וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "לא יודע אם אני מוכן לניצחון אך אלחם בכל הכוח"

רפאל נדאל מתכנן שינוי טקטי מול נובאק דג'וקוביץ' באוסטרליה (10:30, יורוספורט): "אנסה לשחק התקפי ולהכות יותר ווינרים"

אליפות אוסטרליה הפתוחה מגיעה לנקודת הרתיחה שלה עם גמר הגברים והקרב הענק בין נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל. שני הטניסאים הטובים בעולם יתייצבו (ראשון, 10:30, שידור ישיר ביורוספורט ויורוספורט HD) כדי להכריע מי יהיה זה שיזכה בתואר הגרנד סלאם הראשון של 2012.

הסרבי ינסה להגן על התואר בו זכה בשנה שעברה, אז ציפה לו עימות מול אנדי מארי, בתקווה להניף בפעם החמישית בקריירה תואר גרנד סלאם, בעוד נדאל, שזכה בשנה רק ברולאן גארוס מבין ארבעת הגרנד סלאמים, ינסה לזכות בפעם השנייה באליפות אוסטרליה ולצרף תואר נוסף לעשרת תארי הגרנד סלאם שכבר יש לו.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
העייפות תשפיע? נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' הוכיח בשנה שעברה שהוא בדרך להפוך לטניסאי ענק, אחרי שזכה בשלושה תארי גרנד סלאם, ומי שחשב שההפוגה בין שתי העונות תהרוס לו את הרצף, טעה ובגדול. הסרבי המצוין, שמוליך את טבלת הדירוג העולמי, עבד קשה מאוד בשבוע האחרון, אבל איבד בסך הכל שתי מערכות בטורניר, ואת הקרב הגדול מול אנדי מארי בחצי הגמר הוא שרד בצורה מעוררת השראה.

יותר מסקרנת מכך היא העובדה שדג'וקוביץ' ניצח בכל ששת המפגשים מול נדאל בשנה שעברה, כולם היו בגמרים של טורנירים. הפעם האחרונה שבה נפגשו שני הטניסאים הענקיים הללו הייתה באליפות ארצות הברית הפתוחה, והסרבי ללא שום בעיה ניצח בארבע מערכות. המאזן הכללי בין השניים עומד על 13:16 לנדאל. "יש לי הצלחה טובה מול נדאל", הצהיר הסרבי בלא מעט שחצנות במסיבת העיתונאים. "מצד שני, זו שנה חדשה, זה אתגר חדש. זו סיטיאציה שונה. יש לו יתרון של יום על פניי כדי להתאושש ולהתכונן לגמר".

דג'וקוביץ' התייחס לבעיות הנשימה שהיו לו במהלך המשחקים האחרונים, מול דויד פרר ואנדי מארי. "הייתי אצל רופא, ושוחחתי עם כמה שחקנים", אמר דג'וקוביץ', "גם להם היו השנה כל מיני בעיות של אלרגיה, כאלה שלא היו להם בשנים קודמות. אני מניח שזו הסיבה".

דג'וקוביץ' התייחס לכושר של נדאל: "היו לו כמה מכות העברה מדהימות נגד פדרר, בגלל זה הוא אחד השחקנים הכי גדולים ששיחקו אי פעם. הוא אף פעם לא מוותר, יש לו רוח לחימה מדהימה ומעט מאוד חולשות. הוא נחוש מאוד לנצח, בדיוק כמוני. בגלל זה קשה לנחש מי ינצח".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
נחות משמעותית במפגשי העונה שעברה מול הסרבי. רפאל נדאל/רויטרס

אצל נדאל הסיפור הוא קצת שונה. הספרדי לא זכה בתואר גרנד סלאם מאז שניצח ברולאן גארוס של השנה שעברה, וכידוע הגיע לאחר מכן לשני גמרים שבהם נוצח על ידי הסרבי המצוין. גם נדאל איבד בטורניר רק שתי מערכות, כשהשיא שלו היה כמובן בהופעה מול פדרר בחצי הגמר, אותה הוא הכריע לאחר קרב מתיש. בדרך חלף נדאל גם על פני תומאס ברדיך ופליסיאנו לופס.

"זה מצחיק, לא? ראיתי את המשחק בטלוויזיה כשבמערכה החמישית הוא (דג'וקוביץ') נע בצורה פנטסטית על המגרש, וזה אחרי שהראו תמונות שעתיים ו-50 דקות לפני כן כשנראה היה שהוא גמור", סיפר נדאל. "שעתיים ו-50 דקות אחר כך הוא היה במצב מושלם, כך שזה קשה לדמיין שיש לו בעיות. אני לא יודע".

נדאל ציין שהוא מבצע שינוי בטקטיקה שלו, ואת הסגנון ההגנתי המסורתי שלו יחליף בסגנון יותר התקפי. "אני מנסה לשחק יותר אגרסיבי, ולהכות יותר ווינרים", אמר נדאל, "השינוי הזה עוד לא הושלם, כך שאני זקוק לעוד זמן עם התוכנית הזאת. אני מרוצה מהדרך שבה אני מתקדם, אבל אני לא יודע אם זה יספיק מולו. אני צריך לשחק יותר טוב, לדעתי, כדי שיהיה לי סיכוי. הגעתי למשחק הזה אחרי שניצחתי את המדורג שישי בעולם (ברדיך) ואת המדורג שלישי (פדרר), כך שעברתי מבחנים קשים, וזה טוב. אני לא יודע אם אני מוכן לניצחון במשחק הזה, אבל ללא ספק אלחם בשביל זה".

טניס בוואלה! ספורט

כל הכתבות והדיווחים על אליפות אוסטרליה הפתוחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully