וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי אשדוד ניצחה את הפועל ירושלים 83:84 בהארכה

בראדלי רשם משחק גדול מול האקסית (23 נק'), אבל דווקא ג'וש קרטר היה הכוכב האמיתי, ועם 30 נק' הוביל את אשדוד לניצחון

האם נמצאה השיטה המושלמת להתאוששות בליגת העל? מכבי אשדוד, שהעבירה בשבוע שעבר את הכוכב הגדול שלה, ראמל בראדלי לשורות הפועל ירושלים רשמה הערב (שני) ניצחון שני ברציפות, כשהמשיכה את המומנטום מהסנסציה על מכבי תל אביב עם ניצחון ענק על הפועל ירושלים 83:84 לאחר הארכה, אותה ירושלים בה משחק בראדלי. קבוצתו של עופר ברקוביץ' נהנתה מעוד ערב עצום של ג'וש קרטר, שנדמה שמרוצה מהאחריות שנחתה על כתפיו מאז עזיבתו של בראדלי, והראה כמה משמעותי הוא ברגעי הסיום עם שלשת ניצחון דרמטית בסיום ההארכה. יחד עם הופעה טובה של ג'וש דאנקן שאסף כל ריבאונד באזור, ובכורה לא רעה של רובי בוסטיין, בהחלט ייתכן שההתעוררות המאוחרת של האשדודים בעונה תהיה שווה הופעת פלייאוף, ואולי אף יותר מכך.

ירושלים היתה קרובה מאוד לזכות בניצחון, כשאשדוד כמו אשדוד התפרקה מעט ברגעי הסיום, אבל נדמה שבקרב הלוזריות של העונה, הפעם ירושלים לוקחת. דרוקר יכול להיות מרוצה כמובן מהופעה גדולה של ראמל בראדלי, שסיים עם 23 נקודות, אבל סבל מהופעה חלשה במיוחד של בריאן רנדל, וזעזוע מוח של יובל נעימי בהארכה ששלח את הרכז החשוב אל הספסל. האדומים מהבירה ממשיכים להתרחק מהצמרת, ונדמה שאפילו בראדלי לא יוכל לפתור את כל הבעיות של המועדון.

הפתיחה היתה של ירושלים, שנהנתה מאחוזים טובים מחוץ לקשת כדי לעלות ליתרון 8 במהלך הרבע הראשון, כשיובל נעימי היה בלתי ניתן לעצירה בהתקפה. אשדוד נשארה קרובה עם שלשות של קרטר ורובי בוסטיין בבכורה שלו באשדוד, ועד למחצית הצליחו המארחים לתפוס שוב את היתרון עם 38:39. קרטר המשיך להיות ענק עבור קבוצתו של ברקוביץ', אבל ברבע האחרון הורידה אשדוד כהרגלה את הרגל מהגז, ואיפשרה לרנדל וירושלים לחזור ולכפות הארכה. אשדוד נראתה בדרך הבטוחה להפסד, כשאיבדה את הראש ואת הכדור בשניות הסיום, והעניקה יתרון 3 לאורחים, אבל שלשה מטורפת של קרטר 8 שניות לסיום החזירה את היתרון לקבוצתו של ברקוביץ', ובראדלי איבד את הכדור האחרון ואת המשחק.

מהלך המשחק

מכבי אשדוד פתחה בחמישייה עם אנטון שוטבין, דניאל גור אריה, מאיר טפירו, ג'וש קרטר ג'וש דאנקן. הפועל ירושלים העלתה את די ג'יי סטרוברי, יובל נעימי, ראמל בראדלי, בריאן רנדל ואלישי כדיר. ירושלים נראתה מהוססת מאוד בפתיחה, מה שאיפשר לקרטר להעלות את אשדוד ליתרון מוקדם. ירושלים עלתה על הלוח בזכות דאנק של כדיר, אבל המארחים המשיכו לרוץ וסל ועבירה של קרטר קבע יתרון 2:9. סטרוברי צלף שתי שלשות נהדרות, ויחד עם ג'אמפ מוצלח של בראדלי העלה את ירושלים ליתרון ראשון הערב, 15:17. נעימי הפעיל את רנדל בדרל לדאנק ומיד לאחר מכן צלף שלשה בעצמו כדי להשלים ריצת 0:8, ורק שלשה של דאנקן הורידה את אשדוד בפיגור מינימלי, 22:18 בסיום הרבע הראשון.

קרטר צלף שלשה גדולה עם פתיחת הרבע השני, אבל נעימי המשיך להיות פעיל מאוד, חילק אסיסט ענק לגרונפלד והוסיף שלשה ועבירה כדי להעלות את האורחים ליתרון 6. ברקוביץ' שלח את רובי בוסטיין לרשום את דקות הבכורה שלו וזה מיד צלף שלשה שצימקה ל-29:26. דאנקן צלף שלשה אבל נעימי מיד השיב עם אחת משלו ונקודות של גרונפלד מתחת לסל הקפיצו שוב את יתרון האורחים ל-31:37. בוסטיין חדר מצויין, קרטר המשיך לצמק, והאלי-אופ נהדר של דאנקן את טיוס החזיר לאשדוד את היתרון, שירדה עם 38:39 אל המחצית.

בראדלי צלף שלשה לזכות ירושלים עם פתיחת הרבע השלישי, אך אשדוד הגיבה טוב עם התעוררות של טפירו שהחל לתקוף את הטבעת, והעלה ל-47:52. בראדלי לא התחשב באחוזי הקליעה החלשים שלו והמשיך לנסות כשהוא כופה שיוויון, אלא שקרטר שוב הכה עם שלשה ודאנק גדול. שחקניו של שרון דרוקר המשיכו לאבד כדורים, אבל אשדוד לא הצליחה לנצל זאת, כשבחרה לזרוק מחוץ לקשת, ויובל נעימי הוריד את ירושלים בפיגור 2 בלבד, 59:57 לפני הרבע האחרון.

בראדלי השתיק את האוהדים המקומיים שעד לא מזמן סגדו לו עם שלשה שקבעה 60:60 בפתיחת הרבע הרביעי. שתי הקבוצות החליפו איבודים לפני שאשדוד התעשתה, וחג'ג' חילק אסיסט גדול לדאנקן שהטביע יתרון 4 למארחים. תומאס החזיר בדאנק אכזרי משלו, רנדל החל להתחמם, וקלע שבע נקודות רצופות כדי להעלות את ירושלים ליתרון 69:72 בתוך הדקה האחרונה. קרטר סחט עבירה מטופשת מכדיר בזמן זריקה לשלוש וקבע שיוויון, חצי דקה לסיום. נעימי לקח זריקה טובה שהלכה החוצה, ולאשדוד נותרה עוד הזדמנות לנצח את המשחק אבל קרטר הלך לאיבוד והמשחק הלך להארכה.

טיוס העלה את אשדוד ליתרון עם פתיחת ההארכה בזכות סל מפוקפק שהושג אחרי תום 24 השניות, ובוסטיין, שלא ממש הרשים מאז הרבע השני צלף שלשה ענקית שקבעה 74:77. טפירו לקח זריקה נוראית, וירושלים ניצלה זאת כדי לרוץ למתפרצת ולעלות ליתרון 79:82. קרטר צימק מהקו לנקודה בלבד אך בראדלי קלע רק אחת מהקו, ויתרון 2, 20 שניות לסיום. קרטר לקח אחריות, ומול גרונפלד צלף שלשה ענקית. ירושלים קיבלה עוד הזדמנות, והלכה אל בראדלי, אבל זה איבד, ואשדוד חגגה ניצחון ענק.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש קרטר 30 (4 מ-6 ל-3, 14 מ-15 מהעונשין, 15 ריבאונדים, 5 איבודים), ג'וש דאנקן 18, אלכס טיוס 10, מאיר טפירו 8 (5 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 5 איבודים), רובי בוסטיין 8 (3 אסיסטים), דרור חג'ג' 4, אנטון שוטבין 4, דניאל גור אריה 2, גלעד קרני שותף ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: ראמל בראדלי 23 (3 מ-6 ל-3, 4 חטיפות, 4 אסיסטים), יובל נעימי 16 (4 מ-7 ל-3, 4 חטיפות), בריאן רנדל 12 (9 ריבאונדים), דן גרונפלד 10 (4 מ-12 מהשדה), אלישי כדיר 8, ג'ון תומאס 6, , די ג'יי סטרוברי 6, אורי קוקיה 2, משה מזרחי שותף ולא קלע (0 מ-6 ל-3).

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully