וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: חוף השנהב הבטיחה מקום ברבע הגמר

הפילים ניצחו 0:2 את בורקינה פאסו ושמרו על מאזן מושלם בבית ב'. אנגולה סיימה ב-2:2 מול סודן, צריכה נקודה כדי לעלות

בית ב' של אליפות אפריקה נכנס הערב (חמישי) למחזור המשחקים השני שלו. חוף השנהב שוב לא הרשימה במיוחד, אך עשתה את שלה עם ניצחון 0:2 על בורקינה פאסו, נותרה מושלמת והבטיחה את מקומה ברבע הגמר. מי שהצליחה לתבל מעט את העניינים בבית היא סודן, שכפתה 2:2 על אנגולה והשאירה מתח לקראת מחזור הסיום. כרגע לאנגולה יש ארבע נקודות ולסודן נקודה, כך שתיקו מול חוף השנהב יספיק לאנגולה כדי להיות בשלב הבא. סודן חייבת לנצח את בורקינה פאסו ולהחזיק אצבעות לניצחון של הפילים.

חוף השנהב - בורקינה פאסו 0:2

בניגוד לאנגולה, חוף השנהב שמרה על מאזן מושלם ועל רשת נקייה, כשניצחה את בורקינה פאסו וסתמה את הגולל על סיכוייה להמשיך מעבר לשלב הבתים. הפילים הם הפייבוריטים הברורים לזכות בתואר, 20 שנה אחרי הפעם היחידה בה הוכתרו לאלופי היבשת, ובינתיים הם עושים את המינימום הנדרש עם שני ניצחונות די קשים. אולי היכולת הטובה תגיע בשלבי ההכרעה.

במשחק הראשון היה זה דידייה דרוגבה שהבקיע את שער הניצחון. הפעם דרוגבה החזיר לסלומון קאלו על הבישול מול סודן, כשהעביר כדור אותו המשיך החבר מצ'לסי בשמאל אל הרשת. השער נכבש בזמן שבורקינה פאסו הייתה ב-10 שחקנים, כשבקארי קונה קיבל טיפול מחוץ לקווים לאחר שדרוגבה פגע בו. בהמשך היה זה ז'רביניו שהחמיץ כהרגלו, כשבדקה ה-64 נאלץ קאלו לצאת בעקבות פציעה שנראתה מדאיגה. בורקינה פאסו קיבלה הזדמנות להשוות, אבל מומוני דגאנו נגח למשקוף בדקה ה-71. המשחק הוכרע שמונה דקות לסיום, כשבלבול בהגנת בורקינה פאסו הסתיים בשער עצמי של קונה, שנגח מעל השוער שלו.

סודן - אנגולה 2:2

האנטילופות השחורות פספסו הזדמנות נהדרת להבטיח את העפלתם לרבע גמר אליפות אפריקה בפעם השלישית ברציפות, כשאיבדו פעמיים את היתרון מול נבחרת סודן, שמצידה חגגה נקודה ראשונה אחרי ההפסד לחוף השנהב במחזור הראשון ואפס הנקודות בטורניר הקודם שלה ב-2008. לאנגולה כעת ארבע נקודות והיא תצטרך להימנע מהפסד במשחק הבא מול חוף השנהב. סודן השאירה לעצמה סיכוי למחזור האחרון.

אנגולה פתחה עם ההרכב שניצח 1:2 את בורקינה פאסו, וכבר אחרי חמש דקות מצאה עצמה ביתרון. מאנושו, שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר, ניצל טעות בהגנת סודן ובעט במדויק פנימה. אנגולה המשיכה לשלוט, אבל אז בניגוד למתרחש על כר הדשא, מודאתר אל טאהיר הגביה לרחבה ומוחמד באשיר נגח לרשת מעל שני שחקני אנגולה בדקה ה-33. היה זה השער הראשון של סודן באליפות אפריקה מאז 1976 (!). הסודנים כבר החלו לפנטז על ניצחון מפתיע, אך בדקה ה-50 ג'למה הוכשל ברחבה ואיפשר למאנושו לכבוש את שערו השלישי בטורניר מהנקודה הלבנה. באשיר לא נותר מאחור וניצל טעות בהגנת אנגולה כדי להשלים צמד משלו בדקה ה-73, ולסודן יש נקודה חשובה.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully