וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטוריה אזרנקה, אין ראויה ממנה למקום הראשון בעולם

28.1.2012 / 15:30

אזרנקה הוכיחה שהיא הטובה בעולם וזכתה בצדק בטורניר. בלוג אוסטרליה חוגג את זכייתה ומתכונן לגמר הגברים המרתק

אין ראויה ממנה

ב-2005 היא זכתה באליפויות אוסטרליה וארצות הברית הפתוחות לנוער כשהייתה רק בת 15 וכבר אז היה ברור שמדובר בפוטנציאל גבוה, ומי שאמורה לקטוף תארים רבים גם בסבב ה-WTA תוך כמה שנים. להבטחה הגדולה לקח קצת זמן להבשיל בסבב הבוגרות, אבל בשנה שעברה זה התפוצץ בגדול. ויקטוריה אזרנקה זכתה בשלושה טורנירים, מיאמי, מארבלה ולוקסמבורג והגיעה לחצי הגמר בווימבלדון. כבר אז היה ברור שזו רק שאלה של זמן עד שהבלארוסית תניף גם גביע בגרנד סלאם.

הבוקר, כשניצחה את מריה שראפובה 3:6, 0:6 היא התחילה במסע שאמור להימשך עוד הרבה שנים ולהביא לה עוד תארים רבים. אזרנקה בת ה-22, בגמר הגרנד סלאם הראשון בקריירה שלה, הציגה טניס של שחקנית ותיקה ומנוסה ולא ניכרו עליה סימנים של הופעה ראשונה במעמד המחייב. אמנם ההתחלה הייתה איטית והיא פיגרה 2:0, אבל מהר מאוד הבלארוסית שמתנשאת לגובה של 1.80 מטר הראתה את הטניס שהביא אותה כל כך רחוק בטורניר.

העוצמות האדירות שלה היו עצם בגרון אפילו לאחת הטניסאיות הכי עוצמתיות בסבב, מריה שראפובה, וכפו עליה 30 טעויות לא מחויבות. דווקא הסרב של הרוסיה היה בסדר וניפק רק שלוש שגיאות כפולות, אבל מול האחוזים הגבוהים של אזרנקה (71 בסרב הראשון) זה לא הספיק. אין דבר שאזרנקה אוהבת לעשות יותר במשחק שלה (חוץ מהדרייב וולי המושלם שלה) מאשר לשלוט בנקודות דרך החזרה עוצמתית לסרב השני של היריבה. גם מול שראפובה היא עשתה את זה וניטרלה בכך את יתרון ההגשות של הרוסיה בכל פעם מחדש.

אין טניסאית ראויה יותר לזכייה בטורניר מאשר ויקטוריה אזרנקה. אין טניסאית ראויה יותר למקום הראשון בעולם מאשר ויקטוריה אזרנקה. לכן זה רק סמלי שהבלארוסית תכבוש את הפסגה העולמית כבר בדירוג שיתפרסם ביום שני הקרוב. אזרנקה, שפעם ידעה רק לחבוט בכדור הכי חזק שהיא יכולה (והיא יכולה), הוכיחה במלבורן שלמדה לגוון את המשחק שלה, חבטה דרופ שוטים, סלייסים וגיוונה מאוד את הטניס שלה. בצורה הזו, וכשהיא עדיין שומרת על העוצמות הגבוהות שלה ועל המיקום שלה קרוב לקו הבסיס, יהיה קשה מאוד לעצור אותה.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
הבוקר, כשניצחה את מריה שראפובה 3:6, 0:6 היא התחילה במסע שאמור להימשך עוד הרבה שנים ולהביא לה עוד תארים רבים. אזרנקה/רויטרס

יש שינוי

השנים האחרונות בטניס הנשים היו גרועות, אבל רוחות השינוי מנשבות לאחרונה ומתחילות גם להביא עימן שינויים רבים. ויקטוריה אזרנקה, שעדיין עומדת על מאזן מושלם מתחילת השנה לאחר שזכתה גם בטורניר סידני (0:12 בסך הכל), היא הטניסאית הרביעית ברציפות שזוכה בתואר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלה. לפניה היו נה לי ברולאן גארוס, פטרה קביטובה בווימבלדון וסמנתה סטוסור בארצות הברית.

חייבים להחריג את אזרנקה וקביטובה, כיוון שהן הכי צעירות מבין כולן וימשיכו להוביל את הסבב למשך שנים רבות. זה קרה גם בסבב הגברים, שלפני עידן פדרר, כשטניסאים כמו לייטון יואיט ואנדי רודיק זכו בתארי גרנד סלאם כשהם מנצלים את חולשת הסבב. טניסאים ברמה שלהם לא יכולים להתקרב היום אפילו לזכייה בתואר. עוד מוקדם מאוד לדבר על איזו שהיא השתלטות על הסבב, ונצטרך לחכות עד סוף השנה כדי לדבר במונחים כאלו בכלל, אך הגעתן של טניסאיות צעירות ומוכשרות כמו אזרנקה וקביטובה מכניסה תחושה שיש סיכוי גבוה שדבר כזה יקרה.

טניסאיות ותיקות כמו סרינה וויליאמס וקים קלייסטרס כבר מתקשות לקחת את הטורנירים ורואות שהרמה גבוהה יותר מזו שהייתה לפני שנה או שנתיים. צריך רק לקוות שהמחויבות הגבוהה של הדור הצעיר של הטניסאיות לסבב והמקצוענות שלהן תימשך ואז יוכלו להיווצר לנו שחקניות נהדרות שיהיו מזוהות עם טניס הנשים ברמה בה הפרצוף של סבב הגברים זה פדרר, נדאל ודג'וקוביץ'.

פטרה קביטובה טניסאית צ'כית (ימין) עם ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
צריך רק לקוות שהמחויבות הגבוהה של הדור הצעיר של הטניסאיות לסבב והמקצוענות שלהן תימשך ואז יוכלו להיווצר לנו שחקניות נהדרות שיהיו מזוהות עם טניס הנשים ברמה בה הפרצוף של סבב הגברים זה פדרר, נדאל ודג'וקוביץ'. קביטובה ואזרנקה/רויטרס

לקראת גמר

איזה כיף. אחרי לא מעט מהמורות ורגעים קשים, קיבלנו את הגמר הכי איכותי שיכולנו לבקש בטורניר. נובאק דג'וקוביץ' (1) ורפאל נדאל הם שני הטניסאים הטובים בעולם כרגע וייפגשו בגמר גרנד סלאם שלישי ברציפות אחרי המפגשים בווימבלדון ואליפות ארצות הברית. למרות החיבה כלפי פדרר והפופולריות שלו, חייבים להגיד שזה הקלאסיקו האמיתי של עולם הטניס כרגע.

המפגש בין שני המדורגים הראשונים בעולם יהיה ה-30 ביניהם אי פעם ביריבות שהופכת למיתולוגית ממש. שניהם בני אותו גיל פחות או יותר (נדאל בן 25, דג'וקוביץ' 24) ואמורים לספק לנו עוד מפגשים רבים ומרתקים, אך שהיריבות ביניהם יכולה אפילו להשתוות לסמפראס - אגאסי, מקנרו - בורג ובטח נדאל - פדרר.

בפרק הקודם של היריבות, דג'וקוביץ השפיל (אין מילה אחרת) את נדאל. שישה ניצחונות בשישה גמרים בשנה שעברה (אינדיאן וולס, מיאמי, מדריד, רומא, ווימבלדון ואליפות ארה"ב) קיבעו את הספרדי כאנדרדוג המוחלט במפגש בין השניים. אלא שעם כל הכבוד למה שקרה עד כה בטורניר, המבחן האמיתי של נדאל מתחיל עכשיו. היה ברור שהשור ממאיורקה יהיה חייב להקדיש את כל הקיץ למאץ' אפ מול דג'וקוביץ' ולחזור עם תשובה אמיתית לנחיתות מולו ב-2012. גם נדאל עצמו דיבר על זה והתייחס לחולשות שיהיה עליו לשפר כדי שלא יהפוך לשק החבטות של הסרבי.

לכן, עכשיו זה הזמן של נדאל להראות שהוא למד את הלקח. הוא יהיה חייב לנצל את המשטח האיטי יחסית ברוד לייבר ארינה כדי לגרור את דג'וקוביץ' למשחק גבוה יותר עם טופ ספינים כבדים ועמוקים. אם ייתן לנולה לגרור את המשחק לפלאטים נמוכים מהקו האחורי, הוא יהיה אבוד כיוון שבסופו של דבר מי שיטעה וייאבד את הנקודה יהיה נדאל בעצמו. קצת מוזר לכתוב את זה על נדאל, אבל ככל שהנקודות שלו עם דג'וקוביץ' מתארכות, כך מצבו מחמיר.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
הדבר המסקרן יהיה לראות איך נדאל הכין את עצמו הפעם למפגש מול דג'וקוביץ'. מה הוא ינסה לעשות בצורה שונה, איך הוא יגוון את המשחק שלו ובאיזו גישה יגיע לנקודות החשובות/רויטרס

המדורג מספר שתיים בעולם יהיה חייב לנסות לקבל כמה שיותר נקודות קלות, דרך הסרב שלו שתיפקד לא רע מול פדרר ודרך הפורהנד המפלצתי שלו. בנוסף, נדאל יהיה חייב לשמור על מה שעשה מול פדרר גם מבחינת המיקום. אם הוא ייגרר אל מאחורי הקו האחורי, נדאל לא יהיה מסוגל להתמודד עם התחכום בחבטות של היריב שלו וייאבד הרבה נקודות. הוא יהיה חייב לנסות להתנפל על ההגשות של דג'וקוביץ', בעיקר השניות, ולא לתת למדורג מספר אחת בעולם לשלוט בנקודות.

מנגד, המפתח של דג'וקוביץ' לניצחון הוא להמשיך לעשות את מה שעשה כל כך טוב מול הספרדי בשנה שעברה. נדאל יכול להמשיך לדבר על כך שאין לו בעיה פסיכולוגית מולו, אבל אין ספק שלסרבי יש יתרון גדול מאוד על פני הספרדי בראש לאחר שניצח אותו כל כך הרבה פעמים בשנה שעברה ובכל המעמדים הגדולים.

לכן דג'וקוביץ' יהיה חייב לשדר לנדאל מההתחלה שהוא בעל הבית. למרות המשחק המתיש מול מארי והמנוחה הקצרה לעומת זו של הספרדי, הוא חייב להגיע בשיא הריכוז מההתחלה כדי לגרום ליריב לעבוד קשה מההתחלה ולא לתת לו להיכנס בכלל למשחק, בעיקר בהגשות של הסרבי. אם דג'וקוביץ' יצליח לדייק באחוזים גבוהים בהגשה הראשונה ולגרור את נדאל לסגנון המשחק שלו, הוא יהנה מיתרון משמעותי כיוון שבראש יש לו את היתרון המוחלט, ובעיקר בנקודות החשובות.

בשורה התחתונה, אי אפשר לומר שדג'וקוביץ' לא פייבוריט. אחרי שישה ניצחונות רצופים וזכייה בשלושה מתוך ארבעת תארי גרנד סלאם אחרונים, הסרבי מגיע כפייבוריט ברור לכל מפגש מול נדאל. מה עוד שנולה הוכיח שוב מול מארי שיותר משהוא יודע לשחק טניס, הוא יודע לנצח משחקים וזה דבר שיהיה משמעותי מאוד מול נדאל, בעיקר אם וכאשר המשחק ייגרר לארבע וחמש מערכות.

למרות זאת, הדבר המסקרן יהיה לראות איך נדאל הכין את עצמו הפעם למפגש מול דג'וקוביץ'. מה הוא ינסה לעשות בצורה שונה, איך הוא יגוון את המשחק שלו ובאיזו גישה יגיע לנקודות החשובות. כי את סגנון המשחק כולו הוא לא שינה וכבר לא יוכל לשנות. מה שבטוח שיהיה מרתק.

טניס בוואלה! ספורט

אזרנקה הביסה 3:6, 0:6 את שראפובה וזכתה בטורניר

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
המפתח של דג'וקוביץ' לניצחון הוא להמשיך לעשות את מה שעשה כל כך טוב מול הספרדי בשנה שעברה. נדאל יכול להמשיך לדבר על כך שאין לו בעיה פסיכולוגית מולו, אבל אין ספק שלסרבי יש יתרון גדול מאוד על פני הספרדי בראש לאחר שניצח אותו כל כך הרבה פעמים בשנה שעברה ובכל המעמדים הגדולים. דג'וקוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully