וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלברטו קונטאדור הושעה לשנתיים

רוכב האופניים הספרדי, שזכה שלוש פעמים בטור דה פראנס, הורשע על ידי בית הדין לערעורים, ואיבד את התואר מ-2010

בית הדין הבינלאומי לערעורים בספורט (CAS) פסק היום (שני) על השעייתו לשנתיים של אלוף הטור דה פראנס לשעבר, אלברטו קונטאדור, על שימוש בחומרים אסורים. כזכור, קונטאדור נכשל בבדיקה לאיתור סמים אסורים בטור דה פראנס 2010. הרוכב הספרדי טען אז כי מקור הכשלון בבדיקה היה בגלל בשר מקולקל שאכל. בעוד שהתאחדות האופניים הספרדית זיכתה אותו, ההתאחדות הבינלאומית והרשות למניעת סמים בספורט פנו לבית הדין לערעורים. בתום סחבת שארכה שנה וחצי, הוחלט בסופו של דבר להרשיע את קונטאדור, שככל הנראה גם ייאבד את התואר בו זכה בטור דה פראנס ב-2010. כמו כן, קונטאדור צפוי לאבד כל תואר בו זכה בתקופה שבה התחרה מאז שנתפס, וזה כולל גם את הזכייה בג'ירו האיטלקי ב-2011.

אלברטו קונטאדור זכה בטור דה פראנס בשנים 2007, 2009 ו-2010 והוא גם אחד מחמישה רוכבים בלבד שהשלימו זכייה בשלושת המירוצים הגדולים בעולם (טור דה פראנס, ג'ירו, וואלטה). אגב, מי שהפך מהיום לאלוף הרשמי של טור דה פראנס 2010 הוא אנדי שלק הלוכסמבורגי, שהיה איטי מקונטאדור ב-39 שניות. זה התואר הראשון של שלק במירוץ היוקרתי בעולם. שלק היה פייבוריט לניצחון בקיץ האחרון, אך בסופו של דבר קאדל אוואנס האוסטרלי הפתיע וזכה.

עדיין לא ברור מאיזה תאריך יחשיבו את תחילת השעייתו של קונטאדור. נראה שהמגמה המסתמנת היא להשעות אותו מאוגוסט 2010, כאשר כל ההישגים שלו בתחרויות בהן השתף מאז ייפסלו. מה שבטוח זה שקונטאדור, שרוכב כיום עבור קבוצת סקסו בנק, לא יוכל להשתתף בטור דה פראנס 2012. מעריציו הספרדים מקווים שהוא יוכל לחזור לפעילות בספטמבר הקרוב, כדי להשתתף בוואלטה.

זו לא הפעם הראשונה שבה אלוף הטור דה פראנס מאבד את התואר שלו, זה קרה גם ב-2006 עם פלויד לאנדיס האמריקאי. יו"ר התאחדות האופניים הבינלאומית, פאט מקוויד, אמר לאחר קבלת ההחלטה: "זה יום עצוב לספורט שלנו. אולי יהיו כאלה שיחשבו שזה סוג של ניצחון, אבל זה ממש לא העניין. אין מנצחים כשזה מגיע לעניין של חומרים אסורים בספורט".

אופניים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully