וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירק נוביצקי נבחר לשחקן השנה של פיב"א

כוכב דאלאס הקדים את חואן קרלוס נבארו: "הוא הגשים חלום של מיליונים". יונאס ולנצ'יונאס נבחר לשחקן הצעיר של 2011

פיב"א פרסמה הערב (שלישי) את הנבחרים של שנת 2011, ולא ממש במפתיע, מי שזכה בתואר שחקן השנה של גוף הכדורסל האירופי הוא כמובן דירק נוביצקי. פתיחת העונה המאכזבת של הגרמני השכיחה במעט את ההצגה הגדולה שלו אשתקד, כשהוליך את דאלאס לאליפות NBA ראשונה בתולדותיה ונבחר ל-MVP של סדרת הגמר. למרות ריבוי המשחקים והעומס הרב, נוביצקי סירב לנוח בקיץ, הצטרף לנבחרת גרמניה ונטל חלק ביורובאסקט החולף.

"הוא לא רק אתלט פנטסטי ושחקן כדורסל יוצא דופן, מעל הכל מדובר באדם גדול, עובד-קשה, לויאלי וצנוע", החמיא לגרמני בן ה-33 מזכיר פיב"א, נאר זאנולין. "לדעתי, הוא מישהו ששחקנים צעירים, לא רק בכדורסל, צריכים להעריץ. ב-2011 הוא הגשים חלום של מיליוני אנשים באירופה וברחבי העולם אנשים הריעו לו. הוא שגריר של המשחק".

זוהי זוהי הזכיה השניה של נוביצקי בתואר, לאחר שעשה זאת לראשונה ב-2005. למקום השני, בפער גדול על בו מקאלב שהתברג במקום השלישי, הגיע חואן קרלוס נבארו. את רשימת העשיריה הראשונה משלימים פאו גאסול, אנדרי קירילנקו, דימיטריס דיאמנטידיס, טוני פארקר, דושקו סבאנוביץ', ניקולה באטום ומארק גאסול.

בתואר השחקן הצעיר של 2011 זכה יונאס ולנצ'יונאס, הפורוורד/סנטר הנפלא שהוליך את נבחרת ליטא לזכיה באליפות עד גיל 19 (עם ממוצעים של 23 נקודות ו-14 ריבאונדים), ולאחר מכן בלט גם ביורובאסקט. ולנצ'יונאס נבחר במקום החמישי של הדראפט האחרון על ידי טורונטו, אך לעת עתה הוא משחק, די בהצלחה, בריטאס וילנה.

"הרבה אנשים משווים אותו לארווידאס סאבוניס", אמר זאנולין, "יש לו סגנון משלו, אבל כמו האגדה הליטאית, הוא מסוגל להשפיע על המשחק בשני צידי המגרש". למקום השני הגיע הכישרון העולה מריאל מדריד ניקולה מירוטיץ', כשהקדים את אינס קנטר הטורקי (3), דריו סאריץ' הקרואטי (4) ואלסנדרו ג'נטילה האיטלקי (5).

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully