וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את הפועל ירושלים 100:104 בהארכה

20 נק' של אוחיון סידרו לצהובים ניצחון. ראשל”צ גברה על אשקלון 79:84, גלבוע/גליל ניצחה את הבקעה, אשדוד את חיפה

כמה שהתגעגענו לקרב הענק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, והערב (ראשון), קיבלנו אותו בגדול: האדומים מהבירה, שסבלו מעונה כה חלשה, הרימו את עצמם והציגו את היכולת שכה ציפו מהם העונה, אבל מכבי תל אביב הצליחה לקחת את המשחק בשיניים, עם 100:104 לאחר הארכה, ועשתה זאת רגע לפני המשחק הקריטי מול ז'לגיריס קובנה ביורוליג.

את הערב המטורף המשיכה מכבי ראשון לציון, שהגיעה אחרי ההפסד בגמר הגביע, וכבר נפלה לפיגור 19 מול עירוני אשקלון, אבל קאמבק ענק שלה סידר לה 79:84 על היריבה הדרומית. גלבוע/גליל חזרה טוב מהפגרה ושמרה על המקום השני שלה בליגה עם 77:84 על מ.כ הבקעה, שמצידה רושמת הפסד רביעי ברציפות. מכבי אשדוד המשיכה במומנטום שלה ורשמה ניצחון רביעי ברציפות כשגברה על הנמושה של הליגה, מכבי חיפה 74:84.

הפועל ירושלים – מכבי תל אביב 104:100 (בהארכה)

לאחר שזכה ביום חמישי בגמר הגביע, הודיע מאמן מכבי תל אביב, דיויד בלאט, כי המשחק מול ירושלים אינו מעניין אותו ושהוא מרוכז אך ורק בז'לגיריס קובנה. הערב הוכיחה לו הפועל ירושלים כי הזלזול בה לא היה מוצדק, כשנאבקה בכל כוחה והציגה את הכדורסל שכה היה מצופה ממנה, והיתה קרובה מאוד להשיג ניצחון שני העונה על הצהובים בליגה, אבל יכול שיא של יוגב אוחיון, אקס הפועל ירושלים, הותירה את הניצחון אצל מכבי, שעתה תוכל להתרכז ביריבה הליטאית. ירושלים לעומת זאת אמנם יוצאת מאוכזבת, אבל שחקניה סוף סוף שיחקו עם האנרגיה הנדרשת, ואם הם ימשיכו כך, עדיף יהיה לא לפגוש אותם בפלייאוף (אם הם יגיעו לשם).

המארחים הקפיצו את הקהל המקומי עם שלשה והאלי אופ נהדר של נעימי לרנדל, לנגפורד צלף שלשה אבל ההגנה הצהובה לא תפקדה וכדיר קבע 5:7. שחורציאניטיס התחיל לעבוד, וסל ועבירה שלו עם נקודות של לנגפורד העלו את האורחים ל-7:12. נעימי נכנס לעניינים, צלף ג'מפ מוצלח, סידר אסיסט לרנדל ואז קבר שלשה על ראשם של הצהובים כדי להעלות ל-14:19. מכבי המשיכה להתקשות וסיימה את הרבע בפיגור 23:17. אוחיון פתח את הרבע השני עם שש נקודות רצופות וקבע שיוויון, ומשם והלאה ניסו שתי הקבוצות לברוח, נעימי ובלו החליפו ביניהם שלשות, ונקודות של סטרוברי הורידו את המארחים ביתרון 42:44 אל המחצית.

נעימי המשיך לקחת על עצמו את המשחק גם ברבע השלישי, ועם הרבה אנרגיה הוליך את ירושלים ליתרון 4. פניני החזיר בשלשה, אבל שש נקודות רצופות של קוקיה בצבע העלו ל-57:65 למארחים. המארחים כבר עלו ליתרון דו ספרתי, אבל בלו החזיר עם שלשה, ואחת של אוחיון עם הבאזר הורידה את מכבי בפיגור 69:66 בלבד לפני הרבע האחרון. שלושה שחקני ירושלים חסמו את סחורציאניטיס בפתיחת הרבע האחרון, בראדלי רשם סל ועבירה ונקודות של נעימי קבעו 72:76. שייר, בורשטיין ולנגפורד צלפו שלשות, וסל ועבירה של האחרון קבע 79:81 לצהובים.

ירושלים היתה יכולה להוביל בתוך הדקה האחרונה, אבל בראדלי איבד ודאנק של בורשטיין נתן את היתרון למכבי. בראדלי הפציץ שלשה ענקית וירושלים שוב הובילה, אבל לנגפורד עם סל ועבירה העלה את האורחים ל-86:88, 19 שניות לסיום. בלו עשה את העבודה מהקו, ופיגור 3 ניסה בורשטיין לבצע עבירה אבל השופטים לא שרקו, הכדור הגיע בטעות לבראדלי שהטעה את לנגפורד, וסחט ממנו עבירה לשלוש, עם תום הזמן החוקי. בראדלי עמד בלחץ, צלף שלוש פעמים מהקו ושלח את המשחק להארכה. בראדלי המשיך ללהוט ויחד עם גרונפלד העלה ל-3, אבל קליעות עונשין מוצלחות של בורשטיין והנדריקס העניקו למכבי יתרון 95:99. המארחים ניסו לחזור, אבל אוחיון עם סל ענק הרחיק את מכבי עוד יותר.

קלעו למכבי תל אביב: יוגב אוחיון 20 (3 מ-3 ל-3, 5 מ-5 מהעונשין, 3 חטיפות, 8 אסיסטים, 0 איבודים), דייויד בלו 17, קית' לנגפורד 16, ריצ'רד הנדריקס 15, סופוקליס שורציאניטיס 12, טל בורשטיין 12, גיא פניני 5, ליאור אליהו 4, ג'ון שייר 3. דמונד מאלט שותף ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 19 (3 מ-3 ל-2, 4 מ-5 ל-3, 10 אסיסטים), ראמל בראדלי 17 (8 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חטיפות), די ג'יי סטרוברי 16 (4 ריבאונדים, 3 חטיפות), דן גרונפלד 14, בריאן רנדל 12, אלישי כדיר 9, אורי קוקיה 8, ג'ון תומאס 5.

מכבי ראשון לציון – עירוני אשקלון 79:84

איזה ערב מטורף. החבורה של אפי בירנבוים כלל לא הופיעה למחצית הראשונה, ונראתה עדיין תחת השפעת ההפסד בגמר הגביע. אלא שאז הופיע ברנדון באומן, אותו באומן שנותר מחוץ לפרקט בשבועות האחרונים בגלל פציעה, ובמו ידיו הוליך את החבורה בכתום לקאמבק ענק וניצחון ביתי מרשים. אשקלון לעומת זאת קיבלה הופעה גדולה מרביב לימונד, אך כנראה שהדרך הביתה לדרום תוקדש כולה לניסיון להבין כיצד היא הצליחה לאבד משחק שהיה לה קבור בתוך היד.

ראשון עלתה לא רע אל המשחק, ושלשה של קיצ'ן בפתיחה קבעה 7:8 בלבד לאשקלון, אלא שמשם הכל הלך הפוך. ריצת 5:19 מטורפת לחלוטין בראשותו של רביב לימונד שפשוט להט הטיסה את האורחים ליתרון 12:27 בסיום הרבע הראשון. אשקלון פתחה מצוין גם את הרבע השני ועלתה כבר ל-19:36 אחרי נקודות של עמית שמחון. האורחת צימקה ל-36:25 עם נקודות של ברנדון באומן, עמית בן דוד וניצן חנוכי. אך האורחת הצליחה לברוח שוב, הפעם ל-31:48 עם ארבע רצופות של שמחון ובמחצית זה 34:48 מפתיע לקבוצה של אריק אלפסי.

אדריאן יוטר, באומן וחנוכי התעוררו ברבע השלישי והריצו את ראשון ל-6:13 ולפיגור 57:47 אחרי שש דקות בתוך הרבע. קרופורד, דרווין קיצ'ן ויוטר המשיכו להריץ את ראשון, שסגרה ל-60:55. ראשון המשיכה במומנטום גם ברבע האחרון ופתחה עם ריצת 4:11 כשקרופורד ובאומן מפציצים מכל טווח ומעלים את ראשון ל-64:68 אחרי ארבע דקות ברבע. באומן, שרק לאחרונה חזר מפציעה, המשיך להיות ברמה אחת מעל כולם והוביל את ראשון לקאמבק ענק ו-79:84 בסיום.

קלעו למכבי ראשוןן לציון: ברנדון באומן 23 (8 מ-8 ל-2, 0 מ-7 לשלוש), 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'ו קרופורד (2 מ-7 לשלוש) ודרווין קיצ'ן 15 נקודות כל אחד, עמית בן דוד 9, אדריאן יוטר 8 ו-6 ריבאונדים, איגור נסטרנקו ואור סולומון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לעירוני אשקלון: רביב לימונד 23 (11 מ-18 מהשדה) ו-7 אסיסטים, דווין מיטשל 16 ו-6 אסיסטים, מרקו קילינגסוורת' 14 ו-7 ריבאונדים, ג'יימי סקין 9 ו-9 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' 7, עמית שמחון 6, דודו שמריז 3, טוני סקין 1, יוני ניר שיחק ולא קלע.

מ.כ הבקעה – הפועל גלבוע/גליל עליון 84:77

בזמן שחלק מקבוצות הליגה התעסקו עם מפעל הגביע בשבוע האחרון, בגלבוע/גליל בעיקר נחו, וניצלו את הפגרה כדי לחבר עוד יותר את הסגל. ואכן, הקבוצה של ליאור ליובין נראתה הרבה יותר מחוברת מיריבתה הערב, והשיגה עוד ניצחון ששומר אותה במקום השני. הבקעה לעומת זאת רושמת הפסד רביעי ברציפות, וכמו ההפסדים הקודמים שלה, קבוצתו של אבי אשכנזי נכנסה לבור בשלב מוקדם יחסית ונאלצה לרדוף אחרי האורחים לאורך כל המשחק.

הבקעה עלתה ליתרון מוקדם, אבל גלבוע/גליל חיממה מנועים, ועם ריצה נהדרת של רומאו טראוויס וג'וזף ג'ונס טסה ליתרון 4:8. או אז החל ראשון פרימן להתעורר, חפר בתוך הצבע של האורחים שלא הצליחו לעצור אותו, הוביל את המהפך של הבקעה, ונקודות של טראוויס הורידו את שתי הקבוצות בשיוויון 18:18 בסיום הרבע הראשון. השתיים נותרו צמודות גם בפתיחת הרבע השני, ובמצב של 24:24 נתקע השעון והמשחק הופסק. ג'וזף ג'ונס המשיך ללהוט, ובמו ידיו הוביל את גלבוע/גליל ליתרון 8, כשהבקעה עומדת מהצד ומתבוננת. דלייני וניר כהן צלפו שלשות חשובות, ונקודות של דלייני הורידו את הבקעה בפיגור נמוך יחסית, רק 42:38 במחצית לזכותה של גלבוע/גליל.

דלייני ודאוול מנעו מגלבוע/גליל לברוח, אבל אז רשם פלס את אחד הדאנקים הגדולים של העונה על הפנים של המגן שלו ויכולת מצויינת של טראוויס העלתה את הפער ל-54:63 בסיום הרבע השלישי. קורטני פלס צלף שלשה חשובה בפתיחת הרבע האחרון, אבל דלייני לא הרים ידיים, ושלוש דקות לסיום הורידו המארחים ל-5 בלבד. דווקא אז איבד דאוול והוסיף החטאה, ושלשה ענקית של אופיר פרחי 50 שניות לסיום העלתה ל-8, והעניקה לאורחים את הניצחון.

קלעו לגלבוע/גליל: רומאו טראוויס 28 (13 מ-17 ל-2), קורטני פלס 24 (4 מ-5 לשלוש), ג'וזף ג'ונס 21, דגן יבזורי 4, אופיר פרחי 3, כריס תומאס ועמית ביר-כץ 2 כל אחד.

קלעו לבקעה: פול דילייני 28, דיון דאוול 16, ראשון פרימן 14, פרנק רובינסון 8, ניר כהן 7, שמוליק ברנר ואיתי לב 2 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מכבי חיפה – מכבי אשדוד 84:74

אחרי פתיחת עונה נוראית ושהות ממשוכת בתחתית, ניתן עכשיו לקבוע בבירור: מכבי אשדוד יצאה מהמשבר, והיא כועסת, מאוד כועסת. קבוצתו של עופר ברקוביץ' לא הרשימה במיוחד הערב, אבל מול החבורה החלשה מחיפה זה הספיק בהחלט, ואשדוד רושמת ניצחון רביעי ברציפות ששומר את תקוות הפלייאוף העליון שלה בחיים. לעומתה, קבוצתו של רמי הדר עדיין ללא ניצחון בסיבוב השני, ונותר רק להתאכזב מכך שאין העונה יורדות, כיוון שכמו שהיא נראית כרגע, אין לה מקום בליגת העל.

ג'וש דאנקן פתח מצויין את המשחק, ויחד עם קרטר העלה את האורחים ליתרון 9:14, אבל קרלוס פאוול, שעמד במרכזם של אירועים לא נעימים השבוע, הגיב טוב, וחיפה ירדה בפיגור מינימלי, 18:15 בסיום הרבע הראשון. דרור חג'ג' נכנס לעניינים והחל להריץ את חבריו, כשיחד עם אלכס טיוס הטיס את הקבוצה ל-0:8 ויתרון 24:33. ג'רמיין ג'קסון העיר מעט את הירוקים, ואל המחצית הם ירדו בפיגור 35:27.

אשדוד המשיכה במומנטום גם בפתיחת הרבע השלישי, אלא שאז משהו השתנה אצל המארחים. פאוול, ג'קסון ובן שימול החלו לתקוף את הטבעת, חיפה רצה ל-0:12 ושלשה של בן שימול העלתה אותה ליתרון. טיוס וקרטר חזרו לעצמם בשורות אשדוד, שנטלה מחדש את ההובלה והוליכה 48:51 לפני הרבע האחרון. הישראלים של אשדוד היו אלו שהובילו את הריצה של הקבוצה ברבע האחרון, כשגור אריה וגלעד קרני מעלים את האורחים ליתרון 50:63. חג'ג' וקרטר מנע מהירוקים להתקרב, חיפה החלה לאבד את הראש והיתרון של האורחים כבר הגיע עד 17. אלא שאז, כמו תמיד, הורידה אשדוד הילוך, בן שימול צלף שתי שלשות ויחד עם ווילקרסון כבר הוריד ל-7 בלבד, בתוך הדקה האחרונה, אבל אז איבד פאוול כדור קריטי, ואשדוד הבטיחה לעצמה ניצחון רביעי רצוף.

קלעו לאשדוד: ג'וש קרטר 19, אלכס טיוס 17 (7 מ-9 לשתיים) ו-7 ריבאונדים, דרור חג'ג' 13, ג'וש דאנקן 11, מאיר טפירו 9, רובי בוסטיין 7, גלעד קרני 5, דניאל גור אריה 3

קלעו למכבי חיפה: טיילר ווילקינסון 17 ו-11 ריבאונדים, ג'רמיין ג'קסון 16 ו-9 אסיסטים, אבי בן שימול 16 (4 חטיפות ו-6 איבודים), קרלוס פאוול 11, ג'רמיס סמית 8, סיימון פארין 4.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully