וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר: "זה יום שחור לכדורגל"

נשיא פיפ"א הגיב לאסון הנוראי במשחק הכדורגל בפורט סעיד. ליגת הכדורגל הוקפאה. אין דיווחים על שחקנים שנפגעו

נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, התייחס לאסון הכבד באצטדיון הכדורגל בפורט סעיד שבמצרים, בו מצאו את מותם 74 בני אדם לפי הדיווחים השונים במצרים ובעולם. כל זה קרה כשאוהדי קבוצת אל מסרי המקומית חגגו את הניצחון המפתיע על אל אהלי ופרצו למגרש כדי לתקוף את שחקני ואוהדי הקבוצה היריבה. האוהדים זרמו אל המגרש באלפיהם, תוך שהם זורקים בקבוקים ואבנים לכיוון אוהדי אל אהלי, מה שגרם למהומה גדולה ביציע, במהלכה נרמסו עשרות ונחנקו למוות.

נכון להבוקר (חמישי) לא נמסר על שחקני כדורגל שנפגעו, אבל גם מספר ההרוגים עליו דווח עדיין לא רשמי ובנוסף מספר הפצועים מהתקרית שנמשכה גם מחוץ לאיצטדיון מוערך בכאלף. לא פחות מ-47 אנשים נעצרו במהלך המהומות.

ספ בלאטר אמר בשעות הלילה, קצת אחרי האירוע המצער: "זהו יום שחור לכדורגל, מצב כל כך קטסטרופלי לא יתכן ואסור לדברים כאלה לקרות. אני כאוב והמום בעקבות מה שקרה בפורט סעיד. ליבי עם המשפחות ועם אלו שאיבדו את חייהם בערב הזה".

יושב ראש התאחדות הכדורגל המצרית, סמיר זאהר, הודיע על הקפאת המשחקים בליגה המקומית כתוצאה מהתקרית. נשיא התאחדות הכדורגל האפריקאית, עיסה איאטו, שלח מסר ניחומים להתאחדות המצרית בו נכתב: "הכדורגל האפריקאי באבל". בהתאחדות האפריקאית החליטו לציין דקת דומיה לזכר הרוגי האירוע הזה, במשחקי רבע גמר אליפות אפריקה הנוכחית.

מי שהתקשה לעכל את האירועים הוא שחקנה של אל אהלי מוחמד אבו טריקה, שאמר: "זה לא כדורגל. זו מלחמה ואנשים מתו מולנו". נציגה של אל אהלי הנאן זייני הוסיף: "אני לא מאמין שהדברים האלה קרו באופן מקרי, אני לא חושב. זה היה מאורגן".

כמובן שאי אפשר להתעלם מהמציאות הפוליטית הנוכחית במצרים ועל רקע עליית האחים המוסלמים סבורה הקבוצה השלטת במצרים כי מי שגרם למהומות הם תומכי הנשיא המודח חוסני מובארק, כשסיפרו: "האירועים בפורט סעיד מתוכננים והם מסר של שארית השלטון הקודם".

צפו באירועי המשחק בפורט סעיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully