וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: צסק"א מוסקבה מחצה את אולימפיאקוס 64:96

הרוסים קלעו את 10 השלשות הראשונות שלהם בתצוגה התקפית נדירה. בילבאו גברה על סיינה 59:60, אפס הודחה

מתחילים להרגיש את סוף שלב הטופ 16 ביורוליג, והערב (רביעי) מתקיימים שלושה משחקים שפותחים את המחזור החמישי. במוקד העניקה לנו צסק"א מוסקבה את אחד מהצגות הכדורסל הגדולות ביותר של השנה, כשהשפילה את אולימפיאקוס 64:96 ולמעשה הבטיחה את מקומה בהצלבה. מי שסיימה את דרכה במפעל היא אפס איסטנבול המאכזבת, שנכנעה בדרבי הטורקיות 64:56 לגלאטסראיי, שבעצמה שמרה על סיכוי להעפיל להצלבה. בבית ו' הנחילה בילבאו הנהדרת הפסד ראשון בטופ 16 לסיינה, עם 59:60 דרמטי, שקירב אותה מאוד אל עבר השלב הבא.

בית ה'

צסק"א מוסקבה - אולימפיאקוס 64:96

וואו - זה כל מה שיש לנו להגיד על ההצגה הנדירה של צסק"א הערב. כנראה שההפסד בשבוע שעבר לגלאטסראיי - ההפסד הראשון של האלופה הרוסית ביורוליג, למי ששכח - היה בדיוק מה שאנדרי קירילנקו וחבריו היו צריכים כדי להתאושש, ועוד איך להתאושש. בזכות הניצחון העצום הבטיחה צסק"א את מקומה בשלב ההצלבה באופן מעשי.

הפתיחה של המארחת היתה לא פחות מהיסטורית. צסק"א פשוט לא הצליחה להחטיא מהשדה, וקלעה את כל עשר הזריקות הראשונות שלה מחוץ לקשת (!). הסיפור פחות או יותר נגמר בשלב הזה, כשמפיגור 30:16 ברבע הראשון ו-52:33 בשלהי הרבע השני אולימפיאקוס ממש לא הצליחה לחזור. צסק"א, למי שחשש, שמרה על האחוזים המדהימים שלה עד הסיום: 24 מ-32 ל-2 (75%), 13 מ-20 ל-3 (65%). לשם השוואה, אולימפיאקוס דייקה רק ב-3 מ-18 הזריקות שלה מחוץ לקשת (16%).

אנדרי וורונטסביץ' המשתפר הוליך שישה קלעים בספרות כפולות אצל המנצחת עם 15 נקודות, כשמילוש טאודוסיץ' הוסיף 14, דריוש לברינוביץ' 12, אנדרי קירילנקו 11 ואלכסי שווד ואנטון פונקרשוב תרמו 10 כ"א. מנגד, ואסיליס ספאנוליס היה היחיד שקלע לאולימפיאקוס בדאבל-פיגרס, עם 12.

גלאטסראיי - אפס איסטנבול 56:64

זהו זה, העונה המאכזבת של אפס איסטנבול ביורוליג הגיעה הערב לסיומה באופן רשמי. הניצחון היחיד של קבוצת הפאר של אופוק סאריצ'ה בטופ 16 היה במחזור הראשון, מול גלאטסראיי, אך הערב הגיעה הנקמה של הנציגה הטורקית הנוספת במפעל, ובשל הניצחון החשוב נותרה גלאטסראיי בתמונת ההעפלה להצלבה ותתחרה עם אולימפיאקוס על הכרטיס הנוסף מהבית.

המארחת הוליכה 13:20 בתום הרבע הראשון, עלתה ל-24:39 בשלהי הרבע השני, ומשם אפס כבר לא הצליחה לחזור. לוקסה אנדריץ' הוליך את המנצחים עם 15 נקודות, ג'מונט לוקאס וג'וש שיפ הוסיפו 9 כל אחד. 16 נקודות של סטנקו באראץ' ו-15 של סאשה וויאצ'יץ' לא הושיעו את אפס.

בית ו'

בילבאו - סיינה 59:60

איזו עונה נהדרת עוברת על בילבאו, וכעת נראה כאילו העונה הגדולה הזו תימשך מספר שבועות נוספים. בשל הניצחון הערב עשתה הקבוצה, לה זו הופעה ראשונה ביורוליג, צעד גדול אל עבר ההצלבה: הפסד של ריאל מדריד למלאגה מחר יבטיח לבאסקים כרטיס לטופ 8.

סיינה, מצידה, הגיעה למשחק עם מאזן מושלם בטופ 16, לאחר שכמעט והבטיחה את העפלתה מהמקום הראשון, ולאחר שזכתה בגביע האיטלקי. המשחק היה איטי מאוד, שתי הקבוצות קלעו 15 נקודות במשותף ברבע הראשון, ובאופן כללי נותרו צמודות אחת לשניה עד השניות האחרונות. ואז, שש שניות לסיום, קלע בוטסי ת'ורנטון הוותיק והעניק לאיטלקים יתרון 58:59. בילבאו קיבלה כדור אחרון, הלכה לראול לופז, ורכז נבחרת ספרד תפר את הנקודה ה-15 - אולי הנקודה החשובה ביותר של הבאסקים העונה.

מרקו באניץ' הצטרף ללופז עם ערב גדול של 16 נקודות ו-8 ריבאונדים, כשאקס מכבי תל אביב ד'אור פישר סיים עם 7 ו-12 ריבאונדים. את סיינה הוליך איגור ראקוצ'ביץ' הוותיק עם 14 נקודות, בו מקאלב הוסיף 12.

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully