וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאביו קאפלו התפטר מאימון נבחרת אנגליה

מאמן הנבחרת עזב את תפקידו ארבעה חודשים בלבד לפני היורו, על רקע פרשת סרט הקפטן לג'ון טרי. "פגעו בי ובסמכותי", אמר

רעידת אדמה בכדורגל האנגלי: מנג'ר נבחרת אנגליה פאביו קאפלו הודיע הערב (רביעי) על התפטרות מתפקידו, ארבעה חודשים בלבד לפני פתיחת משחקי יורו 2012.

בהודעה מטעם ההתאחדות האנגלית נמסר: "ההתאחדות מאשרת כי פאביו קאפלו התפטר היום מתפקידו כמנג'ר נבחרת אנגליה, בעקבות שיחה בין יו"ר ההתאחדות דייויד ברנסטיין, המזכיר הכללי אלכס הורן וקאפלו באצטדיון וומבלי. השיחה נסבה סביב החלטת ההתאחדות לקחת את סרט הקפטן מג'ון טרי ותגובתו של קאפלו לנושא בעיתון איטלקי. השיחה ארכה יותר משעה וההתפטרות של פאביו התקבלה. הוא יעזוב את משרתו באופן מיידי".

ברנסטיין הוסיף: "אני רוצה להבהיר שבמהלך הפגישה ובכל תקופתו כמנג'ר הנבחרת, פאביו תמיד התנהג בצורה מקצוענית מאוד. קיבלנו את ההתפטרות וכולנו חושבים שזו החלטה נכונה. אנחנו רוצים להודות לו על תקופתו בנבחרת ומאחלים לו הצלחה בעתיד". ההתאחדות הודיעה כי תקיים מסיבת עיתונאים מחר בצהריים.

קאפלו עצמו יצא בביקורת פומבית בתקשורת האיטלקית ואמר: "ההתאחדות הבריטית ממש העליבה אותי ופגעה בסמכות שלי. זה ממש פגע בי וגרם לי לקבל את ההחלטה שלי כיוון שהתרבות האנגלו סכסית היא דווקא זו שתמיד אומרת כי מי שלא הורשע לא אשם. במקרה של טרי, הם פגעו בי ובסמכות שלי כמוביל של נבחרת אנגליה. ההתנהגות הזו הפכה את ההחלטה שלי לעזוב את הנבחרת לקלה במיוחד".

שחקן הנבחרת הפצוע ג'ק ווילשר צייץ בטוויטר: "המום מהידיעה הזו. הוא נתן לי את הופעת הבכורה והאמין בי. תודה, מר קאפלו, מנג'ר מעולה". באנגליה מזכירים את מאמן הנבחרת הצעירה סטיוארט פירס כמי שעשוי לקחת את המושכות עד שימונה מאמן קבוע.

גורמים באנגליה מעריכים כי ההתפטרות של קאפלו התאפשרה לאחר שהארי רדנאפ, מנג'ר טוטנהאם, זוכה היום בבית המשפט מההאשמות נגדו על עבירות מס. רדנאפ הוזכר תקופה ארוכה כמועמד לתפקיד המאמן הלאומי, ועתה, כששמו נוקה, הוא המועמד המוביל לזכות במשרה.

כזכור, הפרשה החלה אחרי הביקורת שהשמיע קאפלו כנגד שלילת סרט הקפטן של ג'ון טרי. "טרי היה צריך להישאר הקפטן", הצהיר המאמן האיטלקי, שהגיב להחלטת ההתאחדות לקחת מהבלם את הסרט: "אי אפשר להעניש אותו עד שיהיה משפט אזרחי".

קאפלו גם זכה לגיבוי על דבריו מאלכס פרגוסון, שתיאר את הדברים כ"סיטואציה קשה", תוך שהוא מבהיר שמאמנים לא צריכים להתקפל בפני הממונים עליהם. קאלו אומנם לא התקפל, אך סיים את תפקידו.

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully