וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלעיות הישראליות לא השיגו את הכרטיס ללונדון

חן טל, אלה שטרנברג ויעל וקסמן (קן דגן) חוזרות מפינלנד מאוכזבות, האחרונה תתרכז באימון. כץ היה רחוק ב-3 נקודות

יום מאכזב לקליעה הישראלית באליפות אירופה ברובה אוויר המתקיימת בפינלנד. חן טל, אלה שטרנברג ויעל (קן דגן) וקסמן לא הצליחו לזכות בכרטיס כניסה למשחקים האולימפיים ברובה אוויר, קודם לכן גם קלע האקדח דני כץ כשל בניסיון להגיע ללונדון.

כץ מהפועל אשקלון פתח את האליפות עם תוצאה נמוכה בסט הראשון, 91 נקודות מתוך 100 אפשריות, ההמשך היה טוב יותר (97, 100, 96, 94 ,96) ובסה"כ 574 נקודות שדרגו את כץ במקום ה-29 מתוך 79 מתחרים. בסיכומו של דבר כץ היה רחוק שלוש נקודות מהקווטה האולימפית. במדליית הזהב באקדח אוויר זכה הספרדי פאבלו קאררה שעלה לגמר מהמקום הרביעי עם 584 נקודות ובגמר הוסיף עוד 103.1 נקודות.

אחרי שקלעי האקדח פינו את המטווח שבעיירה וירומאקי, התייצבו בו קלעיות הרובה. חן טל ממכבי רעננה פתחה את האליפות עם 97 נקודות בסט הראשון. ההמשך היה טוב יותר בסט השני היא השיגה 100 נקודות וכך גם בסט השלישי. עם 297 נקודות אחרי שלושים כדורים היא הייתה בטווח הגמר ובמאבק על הקווטה האולימפית. הכדור ה-31 של חן העניק לה רק 9 נקודות שהרחיקו אותה מהגמר, בכדור ה-37 שוב חן קבעה רק 9 נקודות וזה הרחיק אותה סופית מהסיכוי להתמודד על כרטיס למשחקים האולימפיים. היא סיימה את האליפות עם 395 נקודות במקום ה-24. אגב כל המתחרות מהמקום ה-19 ועד ל-30 סיימו עם 395 נקודות והמיקום הסופי נקבע לפי מספר הבולים שכל מתחרה קלעה.

לעומת חן טל, הפתיחה של אלה שטרנברג מהפועל מעברות הייתה טובה עוד פחות. שטרנברג קבעה בסט הראשון רק 96 נקודות, בסט השני היא הצליחה לשפר מעט וקבעה 99 נקודות ששמרו אותה עדיין בתמונה, אך ההמשך היה פשוט לא טוב, רק 98 נקודות בסט השלישי שחיסלו את הסיכוי להגיע אל המטרה, הסט הרביעי הפך לחסר כל משמעות כאשר שטרנברג קובעת בו 99 נקודות ובסה"כ 392 נקודות ומקום 45 באליפות.

יעל (קן דגן) וקסמן מקלעי נשר סיימה את האליפות עם 390 נקודות (98, 96, 98, 98 ) שדרגו אותה במקום ה-54 בדרוג הכללי מתוך 79 מתחרות. בדרוג הנבחרות ישראל דורגה במקום ה-14 עם 1,177 נקודות בדיוק כמו לנבחרת הרוסית שדורגה במקום ה-13.

בסיום קשה היה להסתיר את האכזבה על פניהן של הקלעיות הישראליות, השלוש שהתחרו בעמדות קרובות אחת לשנייה התכנסו יחד וניסו לעודד אחת את השנייה, שטרנברג: "עשיתי את המקסימום, ככה זה בקליעה, יום אחד אתה יכול לקלוע 399 נקודות ולמחרת כל הבולים הופכים לתשיעיות. באמת שניסיתי לעשות את המיטב".

חן טל: "נתתי את המקסימום ולפעמים זה לא מספיק. ההתחלה הפחות טובה הייתה כתוצאה מההתרגשות, אבל ההמשך היה טוב והתאמצתי עד לסוף. קורה שיש תשעיות זה לא שהתרגשתי מהמאיות, ידעתי שאני מסוגלת להמשיך ולירות בולים, אין לי הסבר מה קרה".

בסיום התחרות הודיעה הקלעית הוותיקה יעל (קן דגן) וקסמן על פרישה: "זה סיום של תקופה מבחינתי, מכיוון שלא אהיה במשחקים האולימפיים החלטתי להפסיק להתאמן ואני מתכננת להשקיע בתחומים אחרים בחיים שלי, באימון וגם בחיים האישיים שלי. היה לי כבוד וכיף גדול להיות חלק מנבחרת ישראל ולייצג את המדינה ב-12 השנים האחרונות, זו ההזדמנות לומר תודה למאמן גיא סטריק, ליאיר דוידוביץ' וליתר אנשי ההתאחדות ולכל משפחת הקליעה שתמיד עזרה ותמכה. אני אמשיך להיות חלק מהמערכת אמשיך לאמן את נבחרת הנוער מתוך כוונה לבנות את דור המשך".

מחר (ראשון) בשעה 13:00 תתקיים האליפות לגברים בה ייצגו את ישראל סרגיי ריכטר וליאור מדלל ממכבי רעננה וולדימיר פיבנר מקלעי חיפה. ריכטר הוא נכון להיום הקלע הישראלי היחיד שהשיג קווטה אולימפית, נקווה שמחר יצטרף אליו קלע נוסף.

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully