וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאפולי-צ'לסי: "הזדמנות לשבור את הכדורגל האנגלי"

נאפולי תפגוש את צ'לסי (21:45, ספ' 5), קבאני משתוקק להדיח את נציגת הפרמיירליג האחרונה. ריאל תתארח במוסקבה

שמינית גמר ליגת האלופות נפתחה בשבוע שעבר בסערה, כשמילאן הביסה את ארסנל, ברצלונה ניצחה בלברקוזן, ליון גברה על אפואל ניקוסיה וזניט סיפקה לנו מותחן נהדר מול בנפיקה שנגמר ב-2:3 דרמטי. הערב (שלישי) תיפתח המחצית השנייה של המשחקים הראשונים בשמינית גמר האלופות עם שני משחקים. מוליכת הליגה הספרדית ריאל מדריד תצא למוסקבה הקפואה, שם תפגוש את צסק"א, בעוד צ'לסי המסובכת תצא למשחק חוץ קשה מול נאפולי בסן פאולי. יהיה חם.

אנדרה וילאש בואש מנג'ר צ'לסי. Mike Hewitt, GettyImages
כמה לחץ. וילאש בואש/GettyImages, Mike Hewitt

נאפולי - צ'לסי (21:45, ספורט 5 ו-HD)

הבלוז נמצאים בתקופה רעה מאוד ולא ניצחו כבר ארבעה משחקים ברציפות בכל המסגרות, כולל 1:1 ביתי ומאכזב במיוחד מול בירמינגהאם מליגת המשנה בשבת האחרונה במסגרת הגביע. הדבר הגביר במיוחד את הלחץ על המנג'ר הפורטוגלי אנדרה וילאש בואש, כשנשמעו דיבורים על כך שהפסד בסן פאולו יכולים גם לשלוח אותו הביתה כבר אחרי המשחק. צ'לסי מגיעה למבחן הרבה יותר קשה מאשר בשבת, כשהיכולת בה היא נמצאת לאחרונה ודאי לא תספיק לה מול נאפולי המצוינת, שטיילה ל-0:3 נהדר מול פיורנטינה ביום שישי האחרון.

המיליונרים של רומן אברמוביץ' נמצאים במקום החמישי בפרמיירליג, מרחק 17 נקודות ממנצ'סטר סיטי הראשונה, רוצים להגיע לחצי הגמר במפעל לראשונה אחרי שתי הדחות מוקדמות. כדי לעשות את זה, הם יהיו חייבים לגלות את אותה היכולת שהציגו במשחק האחרון של שלב הבתים, אז ניצחו 0:3 את ולנסיה. מי שצפוי לשלם את המחיר על האכזבות האחרונות הוא החלוץ המאכזב פרננדו טורס. ג'ון טרי, שנעדר בשלושת השבועות האחרונים, עלול להיעדר חודשים נוספים בגלל הפציעה.

בנאפולי, מנגד, מגיעים למשחק במצב רוח מרומם ואחרי 0:3 מרשים מאוד על פיורנטינה בשישי ומאמינים שהם מסוגלים לרשום הישג משמעותי כבר בעונת הבכורה שלהם בליגת האלופות. התכולים נמצאים עכשיו במקום השישי בליגה עם 37 נקודות, מרחק חמש נקודות מאודינזה השלישית ומהמקום שמוביל להשתתפות נוספת בליגת האלופות. אגב, לנאפולי זה יהיה מפגש שלישי מול קבוצה אנגלית העונה לאחר שניצחה את מנצ'סטר סיטי בבית וסיימה איתה בתיקו בחוץ בשלב הבתים, בו סיימה שנייה לאחר באיירן מינכן.

"אם נעבור את נאפולי, יש לנו סיכוי טוב לזכות בליגת האלופות. זה עדיין תלוי בהגרלה, אבל בהחלט יש סיכוי", אמר וילאש בואש, "זה אתגר עצום מבחינתנו. כולם יודעים שנאפולי עברה בית קשה מאוד והדיחה קבוצה אנגלית מצוינת". הפורטוגלי התייחס ליכולת המאכזבת של טורס ואמר: "כולם נואשים לראות אותו כובש. כולם דוחפים אותו, משבחים אותו באימונים וזה יבוא לו עם ניצול מצבים טוב יותר. הביטחון העצמי שלו נמוך, אבל אנחנו מאמינים בו ובכישרון שלו".

וילאש בואש מתעקש שיש לו תמיכה מההנהלה, אבל רוצה לשמוע את המילים המפורשות. "למילים האלה יהיו יותר משמעות אם הן יבואו מההנהלה", אמר הפורטוגלי, "אני לא יכול להמשיך להגיד את זה".

מאמן נאפולי וולטר מצארי התייחס לדיבורים על המשבר של היריבה: "אנחנו משחקים נגד צ'לסי, קבוצה ששיחקה יותר מ-100 משחקי ליגת האלופות. אנחנו גאים לשחק בבמה הזו, אבל אני לא רוצה לשמור אף אחד שאומר שאנחנו הפייבוריטים. נוכל להשיג תוצאה טובה, רק אם נציג משחק גדול. הקבוצה חייבת לשחק מושלם".

אדינסון קבאני צוטט ב"דיילי סטאר" כשאומר ש"זאת הזדמנות מצוינת עבורנו להרוס את הכדורגל האנגלי". כזכור, שתי הקבוצות ממנצ'סטר לא העפילו לשמינית הגמר, וארסנל ספגה מהלומה קשה ממילאן. "יש להם מוניטין, אבל השנה הזאת הם נכשלו", אומר קבאני, "ואנחנו מתכוונים רק להרע את המצב שלהם על ידי ניצחון על צ'לסי. אנחנו לא פוחדים מצ'לסי, כך שאנחנו בטוחים ביכולתנו להדיח את הנציגה האחרונה של הפרמיירליג. אנחנו לא סבורים שזה יהיה קל, אבל לפי היכולת שלנו, אנחנו אופטימיים".

צסק"א מוסקבה - ריאל מדריד (19:00, ספורט 5 ו-HD)

הבלאנקוס נמצאים בתקופה חלומית ועם שמונה ניצחונות ליגה רצופים, שמציבים אותם בפסגה מרחק 10 נקודות מהיריבה המושבעת ברצלונה. ריאל מדריד לא תסתפק העונה רק באליפות הראשונה מאז 2007/8 ורוצה לזכות גם בליגת האלופות, וכדי לעשות את זה היא תצטרך לעבור את המבחן הקשה ובעיקר הקפוא באצטדיון לוז'ניקי מול צסק"א מוסקבה. הקבוצה של ז'וזה מוריניו, שעברה את שלב הבתים עם מאזן מושלם של 18 נקודות מתוך 18, תיאלץ להתמודד עם קור של 10 מעלות מתחת לאפס במקרה הטוב ואפילו פחות במקרה הרע.

ריאל יצאה למפגש החוץ הקשה עם 21 שחקנים, כשחמיט אלטינטופ, אנחל די מריה ולסאנה דיארה נעדרים בשל פציעות. הבלאנקוס ניצחו בשני הביקורים האחרונים שלהם ברוסיה, במסגרת ליגת האלופות, 0:1 על לוקומוטיב מוסקבה ב-2002/3 ו-1:2 על זניט ב-2008/9. אגב, מוריניו עצמו ניצח את צסק"א במוסקבה פעמיים ובאותה התוצאה, 0:1. פעם אחת עם צ'לסי ופעם עם אינטר. למרות זאת, צסק"א לא הפסידה מעולם לקבוצה ספרדית בחמישה מפגשים.

הקבוצה הרוסית מגיעה למפגש, שמהווה מבחינתה משחק רשמי ראשון מאז יצאה הליגה הרוסית לפגרה אי שם בנובמבר. בנוסף, סובלת הקבוצה ממכת פציעות, שכוללת בין היתר את קיריל נבאבקין ופאבל ממייב, אבל גם את מארק גונזאלס וקייסוקה הונדה. ואגנר לאב נמכר לפלמנגו.

"אני אוהב משחקים שיש בהם סיכון כל כך גדול והרבה על מה לשחק", אמר מוריניו במסיבת העיתונאים הרשמית, "בגלל זה אני אוהב את השלב הזה של ליגת האלופות. כל הקבוצה שיש להן יציבות ניהולית משתפרות וגם צסק"א נעה בכיוון הזה. היא קבוצה חזקה מאוד מבחינה הגנתית, גם מבחינה פיזית וטקטית השחקנים שלהם מוכנים מאוד. אנחנו חייבים להיות חזקים יותר מהתנאים. אנחנו חייבים לנצח, כשגם תיקו עם שערים או בלי שערים יהיה טוב כי אנחנו רוצים לעלות לרבע הגמר וזה הכי חשוב".

מאמן צסק"א ליאוניד סלוצקי אמר: "יש לנו תכנית משחק מסודרת וברורה מאוד. כשאנחנו נגד קבוצה שמגיעה כפייבוריטית מולנו, אז יש לנו תכנית משחק שמותאמת להשגת תוצאה. אבל במשחק כזה אנחנו צריכים הצטברות של כמה נסיבות. אנחנו צריכים שריאל תהיה מתחת לשיאה ולשלוט במשחק. כל קבוצה מבצעת טעויות, אנחנו חייבים להיות מוכנים לנצל את של ריאל".

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully