וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "על משחק כזה חלמתי כל חיי"

נובאק דג'וקוביץ' נהנה מהגמר במלבורן: "בשביל זה אני עובד כל יום". נדאל: "המשחק הכי קשה שלי אי פעם, אבל מאוד נהניתי"

בסיום משחק גמר הגרנד סלאם הארוך ביותר בהיסטוריה, נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל זכו לכבוד של מלכים, תרתי משמע. בזמן הנאומים שהקדימו את טקס הענקת הגביעים לאליפות אוסטרליה, אחרי הניצחון המדהים של נובאק דג'וקוביץ' בגמר על רפאל נדאל, החליטו המארגנים לחרוג מהנהלים והביאו למרכז המגרש שני כיסאות פלסטיק עבור כל אחד מהשחקנים.

אחרי הכל, הטקס הזה התקיים רבע שעה אחרי משחק שארך חמש שעות ו-53 דקות. לא רק שהוא הגמר הארוך בתולדות טורנירי הגרנד סלאם, הוא גם היה ארוך בשעה מהגמר הקודם, שהפגיש בין מאטס וילאנדר לאיבן לנדל באליפות ארצות הברית ב-1988.

את רפאל נדאל כבר ראינו לא מעט פעמים אחרי הפסד בגמר גרנד סלאם. למעשה, זה היה ההפסד השלישי שלו ברציפות בגמר של מעמד כזה, והוא הטניסאי היחידי בהיסטוריה שחווה את זה. ובכל זאת, בטקס הגביעים הוא נראה פחות מדוכדך מבדרך כלל. או שהוא כבר התרגל להפסיד לנובאק דג'וקוביץ', או שהוא פשוט ידע שהוא נתן את כל מה שהוא יכול באחד ממשחקי הטניס המרתקים בהיסטוריה.

נובאק דג'וקוביץ' בן ה-24, שחגג תואר גרנד סלאם חמישי בקריירה ושלישי באליפות אוסטרליה הפתוחה, ניצל את נאומו במעמד הנפת הגביע כדי לפרגן לשור ממאיורקה ואמר לו: "רפא, אתה אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה ואחד המוערכים בסבב המקצועני. כל מה שאני יכול להגיד לך זה שהלוואי והיו שני מנצחים בלילה הזה. אני מאחל לך את כל הטוב שרק אפשר ומקווה שיהיו לנו עוד הרבה גמרים כאלה. תודה רבה לקהל, ותודה לסרביה שעמדה מאחוריי כל התקופה הזאת".

רפאל נדאל היה מחויך ונרגש בטקס הסיום ואמר: "כל הכבוד לנובאק ולצוות שלו שעשו עבודה נהדרת. אני שמח מההופעה שלי בטורניר הזה ומהמשחק שלי נגד נובאק. זה היה אחד ממשחקי הטניס הגדולים אי פעם ואני שמח שהיה לי חלק בו".

דג'וקוביץ': "אני יודע איך נדאל מרגיש"

לאחר מכן, במסיבת העיתונאים, נשאל דג'וקוביץ' על המטרות שלו. "השנה אני ההעדפות שלי הן זכייה בטורנירי הגרנד סלאם והאולימפיאדה", אמר הסרבי, שיושדע שרוד לייבר היה האחרון שזכה בכל ארבעת הטורנירים המרכזיים בשנה אחת, "הייתי רוצה להגיע לפחות לגמר ברולאן גארוס, מעולם לא עשיתי את זה. השנה אני מוכן לאתגר הזה".

דג'וקוביץ' הודה על ההנאה הגדולה שלו מהמשחק. "אני טניסאי מקצועני, וכל טניסאי יגיד לכם את אותו הדבר: אנחנו חיים בשביל המשחקים האלה", אמר הסרבי בסיום, "אנחנו עובדים קשה בכל יום, ואת כל חיינו מקדישים רק בשביל האפשרות שיום אחד נצטרך לשחק שש שעות בגמר גרנד סלאם".

דג'וקוביץ' נשאל אם הוא מרחם על נדאל, שהפסיד גמר גרנד סלאם שלישי ברציפות, ואמר: "אני יודע איך הוא מרגיש, כי גם אני הייתי בסיטואציה הזאת לפני כמה שנים, שבכל הפסדתי לפדרר בחצי הגמר. מכיר את ההרגשה הזאת.

"למרבה הצער, רק אחד יכול לזכות, כי שנינו נתנו את הכל. שנינו נתנו 100 אחוז מהיכולת שלנו על המגרש, ושיחקנו עד הרגע האחרון. אין ספק שהגיע גם לו להיות מוכתר כמנצח הערב. הייתי אומר אותו הדבר אם הייתי יושב כאן בתור מפסיד".

נדאל: "המשחק הכי קשה פיזית שהיה לי בחיים"

נדאל הודה בסיום כי "מבחינה פיזית, זה היה המשחק הכי קשה שהיה לי בחיים. נתנו משחק אדיר לדעתי, ונהניתי להיות חלק מההצגה הזאת. זאת האמת. רציתי לנצח, אבל אני שמח מאיך ששיחקתי. היו לי הרבה הזדמנויות מול השחקן הטוב בעולם. אני גאה ביכולת המנטאלית שלי מהערב".

נדאל סיכם את הטורניר שלו, ואמר כי "היו לי פה שבועיים מצוינים. היו לי הרבה משחקים טובים, טובים יותר מרוב המשחקים שהיו לי ב-2011. שיחקתי יותר התקפי מאי פעם, והכיתי יותר ווינרים מאי פעם. גם ההגשות שלי היו יותר טובות. אני לא אוהב להפסיד, אבל יחסית זה ההפסד הכי משמח שהיה לי אי פעם".

נדאל התייחס למכה שיכולה הייתה להכריע את המשחק, כשביתרון 2:4 במערכה החמישית ו-15:30 במשחקון, הספרדי החטיא בקהנד פשוט, לפני שדג'וקוביץ' שבר והשווה. "זה נכון שהייתה לי הזדמנות, אבל זה רק עוד רגע במשחק של שש שעות", אמר נדאל, "בכל ששת ההפסדים שלי מולו בשנה שעברה לא הלחצתי אותו כמו שעשיתי היום, וזו עוד נקודה חיובית מבחינתי. כנראה שמעולם לא ראיתי כל כך הרבה דברים חיוביים אחרי הפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully