וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ברצלונה ניצחה את ולנסיה 0:2 ועלתה לגמר גביע המלך

אחרי 1:1 במשחק הראשון דאגו פברגאס (16) וצ'אבי (81) לכבוש לקטלאנים, ולשלוח אותם לקרב על התואר מול בילבאו

בשעה שהאליפות נראית רחוקה משהו, נראה כי לתואר אחד לפחות ברצלונה קרובה מתמיד: זכיה בגביע המלך. הקטלאנים העפילו הערב (רביעי) לגמר אחרי שגברו בביתם 0:2 על ולנסיה (אחרי 1:1 במשחק הראשון) בתום משחק מצוין, ובקרב על התואר הם יפגשו את בילבאו. בדומה למשחק במסטאיה, כך גם הערב לא הצליח ליאונל מסי למצוא את הרשת, אך בניגוד לערב ההוא, הפעם חבריו השלימו את החסר ודאגו לשלוח את קבוצתם אל גמר המפעל. בשנה שעברה בארסה הפסידה שם לריאל, הפעם קשה להאמין שזה יקרה מול הבאסקים החביבים.

שחקני ברצלונה חוגגים. רויטרס
זה היה יכול להיגמר בהרבה יותר מ-0:2. שחקני ברצלונה חוגגים/רויטרס

הפתיחה של ברצלונה הערב היתה אמנם מהוססת משהו, אך מהר מאוד הקבוצה של פפ גווארדיולה השתלטה על מרכז המגרש והחלה להגיע להזדמנויות. למעשה, בצ'אנס הראשון שלה האלופה כבר כבשה: זה קרה בדקה ה-16, כשבישול על 40 מטר של מסי הגיע אל רגלו המדויקת של ססק פברגאס, ובטאץ' נפלא קבע הקשר 0:1. אקס ארסנל, שנמצא בכושר מצוין, היה גם זה שבישל את השער השני לצ'אבי בדקה ה-81, ולמעשה סגר את הסיפור.

מסי עצמו ניהל דו-קרב אישי מרתק מול שוער ולנסיה דייגו אלבס, אך פעם אחר פעם שוער העטלפים יצא עם ידו על העליונה. אלבס נתן הערב הצגה ומנע מולנסיה תבוסה, אך גם מהעבר השני ידע פינטו ערב לא רע בכלל, ומנע כמה וכמה הזדמנויות של הלבנים. בסופו של דבר ברצלונה משיגה ניצחון משכנע, ועד המפגש מול בילבאו היא תוכל לשוב ולהתרכז בצמצום הפער מריאל מדריד, ובמפגש ליגת האלופות המסקרן מול לברקוזן בשבוע הבא.

שחקן ולנסיה אבר באנגה מוקף בשחקני ברצלונה. רויטרס
אחד מול כולם. באנגה מול חצי מברצלונה/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 12 - ההזדמנות המשמעותית הראשונה במשחק מגיעה דווקא מכיוון הלבנים: סופיאן פגולי קיבל כדור ארוך נפלא אל תוך הרחבה, אך הבעיטה החזקה שלו נשקה לרשת החיצונית.

דקה 16 - גול! כדור ארוך נפלא של ליאונל מסי על חצי מגרש מצא את ססק פברגאס לבד מול דייגו אלבס, והקשר שהגיע בקיץ מארסנל המשיך בכושר ההבקעה שלו עם טאץ' נהדר מעל השוער האורח. 0:1 לברצלונה, ובמצב הזה היא כמובן עולה לגמר.

דקה 19 - אדיל רמי איבד כדור בהגנה למסי, שדהר כל הדרך וניסה להכניע את דייגו אלבס, אך השוער הדף היטב. קואנקה שעט על הריבאונד, אך גם הבעיטה של הילד המוכשר נהדפה והעטלפים ניצלו.

דקה 31 - עוד טעות בהגנת ולנסיה: הפעם פברגאס שעט על המציאה ומצא עצמו לבד לגמרי מול אלבס, אך השוער האורח הדף מצוין ושוב הציל את קבוצתו.

דקה 47 - העטלפים יצאו טוב יותר מחדרי ההלבשה, ג'ורדי אלבה נשלח מצוין, הדף מעליו את פיקה ומצא עצמו לבד לגמרי מול פינטו, אך שוער האלופה הצליח להדוף מצוין ולמנוע שוויון. הריבאונד הוגבה אל ראשו של אדוריץ, ושוב השוער המארח היה במקום.

דקה 53 - קואנקה הכניס כדור פנטסטי למסי, הבעיטה של הארגנטינאי נהדפה על ידי, נשקה למשקוף ויצאה לקרן.

דקה 55 - הפעם מסי עשה זאת לבד, עם מבצע מרהיב בין שחקני ההגנה של ולנסיה ובעיטה מ-14 מטרים, אלבס הדף היטב ומנע שער גדול.

דקה 63 - ושוב טעות בהגנת ולנסיה, מסי נכנס לרחבה והגיע לבד מול אלבס, הקפיץ מעל השוער אך הכדור התגלגל החוצה.

דקה 73 - העטלפים ממשיכים לחפש שוויון. הפעם הגבהה עברה את הגנת ברצלונה והגיעה עד ג'ונאס, שהפציץ מזווית אלכסונית וסחט הדיפה מצוינת מפינטו לקרן.

דקה 76 - ולנסיה נותרת בעשרה שחקנים: פגולי פגע עם מרפקו בפויול, ראה כרטיס צהוב שני מוצדק בהחלט, והורחק.

דקה 81 - גול! זהו, זה גמור: מתפרצת טובה של ברצלונה החלה עם כדור רוחב של אלכסיס סאנצ'ס, נמשכה בהסטה של פברגאס, והסתיימה בבעיטה מצוינת של צ'אבי שלא הותירה לאלבס סיכוי של ממש. 0:2 לאלופה.

דקה 85 - מסי נואש למצוא את הרשת, אך שוב אלבס ניצח בדו-קרב - הפעם אחרי בעיטה חופשית של הארגנטינאי, שנהדפה מהחיבורים.

הרכב ברצלונה: פינטו, דני אלבס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, אריק אבידל, צ'אבי, חבייאר מסצ'ראנו, ססק פברגאס (אנדרס אינייסטה, 92), אלכסיס סאנצ'ס (דני אלבס, 86), ליאונל מסי, איסק קואנקה (כריסטיאן טיו, 89).

הרכב ולנסיה: דייגו אלבס, מיגל, אדיל רמי, ויקטור רואיז, ז'רמי מתיו, דויד אלבלדה (דניאל פארחו, 85), סופיאן פגולי, אבר באנגה (פקונדו קוסטה, 69), ג'ונאס, ג'ורדי אלבה, רוברטו סולדאדו.

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully