וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמוז מול השער

30.1.2012 / 14:12

למרות שהוא מגיע לקבוצה בתחתית הליגה השנייה בצרפת, מונאקו יכולה להיות התחלה טובה לקריירה האירופית של טוטו תמוז. תשאלו את ביברס נאתכו. חמי אוזן על ההזדמנות של החלוץ

קצת שוכחים, אבל השגריר הכי טוב של הכדורגל הישראלי יצא גם הוא בפגרת החורף. גם הוא הלך על בחירה לא פופולארית, אפילו יותר מטוטו תמוז שהמריא הבוקר לחתום במונאקו. אף אחד מכם לא אמור להתקומם על ההכרזה הזו, כי מדובר בביברס נאתכו, שעבר לקאזאן הרחוקה, הקרה האפורה רק כדי להפוך לאחד הזרים הכי איכותיים בליגה הרוסית. זמן קצר קודם לכן, אותה קאזאן עיטרה את כותרות הספורט בישראל בזכות הטמפרטורות בהן משחקים שם כדורגל - מינוס 20 מעלות.

לדוגמה של נאתכו יש קשר ברור למסע של תמוז אל מונאקו המפנקת. שגרירים שמתחילים את המסע האירופי שלהם בחורף ולא רק, בדרך כלל מצליחים כאשר הם מגיעים למקומות שבאמת צריכים אותם. למקומות שבאמת בונים עליהם. בדרך כלל, אלו מקומות פחות נוצצים מאלו שמבליטים יחצני הכדורגל האירופי. כאשר יניב קטן יצא לווסטהאם בינואר או אבי נמני לאתלטיקו מדריד, הם באו כתוספת. כדרך אגב. כניסוי. אבל לא כצו השעה. לא כשחקנים שבונים עליהם כמובילים. הם התרגשו מהכסף, הסתנוורו מהזוהר, אבל מהר מאוד הפרדוקס שבהבאתם ניצח אותם ואת הכישרון שלהם. דווקא שחקנים כמו דודו ביטון, שיצא למסע לא סקסי בינואר אשתקד, ידעו שעליהם להתרכז בהזדמנות הקטנה שקיבלו, והתנפלו עליה בהצלחה.

מעברו המסתמן של תמוז למונאקו כולל את שני התרחישים: זה של קטן וזה של ביטון. מצד אחד הוא הולך על בחירה לא פופולארית בליגה השנייה בצרפת, מצד שני אומרים שהוא השתכנע רק בזכות הכסף הלא הגיוני שמציעים לו בנסיכות – פי ארבעה ממה שהוא מרוויח בהפועל תל אביב. מצד אחד הוא מתחיל בקטן ועלוב, במקום שנואש לגולים שלו ומשווע לכוכב חדש, אבל מצד שני זו עדיין מונאקו הנוצצת שהעפילה לגמר ליגת האלופות ואי אפשר לדעת מה יקרה שם מחר ומה יהיה השיגעון התורן. קבוצה מתעשרת שמשלמת כאלה סכומים לחלוץ לא מוכר, יכולה בעוד חודשיים להפנות לו את הגב וללכת על תכנית רכש אחרת שמתעלמת מתמוז והזכויות שלו.

לכן, שאלת ההצלחה של תמוז מתחילה קודם כל בסיבה האמיתית שהביאה אותו למונאקו. אם הכסף הוא זה שפיתה אותו, אז הוא עלול להיתקל בקרוב בבעיה. השאלה היא האם תמוז גם לקח בחשבון את שלל היתרונות שיש במעבר לקבוצה כמו מונאקו, במצבה ובמעמדה. לתמוז יש איכויות בעלות ערך רב באירופה והוא יכול לנצל אותן גם בליגה השנייה בצרפת. דווקא בליגה השנייה בצרפת. דווקא בקבוצה שנמצאת במקום הלפני אחרון שם ומי יודע האם תזרים המזומנים החדש במועדון ישנה בכלל את הליקויים המקצועיים. תמוז צריך להתמקד בהזדמנות ולא במשכורת או בזוהר של מונאקו. הוא מגיע לליגה עם הגנות חלשות, לקבוצה שרק יכולה ללכת קדימה מהמקום הנמוך שבו היא נמצאת ולמגרשים בהם ישימו לב לגולים שלו ולהשקעה שלו.

אם יסתער על מגרשי הליגה השנייה בצרפת כמו שהסתער על ההרכב הראשון בהפועל פתח תקווה, חלק מהתקופה בבית"ר ירושלים והיד שהושיטה לו הפועל תל אביב – הוא יגלה, כמו נאתכו, כמו מליקסון, כמו ביטון, שהדרך הכי נכונה לשחקן ישראלי להצליח באירופה, היא הדרך הארוכה והלא נוצצת. שכדורגלן ישראלי שהוא לא בניון צריך להתחיל בקטן, במקום שבו לומדים קודם כל ומתקדמים, מקום שבאמת יש לך חלק בו. גם אם למקום הזה קוראים קרקוב או קאזאן. מונאקו יכולה להיות בית הספר הקטן והטוב שיכין את תמוז לקראת הלימודים באוניברסיטה גדולה. הכל בתנאי שיכין שיעורי בית.


טוטו תמוז המריא לצרפת, בהפועל תל אביב הבלגן חוגג

מה מבשרות דוגמאות העבר של שחקנים שיצאו לאירופה בינואר לטוטו תמוז?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully