וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרגיי ריכטר סיים שישי באליפות אירופה בפינלנד

ריכטר החמיץ מדלייה בכדור השמיני בגמר כשקבע רק 9.2 נקודות. מדלל החמיץ את הקווטה למשחקים האולימפיים

סרגיי ריכטר דורג הערב (ראשון) במקום השישי בגמר אליפות אירופה ברובה אוויר. ריכטר שהעפיל שלישי לגמר עם 598 נקודות, צבר בגמר עוד 101.9 נקודות שדרגו אותו רק במקום השישי, עם אותו מספר נקודות כמו לג'ראמי מונייר מצרפת שדורג חמישי.

גמר אליפות אירופה ברובה אוויר שנערך הערב בוירומאקי בפינלנד, הוכתר על ידי ותיקי ענף הירי כאחד הגמרים המותחים והצמודים ביותר שהיו בהיסטוריה של אליפויות אירופה.
חמישה מתוך שמונת הקלעים שעלו לגמר נחשבים כיום לטובי קלעי האוויר בעולם. ניקולו קאמפריאני מאיטליה עלה ראשון לגמר עם 599 נקודות כשהוא רושם לא פחות מ-58 קליעות בול . שני עלה לגמר פטר סידי מהונגריה, גם הוא עם 599 נקודות, ריכטר כאמור העפיל מהמקום השלישי. דניס סוקולוב מרוסיה ומרקו דה ניקולו מאיטליה העפילו לגמר עם 597 נקודות.

בגמר יורים המתחרים 10 כדורים, לכל כדור יש דקה אחת. בין כדור לכדור הכרוז מכריז על התוצאה ועל המצב בטבלת הגמר.
ריכטר קבע בכדור הראשון 10.2 ודורג במקום החמישי במרחק של 0.7. בכדור השני ריכטר קבע 10.0 נקודות ובכדור השלישי 10.3 נקודות ובכדור הרביעי 10.7 נקודות. על הלוח נוצר מצב מעניין כאשר סוקולוב הרוסי, סידי ההונגרי, קאמפרי האיטלקי וריכטר הישראלי היו עם אותו מספר נקודות.

ריכטר השיג עוד 10.7 נקודות בכדור החמישי ודורג ראשון בתחרות כאשר נותרו עוד חמישה כדורים, המרחק בין ריכטר למקום השישי היה בסה"כ חצי נקודה ולמקום האחרון בגמר 1.1 נקודות. בכדור השישי ריכטר ריכטר קבע 9.9 נקודות וירד למקום הרביעי, בכדור השביעי הוא תיקן עם 10.2 ועלה שוב למקום השלישי, אבל בכדור השמיני ריכטר קבע רק 9.2 נקודות שהורידו אותו למקום השישי.

בכדור התשיעי והעשירי ריכטר השיג עוד 10.6 נקודות ו-10.1 אבל 699.9 הנקודות שלו לא הספיקו ליותר מהמקום השישי. בזהב זכה דניס סוקולוב מרוסיה עם 701.5 נקודות, בכסף זכה האיטלקי קאמפריאני עם 700.9 נקודות ובמקום השלישי עוד נציג לארץ המגף, דה ניקולו עם 700.8 נקודות. פטר סידי ההונגרי סיים רביעי עם 700.6 נקודות.

ריכטר היה מאוכזב בסיום אבל הוא מביט קדימה אל המטרה הכי חשובה השנה, המשחקים האולימפיים בלונדון. "זה היה גמר מדהים, היו כאן הקלעים הטובים בעולם, איתם אצטרך להתחרות גם בלונדון. בקליעה כל אחד מהצמרת העולמית יכול בכל רגע נתון לזכות במדליה או לסיים שישי. היה לי יום מצוין, מתוך 70 כדורים, רק הכדור השמיני בגמר היה בתוצאה נמוכה של 9.2. אני מקווה שבפעם הבאה אני אהיה זה שאחגוג על הפודיום ואתם יודעים מתי תיהיה הפעם הבאה שכל הטובים בעולם יתכנסו לתחרות אחת".

בעוד ריכטר מאוכזב מאי הזכייה במדליה, ליאור מדלל חוזר הביתה מאוכזב מאי הזכייה בקווטה האולימפית, אליה היה כל כך קרוב. מדלל שדורג בסיומה של התחרות במקום ה-22 עם 594 נקודות היה רחוק רק בנקודה אחת מהמקום ה-16 אשר העניק לצ'כי רוזיספל את הקווטה האחרונה ללונדון.

מדלל התחיל לא טוב את הסט הראשון עם 98 נקודות, בסט השני והשלישי מדלל איבד עוד שתי נקודות יקרות (99, 99) אבל בסט הרביעי והחמישי הוא תיקן עם תוצאה 200 נקודות מושלמות. בתחילת הסט השישי מדלל היה מדורג במקום ה-13 בטווח הקווטות ואפילו בטווח הגמר , אבל הכדור הראשון בסט האחרון היה שווה רק 9 נקודות והמטרה עכשיו היתה לסיים עם 595 ולהמתין ולראות מי לוקח קווטה. הכל היה בסדר עד לכדור הלפני אחרון, מדלל שוב איבד נקודה יקרה וסיים את התחרות עם 594 נקודות בלי קווטה ללונדון.

שלוש מתוך ארבע הקווטות שחולקו היום בפינלנד הוענקו לספורטאים שלא העפילו לגמר ואשר סיימו את האליפות עם 595 נקודות. מדלל: "באתי מוכן לתחרות אבל עשיתי טעויות ועליהן שילמתי מחיר יקר. אני יודע שאני אזכה לייצג את ישראל בעתיד במשחקים האולימפיים, אני צעיר ויש לי עוד דרך ארוכה".
הנציג השלישי של ישראל ולדימיר פיבנר קבע רק 579 נקודות ודורג במקום ה-75. הנבחרת הישראלית דורגה במקום ה-13 בדרוג הנבחרות עם 1771 נקודות, את הזהב בין הנבחרות קטפה איטליה.

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully