וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירי הנרי: "רוצה לעזור לארסנל עוד ערב אחד"

החלוץ נרגש לקראת משחקו האחרון עבור התותחנים, מול מילאן (ד', 21:40, ערוץ 5). טיאגו סילבה: "אם נפשל מולם בבית, נודח"

שלב שמינית הגמר של ליגת האלופות יימשך מחר (רביעי) עם שני משחקים נוספים. במוקד, כמובן, הקרב המרתק בין מילאן וארסנל, שמבטיח המון. שעתיים לפני כן תארח זניט סנט פטרסבורג ברוסיה את בנפיקה, במפגש בין שתיים מהקבוצות הסימפטיות ביותר של שלב הבתים.

מילאן - ארסנל (יום רביעי, 21:40, ערוץ 5 וספורט5 HD)

עונה לא פשוטה בכלל עוברת על ארסנל בפרמיירליג, אך לאחר שצמד הנציגות של מנצ'סטר הודחו כבר בשלב הבתים של ליגת האלופות, מוצאת עצמה הקבוצה הלונדונית כאחת משתי נציגות של הכדורגל האנגלי בשלב שמינית הגמר. מחר ינסו התותחנים להוסיף לסטטיסטיקה העגומה ממנה מנסה מילאן לברוח: בכל שלוש השנים האחרונות, הודחו הרוסונרי מליגת האלופות מול קבוצה אנגלית.

הקבוצה של ארסן ונגר עשתה את דרכה למילאנו ללא פר מרטסאקר, שנפצע במשחק הליגה האחרון מול סנדרלנד, ותמשיך להחסיר גם את קרל ג'נקינסון, אבו דיאבי, אנדרה סנטוס וג'ק ווילשייר הפצועים. מי שיערוך את הופעת הבכורה הרשמית שלו מהמועדון הוא תיירי הנרי, שיסיים מחר תקופת השאלה חלומית וישוב ביום חמישי לניו יורק רד בולס.

"אני לא רוצה לחשוב על זה, רק לעזור לארסנל עוד ערב אחד", אמר החלוץ הצרפתי המופלא. "אין לי ספק שאסתכל על התקופה הזאת בעתיד ואז אבין מה קרה. הכל היה לא ייאמן". גם במילאן מודאגים ממשחק הפרידה של הנרי. טיאגו סילבה, שייאלץ לעצור את החלוץ כשזה יעלה על כר הדשא (רק מהספסל, כך נראה), אמר: "בכל פעם שהוא משחק, הוא מצטיין. אם אתה נותן לו קצת מרווח הוא יבקיע, יש לו איכויות ייחודיות".

לא רק הנרי מדאיג את הבלם הברזילאי: "נגד קבוצה כמו ארסנל אתה חייב לעשות כמה שפחות טעויות. מדובר בקבוצה מצוינת עם שחקנים מצוינים, לא רק רובין ואן פרסי. המפגש אמנם יוכרע ב-180 דקות, אבל אם נפשל בבית, נודח".

כזכור, לפני שלוש שנים נפגשו הקבוצות בדיוק באותו מפעל ומעמד, ולאחר 0:0 באצטדיון האמירויות, השיגה ארסנל 0:2 ענק משערים של ססק פברגאס ועמנואל אדבאיור ועלתה לרבע הגמר. מחר צמד הכובשים כמובן לא יעמדו לרשותו של ארסן ונגר, שצפוי לעלות עם הרכב כמעט זהה לזה שפתח מול סנדרלנד בשבת, עם רובין ואן פרסי, תיאו וולקוט והעילוי הצעיר אלכס צ'מברליין, כשבקישור צפוי תומאס רוזיצקי לאבד את מקומו לארון ראמזי.

מנגד, כאמור, המאזן של מילאן מול קבוצות אנגליות עגום במיוחד. הרוסונרי לא ניצחו קבוצה מהאי הבריטי בשבעת המשחקים האחרונים, ורק בסמוך להתמודדות ייקבע האם אלסנדרו נסטה, אלשנדרה פאטו וקווין פרינס בואטנג שהיו בספק למשחק, יפתחו בהרכבו של מסימיליאנו אלגרי. זלאטן איברהימוביץ' ומארק ואן בומל, שלא שיחקו ב-1:2 של מוליכת הטבלה האיטלקית על אודינזה בסוף השבוע, יעלו ב-11.

זניט - בנפיקה (יום רביעי, 19:00, ערוץ 5 וספורט5 HD)

לאחר שהדהימה את היבשת כשהקדימה את מנצ'סטר יונייטד בשלב הבתים, רוצה בנפיקה להמשיך את החלום האירופי לפחות עוד צעד אחד. להוציא את ברצלונה וריאל מדריד, היו הפורטוגלים היחידים שלא הפסידו בשלב הבתים (גם בליגה המקומית הם ללא הפסד, אגב), וכשבתולדותיהם הפסד אחד בלבד בשמונה מפגשים למועדון רוסי, נראה כי האורחים מחר מסתמנים כפייבוריטים במפגש.

מאמן בנפיקה ז'ורז'ה ז'סוס יחסר מחר את חאבי גארסיה אך יקבל בחזרה את מקסי פריירה. מנגד, זניט מגיעה להתמודדות עם מכת פציעות של ממש: הכוכב הפורטוגלי דני ייעדר כחצי שנה, דנקו לאזוביץ' ואלכסנדר בוחארוב לא יהיו בסגל, ואילו רומן שירוקוב, תומאש הובוקן ודומניקו קרישיטו ככל הנראה יפתחו רק על הספסל. גם השוער ויאצ'יסלב מלפייב פצוע ונמצא בספק למשחק.

עם זאת, המשחק מחר יהיה היסטורי עבור זניט, לה תהיה זו הופעה ראשונה בשלב שמינית הגמר של המפעל, ומאמנה, לוצ'יאנו ספאלטי, שומר על אופטימיות לאחר שהאריך את חוזהו במועדון עד 2015: "אין לנו תירוצים, אנחנו פשוט רוצים לנצח את בנפיקה, נקודה. יש פה קבוצה חזקה שמובילה את הליגה הרוסית, ואפשר להתגבר על הפציעות האלה". אגב, בשלב הבתים הראשון פגשה זניט קבוצה פורטוגלית אחרת - פורטו, וסיימה את המפגשים מולה עם ניצחון (1:3 ברוסיה) ותיקו (0:0 בפורטוגל).

בשל מזג האוויר הקפוא שצפוי (מינוס 12 מעלות על פי התחזיות), צפוי משקיף מיוחד של אופ"א לאשר או לפסול את כר הדשא כשעה לפני פתיחת המשחק. "הקור לא יהווה יתרון עבורנו", הבהיר קשר זניט, סרגי סמאק. "יהיה קשה לשתי הקבוצות, היתרון היחיד שלנו יהיה הקהל".

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully