וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסונות הכדורגל הגדולים ביותר

2.2.2012 / 16:15

למרבה הצער, עולם הכדורגל חווה אסונות גדולים יותר מזה שקרה ביום רביעי בפורט סעיד. נזכרנו בכמה מהקשים שבהם

אסון לוז'ניקי

340 הרוגים (באופן לא רשמי). 67 הרוגים לפי פרסומים מקומיים

חורף 1982. משחק במסגרת שלב 16 האחרונות בגביע אופ"א הפגיש בין ספרטק מוסקבה להארלם ההולנדית. היריבה לא היתה מספיק אטרקטיבית לקהל, שלא קנה יותר מדי כרטיסים. כוחות הביטחון החליטו לנצל את זה ולסגור את רוב היציעים באצטדיון. כך נדחקו להם כל האוהדים ליציע אחד וישבו בצפיפות. לקראת סיום המשחק, כשספרטק הובילה 0:1 והבטיחה עליית שלב בזכות ניצחון במשחק הקודם, חלק גדול מהאוהדים החליט לעזוב את האצטדיון כדי להספיק לרכבת. באותו זמן ספרטק עלתה ליתרון של 0:2 ואותם אוהדים שביקשו לעזוב נכנסו לאקסטזה. הם היו רבים מדי בשביל אותו יציע, הקרקע הייתה מכוסה בקרח, וההתנגשות בין האוהדים שפנו לכיוון אחד לאלו שפנו לכיוון שני כשיש יציאה אחת בלבד גרמה להתמוטטות ואסון כבד. הסובייטים פרסמו כי מניין ההרוגים באסון עמד על 67, למרות שלפי דיווחים רבים אחרים הכמות הגיעה ל-340.

אסון האצטדיון הלאומי בלימה

318 הרוגים ו-500 פצועים

מאי 1964. פרו אירחה את ארגנטינה למשחק במסגרת מוקדמות המשחקים האולימפיים בטוקיו, עם קהל של יותר מ-47 אלף ביציעים של האצטדיון הלאומי בעיר הבירה לימה. ארגנטינה הובילה כמעט לכל אורך המשחק, פרו כבשה לקראת הסיום אבל השופט פסל את השער. אוהדים זועמים פרצו למגרש, המשטרה החלה לפזר גז מדמיע לכיוון היציעים, אבל השערים היו סגורים והקהל החל במנוסה. בנוסף להרוגים, נרשמו באירוע הזה כ-4,000 פצועים.

אסון אקרה, גאנה

123 הרוגים

מדובר באסון האיצטדיונים הגדול ביותר בתולדות אפריקה, שידעה לא מעט כאלה. מאי 2001, משחק בליגה המקומית בין הארטס אוף אוק לאסנטה קוטקו. אוהדים זועמים זרקו כסאות ובקבוקים לדשא. כוחות המשטרה הגיבו בפיזור גז מדמיע ליציעים, מה שגרם למנוסה של האוהדים ולהימחצותם של רבים מהם.

אסון הילסבורו

96 הרוגים ו-766 פצועים

אפריל 1989. משחק בין ליברפול לנוטינגהאם במסגרת חצי גמר הגביע האנגלי שהתקיים באצטדיון של הקבוצות משפילד בצפון אנגליה. היציע שאמור היה לאכלס את אוהדי ליברפול היה קטן מדי ביחס לזה של נוטינגהאם. לקראת פתיחתו של המשחק נוצר מצב שרבים מאוהדי ליברפול נותרו מחוץ לאצטדיון. הם ניסו להיכנס בלחץ, כשבמקביל המשחק יצא לדרך, בהחלטה שגוייה כמובן. הלחץ שנוצר בכניסה ליציעים גרם למותם הטראגי של 96 מאוהדי ליברפול, כשרבים מהם נפלו מהיציע העליון לתחתון.

אסון המונומנטאל

71 הרוגים ו-150 פצועים

יוני 1968. אצטדיון המונומנטאל בבואנוס איירס מארח את הסופרקלאסיקו בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס. עד היום לא ידוע בודאות מי היה אשם בתקרית שגרמה ללחץ כבד ביציעים ולהימחצותם ונפילתם של מאות. יש האומרים שאוהדי ריבר אשמים בכך שזרקו דגלים בוערים של ריבר לכיוון אוהדי היריבה. יש האומרים שאוהדי ריבר אשמים כי הם נכנסו ליציע של אוהדי בוקה ויש הטוענים כי כוחות המשטרה התחילו במהומה אחרי שאוהדים זרקו על שוטרים שקיות עם שתן. מה שבטוח, מדובר באסון הכדורגל הגדול ביותר שהיה עד היום בארגנטינה.

אוהדי ריבר פלייט מתפרעים. רויטרס
עד היום ממשיכים להתפרע במונומנטאל. אוהדי ריבר פלייט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully