וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל שכל כך ניסיתם

חולון הובסה כי התאמצה להראות שהיא יריבה שווה. שקדי מסכם ומסביר למה מקור הטענות של אוהדי מכבי ת"א הוא שמעון מזרחי

1. חולון איבדו את הראש

דן שמיר ומורן רוט ניסו להסביר בסיום ההפסד בחצי הגמר אמש (שני) שהסיטואציה שבה הפועל חולון ירדה למחצית, בפיגור 6 נקודות בלבד, היא סיטואציה לא רעה שהשאירה לקבוצה סיכוי מול מכבי תל אביב. מהצד זה נראה היה כאילו חולון עוד יכולה לעשות משהו, אבל בדקה וחצי האחרונות של המחצית הראשונה, דקות בהן מכבי עוד היו בהלם מהפציעה של סופו וחולון יצאה למתפרצות, למעשה נגמר המשחק. חולון הייתה חייבת לרדת בפיגור קטן יותר, כזה שיגרום למכבי לחשוב שיש פה באמת משחק מול יריבה אמיתית ושבלי סופו הם בבעיה גדולה, אבל החולונים החטיאו בשלומיאליות.

חולון נקלעה לפיגור הזה בעיקר בגלל שהשחקנים שלה באו נחושים מאוד, אולי נחושים מדי, כדי להוכיח למכבי תל אביב שהם לא פחות טובים מהם. אז קבלו תיקון, אנשי חולון: אתם עדיין לא מכבי תל אביב. כי אם מכבי מרימה את ג'ון שאייר כשחקן ה-12, ומתוך רוטציה של שמונה שחקנים סגולים שניים שיחקו אשתקד בליגה הלאומית, אי אפשר להשוות בכלל בין הקבוצות. הסיכוי היחיד של חולון היה בביצוע מושלם של תוכנית משחק, אבל הבלאגן חגג על הפרקט, וכשאין סדר, מכבי מנצחת בקלות.

דיוויד בלאט יהיה מעודד מהיכולת של השחקנים שלו, בעיקר מהעובדה שהוא קיבל בחזרה את דווין סמית', שחקן שכבר הספיקו להספיד. קית' לנגפורד, לעומת זאת, אולי הפך לסופרסטאר בזכות שניים וחצי משחקים טובים, אבל אתמול לקח על עצמו את המשחק במחצית הראשונה והחזיר במו ידיו את הסגולים לעניינים. כרגע בלאט יודע שהוא מגיע כפייבוריט לגמר מול מכבי ראשון לציון, וביום קליעות טוב מבחוץ, כמו שהיה מול חולון, ורצון מספיק בהגנה, מכבי תל אביב לא צריכה להתקשות כדי לרשום זכייה שלישית ברציפות במפעל.

2. בראשון אוהבים להתענות

דקה לסיום המחצית הראשונה של חצי הגמר הראשון, החליט אפי בירנבוים לתת מנוחה לשחקניו המובילים והחזיר את מ.כ הבקעה מפיגור 16 לפיגור 10. ברגעים האלה אפי הרוויח את הפוקוס של השחקנים שלו לקראת המחצית השנייה, ואכן ראשון לציון המשיכה ברבע השלישי את העבודה, וירדה ביתרון 15 בסוף הרבע השלישי. אלא שמהרגע הראשון של הרבע האחרון האנרגיות של הכתומים ירדו פלאים. קיצ'ן וקרופורד הורידו קצב, ככל הנראה בגלל הוראה מהספסל, הקבוצה השתוללה עם זריקות מבחוץ והבקעה חזרה.

אבי אשכנזי צריך לשאול את השחקנים שלו איפה הם היו במשך שלושה רבעים. במחצית הראשונה הוא קיבל 6 נקודות מכל הישראלים שלו, כשכולם הגיעו בדקה האחרונה של המחצית, אבל ברבע האחרון גור פורת ויחזקאל סקוורר בשני קצוות המגרש כבר הפכו את המשחק. המהלך שהכריע את המשחק נבע בעיקר מחוסר משמעת של פול דילייני. 25 שניות לסיום, בפיגור 2, דילייני לקח כדור אחרי פסק זמן, ומסר כדור רע מאוד אותו ראשון לציון הצליחה לחטוף. אם היה מנסה לבצע תרגיל מסודר, אולי הבקעה הייתה מתכננת היום איך עוצרים את מכבי תל אביב בדרך לגמר.

אז מה באמת ראשון לציון צריכה לעשות עד הגמר מול מכבי תל אביב? לשמור על פרופיל נמוך. כמו חולון, גם ראשון לציון אנדרדוג ופחות מוכשרת ממכבי, והמשחק ממש לא תלוי בה. גם יום מצוין של הכתומים לא יבטיח להם את הגביע, ומעכשיו ברור שאפי בירנבוים ומתן חרוש יסמנו מטרה אחת ברורה, להוביל את מכבי לדקות רבות ללא משחק מעבר. כשמכבי עומדת, הקצב יורד. ההגנה של ראשון לציון היא הגנה מספיק טובה כדי לתת פייט, ובמקרה של יום התקפי טוב, אולי יהיה גמר מעניין.

3. קהלים

רבות דובר בתקופה האחרונה בספורט הישראלי על מחאות של אוהדים כנגד קבוצות או בעלים, בעיקר בכדורגל. גם אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל מנהלים מחאה, כנגד אבנר קופל, מחאה שמנוהלת בצורה לגיטימית ולא מתלהמת, אלא שהמחאה אולי צריכה גם לבוא כנגד יו"ר הקבוצה שלהם, שמעון מזרחי, שאישר את ההסכם שנתן לקופל להשתלט גם על איגוד הכדורסל. אוהדי מכבי לא הגיעו בהמוניהם לחצי הגמר, ומאחר שאין הודעה גורפת הפעם מטעמם שיחרימו את יום חמישי, בגמר התמונה צפויה להיות שונה.

שני קהלים נוספים הגיעו בהמוניהם ליד אליהו, אלה מחולון ואלה מראשון לציון, ובהחלט ניתנה תשובה ראויה למחסור בהפועל ירושלים או הפועל תל אביב. הכתומים מראשון לציון, על תקן המפתיעים, ניצלו את ההיכל הריק יחסית בפתיחה. הם הורגשו הרבה יותר מאשר בחצי גמר הפיינל פור האחרון, וסחטו תשואות מהשחקנים שלהם. החבר'ה מחולון, ששוב הפליאו בעידוד מסיבי, היו כבר מול היכל מלא, וגם התוצאה לא עזרה להם, למרות שגם בפיגור 20 הפרש עוד ניסו לדחוף את השחקנים. רק חבל על התקרית המיותרת עם המאבטחים לקראת סוף המשחק.

מי שצריכה ללמוד מאירועי המשחק היא מ.כ הבקעה, שהביאה כמות קטנה של אוהדים, למרות הבטחות חוזרות ונשנות בשבועות האחרונים. בבקעת אונו צריכים לזכור שמדובר במועדון חדש יחסית, וצריכים לבנות מסורת. את המסורת לא בונים על ידי חברי מועצה שהצטלמו יפה במסכים הגדולים של יד אליהו עם תלבושת הקבוצה. את המסורת בונים בעזרת ילדים, בתקווה שבפעם הבאה שהמועדון יגיע למעמד כזה, הכמות וההרגשה לפחות תוכפל.

4. שופטים ומסים

יום לא פשוט עבר על שופטי הכדורגל והכדורסל בישראל. ביום ראשון הודיעה רשות המסים כי מספר שופטים בכירים ועסקנים ששימשו כשופטים בעבר (כדוגמת ראובן וירובניק ודוד דגן) יצטרכו לשלם כופר בשל העלמת מסים מצדם. כופר הוא הליך מזורז שמחליף הליך פלילי, ולמעשה אין רישום פלילי ואין התערבות של בית משפט, אלא תשלום מול רשות המסים.

אבנר קופל, כיו"ר איגוד הכדורסל, טען השבוע בפני מקורביו שלמרות שההתנהגות של שופטי הכדורסל אינה אתית, כל עוד אין רישום פלילי, הוא לא רואה סיבה מדוע מי שהיה מעורב בפרשה וצריך לשלם כופר, יצטרך לשלם גם בעבודתו כשופט. הפרשה עצמה היא פרשה סבוכה ומורכבת, אך סביר להניח שאם לא היו מגיעים לסיכום מול רשות המסים - לחלק מהשופטים היה עשוי להירשם רישום פלילי. שופטי הכדורסל שמעורבים בפרשה יסתובבו כעת עם אות קלון, ובאיגוד הכדורסל יצטרכו למצוא לכך פתרון הולם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

5. אבנר קופל

הערב הראשון הגדול של אבנר קופל כיו"ר איגוד הכדורסל עבר בקושי רב. הנקודה החיובית מצד קופל היא האולם המלא יחסית במשחק בין מכבי תל אביב להפועל חולון, אך במשחק הראשון היו יותר כיסאות מאוהדים, גם בשל התמהמהות של המשטרה בהוראה על פתיחת השערים ביד אליהו. רק 20 דקות לפני המועד המקורי של המשחק ניתן האות לפתיחת השערים, ופתיחת המשחק נדחתה ב-10 דקות כשדוחק רב נרשם בכניסה.

עוד דבר חיובי שקופל יכול לרשום לזכותו הוא הפיכת האיגוד לקצת יותר מהוקצע בתחום הגשת המשחקים. כמו מסיבת עיתונאים מסודרת בחצי הגמר, חדרי VIP, ותקתוק של העבודה מול התקשורת. ביום חמישי יגיע רגע השיא של קופל, כשהוא יעניק כיו"ר איגוד הכדורסל את גביע המדינה לטל בורשטיין או ניצן חנוכי, ובכך ישלים את ההשתלטות שלו באופן מוחלט. אם גם יצליח להפוך את חוויית הצפייה בגמר ליותר מהנה מאשר בחצי הגמר, אולי יגרום למתנגדיו בקרב האוהדים לקבל אותו בצורה חמימה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully