וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי פקפק ביניב קטן?

13.2.2012 / 22:45

הניצחון של מכבי חיפה הזכיר למבקרים למה אלישע לוי התעקש לתת לקפטן שלו קרדיט. שלום תקוה על העונה המפוספסת של הירוקים, ומכין את בית"ר לתקופת אלי כהן

מכבי חיפה יכולה לחגוג את הניצחון על מכבי פתח תקוה, אבל היא גם יכולה להרגיש בעקבותיו פספוס. פספוס על עונה מבוזבזת, של קבוצה עם שחקנים מוכשרים שלא ניצלו את הפוטנציאל שלהם. עכשיו הירוקים ינסו לשפר עמדות בטבלה ולהתרכז בגביע המדינה ובהעפלה לאירופה, אבל הכושר שלהם בחודשיים האחרונים מזכיר שבחיפה יש קבוצה טובה, שיכלה להוציא מהעונה הזאת הרבה יותר.

מהדקה הראשונה מול מכבי פתח תקוה אפשר היה להבחין שחיפה באה נחושה, ומהר מאוד היא השתלטה על המשחק. יניב קטן, בבעיטת עונשין יפה וחכמה, הבקיע שער מהיר שפתח את המשחק של חיפה ושיחרר אותה. יותר מהכל, הוא העניק לקטן ולחבריו ביטחון, והיום אפשר להבין למה אלישע לוי התעקש לתת לקטן את הקרדיט והמשיך להאמין בו למרות הביקורות מסביב. בתקופה הטובה של מכבי חיפה אפשר לראות עד כמה קטן מהווה חוליה מרכזית בקבוצה, כמה הוא עוזר לצעירים של חיפה, ואיזה בורג חשוב הוא במערכת.

לצד היכולת הטובה של קטן, אפשר לציין לטובה גם את אדין צוצאליץ'. חיפה סבלה העונה מהגנה חדירה, היא ספגה שערים קלים שהובקעו לה בגלל חלק אחורי חלש ופגיע, אבל צוצאליץ' מייצב את ההגנה. אומנם לא מדובר בשחקן גדול, אבל הוא משרה שקט וביטחון. כשהקבוצה יודעת שיש מישהו מאחורה שאפשר לסמוך עליו, היא רגועה יותר. בלם אחורי בטוח יכול להקרין על כל הקבוצה, וההשפעה של צוצאליץ' ניכרת.

מנגד, אין ספק שמכבי פתח תקווה עזרה לחיפה להציג את היכולת הטובה. מאז שמשה סיני הגיע הוא החדיר בפתח תקוה המון מוטיבציה, וראינו את זה בשלושת הניצחונות הרצופים, אבל היום הקבוצה הזאת הגיעה ללא רצון, ללא נחישות, ללא הקרבה, והתפרקה בקלות מדי. אי אפשר לשחק ככה בקרית אליעזר, בטח לא כשמדובר בקבוצת תחתית, שעדיין נלחמת על החיים שלה.

אלי כהן, האיש הנכון

בית"ר ירושלים זכתה במאמן הראוי לה. לאור שמות המאמנים שיש בחוץ, אלי כהן הוא מינוי נכון. זו קדנציה שלישית עבורו בטדי, הוא מכיר את המועדון, והוא יודע בדיוק לאן הוא מגיע ומה עליו לעשות. התאמנתי אצלו בעבר, ואני יודע כמה הוא יסודי. אין ספק שגם בית"ר תיהנה מהנחישות, מהמקצועיות ומההקרבה שלו, כמו שהיה בכל קבוצה שהוא הגיע אליה.

אין לאלי כהן הרבה מה לעשות. הוא קיבל את הקבוצה עם סגל סגור, הוא לא יכול לצרף שחקנים או לעשות שינויים גדולים. אבל יש לו הרבה מה לתרום. הוא טקטיקן מצוין, יש לו הרבה ניסיון, והוא יכול להרגיע קצת את הרוחות הסוערות. חוץ מיכולת, כהן יצטרך להעביר לשחקני בית"ר גם את גודל המשימה שעומדת בפניהם כדי להציל את המועדון מירידה. הוא יודע לדרוש, ואם שחקני בית"ר יפגינו נחישות ומסירות כמו של המאמן שלהם, יהיה להם סיכוי טוב להישאר.

קרית שמונה, הלחץ מגיע

ככל שהליגה מתקרבת לסיומה, קרית שמונה עומדת בפני מבחן גדול וגדול יותר. עכשיו זה הדבר האמיתי. למוליכת הטבלה יש שחקנים שעדיין לא התנסו במעמדים האלה של מאבקי אליפות, כך שהדבר היחיד שיכול לעצור את קרית שמונה זה רק היא עצמה. העבודה הקשה ביותר של רן בן שמעון היא לא ביכולת המקצועית או בשיפור השחקנים, אלא בהקניית ביטחון. המאמן יצטרך להפעיל את מיטב הכישורים ברמה האישית והפסיכולוגית. הרבה משחקים לא פשוטים מצפים לשחקנים חסרי הניסיון שלו. יהיה מעניין לראות אם גם את המבחן הזה, בן שמעון יצליח לעבור בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully