת העתודה, אך טרם השיב עליה.

אריק שיבק: "בשנתיים הבאות אהיה המאמן, אחר כך נראה"

"אני שמח מאוד להיות פה, והודיתי קודם כל להנהלה וליו"ר על האמון שניתן בי", אמר אריק שיבק. "כפי שאתם יודעים יש לנו שוב הגרלה קשה מאוד וכמובן שאנחנו לא מזלזלים באף אחת. כמו שלא שינינו את יעדינו ומטרותינו בקמפיין הקודם, כך זה עכשיו. המטרה היא עלייה לאליפות אירופה. מקווה שנמשיך את המסורת ולהגיע שוב לשם. ננסה להקים את הנבחרת הטובה ביותר ולהביא את השחקנים הטובים והמתאימים ביותר שיעזרו לנו לעמוד במשימה".

שיבק המשיך: "כבר עכשיו אני בקשר עם חלק מהשחקנים. היו כאלה שיתחילו לעבוד מוקדם יותר כשיסיימו את הליגה, ואלה שהייתה להם עונה ארוכה וקשה יותר יתחילו מאוחר יותר. נתחשב בהם, כפי שעשינו בקיץ הקודם. לגבי מתאזרח עדיין לא נכנסתי לזה. תנו לי את החודש הקרוב, נבדוק את כל האפשרויות, כולל פארמר. נראה את המכלול הכללי של צרכי הנבחרת. אל תשכחו שנבחרת ישראל זו קבוצת כדורסל שבנויה מתפקידים ונקבל את ההחלטות בתקווה שכל מי שיתבקש להגיע לנבחרת יעמוד לרשותנו".

על המשך דרכו בנבחרת אמר שיבק: "הכוונה היא שבשנתיים הבאות אהיה מאמן הנבחרת, ובהתאם לשיקול דעתו של יו"ר איגוד הכדורסל לאחר שנתיים נחליט אם אמשיך. לא רצינו לעשות חוזה ארוך יותר. אם וכאשר יוחלט על ידי שני הצדדים שראוי שאמשיך, לא אסרב". על כך שעודד קטש ככל הנראה לא ימשיך בתפקידו כעוזר מאמן: "אדבר עם דן שמיר ועודד קטש, ואני מבקש שתכבדו אותנו אפילו אם פורסמו כבר דברים. עוד 24 שעות תקבלו תשובה".

משה ויינקרנץ, יו"ר הוועדה המקצועית החדש, אמר: "השינוי שנעשה באיגוד זה שיהיה מישהו שבא ללא אינטרס, אלא טובת העניין עומדת לפניו. לתפיסתי פחות מטרידה חלוקת המשימות אלא שיתוף הפעולה ואיך לקדם ולהצליח. הרבה שנים הייתי בלא מעט תפקידים. אני יודע איך אני רוצה לראות את הכדורסל בעוד מספר שנים, אבל זה לא יהיה נכון להצהיר עכשיו על מטרות. יש פה עבודה שנעשתה במשך שנים וזה הזמן להודות לאנשים שעשו את העבודה. השינוי המהותי זה שאני לא מחויב לשום קבוצה או מרכז כזה או אחר. זה לא אומר לא להיות קשוב לאנשים המנהלים, אבל זה השינוי".

כפי שפרסמנו, משה ויינקרנץ יעמוד בראש הוועדה המקצועית

נבחרות ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully