וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיכאל בן ארי נחלץ לעזרתה של בית"ר ירושלים

בן ארי פנה ליו"ר ועדת החינוך והספורט בכנסת בבקשה לקיים דיון שיעסוק בהקפאת הליגות בכדורגל, בגלל ה"שחיתות"

ח"כ מיכאל בן ארי פנה ליו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, אלכס מילר, וביקש לקיים דיון שיעסוק בהקפאת הליגות בכדורגל. בלשכתו של ח"כ בן ארי התייחסו לתזמון של הבקשה ואמרו שאין זה סוד שבין יתר השיקולים לנקיטת היוזמה, עומד מצבה של בית"ר ירושלים בליגת העל. בן ארי אומר כי :"בית"ר ירושלים היא קבוצה חשובה לליגת העל, ואין ספק שקהל אוהדיה הם מלח הארץ. אם אויבי ישראל כמו אחמד טיבי יוצאים נגדם, הרי שחייבים לבוא לעזרתם. יחד עם זאת, ברצוני להדגיש כי המהלך להקפאת הליגות הוא בגלל שחיתות ואולם אם בית"ר ירושלים, כמו קבוצות חשובות מסוג הפועל פתח תקוה, הפועל באר שבע והפועל ראשון לציון והפועל חיפה יישארו בליגה בשל היוזמה, מה טוב".

במכתב ששלח ח"כ בן ארי בו הוא התייחס לשחיתות בכדורגל נכתב בין השאר: ""אין זה סוד כי ביום 22.5.11 נחשפה פרשת 'הכדור המרכזי' ובמהלכה חוקרת המשטרה חשד כבד להטיית תוצאות משחקים בליגת העל. עד כה נחקרו באזהרה שורה של בכירים בכדורגל ובראשם יו"ר ההתאחדות מר אבי לוזון. נכון לרגע זה המשטרה עדין לא הגישה את המלצותיה ואולם רעידת האדמה שהכדורגל הישראלי עבר ברורה לכולם.
בשנת 1975, ועדת הספורט של הכנסת בראשות אהוד אולמרט, יוסי שריד ורובי ריבלין הובילה מאבק יחד עם כוכב הפועל חיפה והנבחרת יוחנן וולך נגד השחיתות בכדורגל. וולך, שהופיע בפני הכנסת, כמו גם כעד ראשי בועדת עציוני, וכתוצאה מכך מביאה הוקפאו הירידות בעקבות חשד למכירות משחקים ואלימות. לצערי מה שנכון היה אז נכון גם היום. החשדות לגבי הטיית משחקים בכדורגל והעובדה שהמשטרה עדין לא גיבשה את המלצותיה באופן שיינקה בצורה חד משמעי את הבכירים שנחקרו, מלמדת כי אין ברירה אלא להקפיא את הירידות של קבוצת כדורגל מליגת העל אל הליגה הלאומית. אני מבקש ממך לקבוע דיון דחוף בנושא בהשתתפות בכירים בכדורגל הישראלי".

בקואליציית הארגונים החברתיים 'שותפות שראקה' –הפועלים לשוויון יהודי ערבי בישראל, הגיבו לפנייה של ח"כ בן ארי ועוזרו להשאיר את בית"ר ירושלים בליגה. לטענתם, העובדה שהורדו שתי נקודות בליגה בשל קריאות גזעניות של אוהדים נגד ערבים, מעידה כי טוב יעשו בבית"ר ירושלים אם יקדישו את השנה הקרובה להתמחות לא רק בכדורגל, כי אם גם ללמידה של ערכים דמוקרטיים, בהם זכויותיהם של מיעוטים במדינה, ובאותה הזדמנות יכירו בסכנה הגדולה שנובעת מקריאות גזעניות חוזרות ונשנות נגד ערבים, ויפעלו נגד מגמה גזענית זו אצל חלק מאוהדיהם. "כאשר חלק מאוהדי הקבוצה הכריעו לערבב ספורט בגזענות, על מנהלי הקבוצה ושחקניה לקחת אחריות מלאה על כך ולחזור בהמשך לליגה לאחר שטיהרו את השרץ הגזעני החוצה מהם. יש לצפות כעת ממנהלי הקבוצה להתנער מפנייתם של ח"כ בן ארי ועוזרו, כצעד ראשון להתנערות הקבוצה מהפוליטיזציה הגזענית שדבקה בה".

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully