וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מליקסון: "התייחסו אליי כמו אל טרף קל, ילד קטן"

מאור מליקסון סוגר חשבון עם התקשורת הישראלית בראיון בפולין ומצהיר: "מתחרט שלא הגעתי לוויסלה בגיל 21"

קשר ויסלה קרקוב, מאור מליקסון, העניק ראיון נרחב לעיתון הפולני "פז'גלד ספורטובי" ודיבר על ההחלטה לייצג את נבחרת פולין והחזרה ממנה ועל ההצעות לעזוב את ויסלה. "מצחיק אותי שאומרים שההחלטה לייצג את פולין היא תרגיל של הסוכן שלי. גם קראתי שעשיתי את זה רק בשביל יחסי ציבור. אני מבטיח שקיבלתי את ההחלטה לבד ומי שמכיר אותי יודע שאני הולך רק עם הלב. קראתי גם שהתחננתי לדרכון פולני וזה לא נכון. הייתה לי אזרחות וכל מה שהייתי צריך זה להגיש בקשה לדרכון אז אני לא מבין מה עשיתי לא בסדר? לא גנבתי כלום, רק ניצלתי את הזכות שלי לבחור".

מליקסון הכחיש שקיבל אי מיילים מאיימים מישראל ודיבר על תחושותיו באותה תקופה: "זו הייתה תקופה קשה כי במקביל נפצעתי ופתאום כולם חשבו שהפציעה מדומה ואני רוצה לעזוב. זה היה נורא. אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים, אבל הכל היה שטויות. פגע בי שאנשים ניסו לחבר כמה עובדות".

מליקסון דיבר על הבחירה בפולין: "הרגשתי לחץ כי ידעתי שהנושא יעורר סערה בישראל. הלכתי למסיבת העיתונאים להודיע על כך, אבל זה היה יותר מדי ולא הייתי מסוגל לדבר. רוברט מסקאנט הציע שהוא ייקח את הנטל על עצמו. הרגשתי שלם עם ההחלטה ב-100 אחוז, אבל אז הבנתי שטעיתי. הגעתי למסקנה שאוהדי נבחרת פולין ראויים לשחקנים שמחשבותיהם רק על הנבחרת. זה לא היה כך במקרה שלי. בחרתי בישראל כי שם גדלתי ושם אני צריך לשחק. בחורף נפגשתי עם חברים ודיברנו ואז פורסם בישראל שמאמן הנבחרת רוצה להיפגש איתי. החלטתי לסיים את הסיפור לפני פתיחת הסיבוב השני בפולין".

מליקסון השווה את מצבו לזה של רלף קליין ז"ל, שאימן את נבחרת גרמניה בשנות ה-80: "קראו לו בוגד ולא הבינו איך הוא יכול לעבוד שם אחרי השואה. סלחו לו כי הוא אדם מבוגר והתקשורת לא תקפה אותו כמו שתקפה אותי. התייחסו אליי כמו אל טרף קל, כמו אל ילד קטן... אני רק שחקן כדורגל ופתאום מתקשרים אליי מכל תחנת טלוויזיה ורדיו בישראל. לאבא שלי צלצלו עיתונאים והוא התפוצץ בשידור כשאמרו לו שהוא לא גידל את בנו כפטריוט".

מליקסון נשאל האם שינה את יחסו לתקשורת וענה: "אני מבין את העבודה של העיתונאים, אבל היו להם יותר מדי שאלות ואני לא ידעתי את התשובות. מי שהיה מצוא עצמו במצב שלי, לא יכול היה לשפוט אותי".

"עשיתי הרבה טעויות"

הקשר גילה כי קיבל הצעות לעזוב את הקבוצה בקיץ: "היו הצעות עד שנפצעתי ואף אחד לא ייקח שחקן שבחוץ לשלושה חודשים. ההצעה הראשונה הגיעה בסוף אוגוסט, אבל היא לא הייתה טובה עבורי ועבור ויסלה. מאיורקה? אני לא רוצה להזכיר שמות, אבל היו התעניינות מקבוצות גדולות וחשבתי לעזוב בינואר עד שנפצעתי. לצערי, הפציעה הגיעה כשהייתי בכושר טוב מאוד. ישבתי בבית ביבנה, ראיתי משחקים של ויסלה וסבלתי".

מליקסון טען כי הוא מרגיש מצוין לאחר הפציעה: "אני אותו שחקן של לפני הפציעה, מהיר וחד. שיחקתי במועדונים גדולים בישראל, אבל ויסלה שונה וברמה גבוהה יותר. אני אוהב את הרעש באצטדיונים בפולין. במכבי חיפה ובית"ר לא הייתה כמות כזו של האוהדים או התעניינות תקשורתית. דבר אחד בטוח, אני לא ממהר ויכול להישאר כאן גם 10 שנים.

"אני בן 27 ולקח לי הרבה זמן להציג את מה שאני יודע. הקריירה שלי נעצרה לכמה שנים ואם אני מרגיש חרטה על משהו, זה שלא מצאתי את עצמי בקרקוב בגיל 21. אין לי עוד הרבה זמן לשחק, אבל אני אוהב את המקום, את הנשיא, את המנהל הספורטיבי שהביא אותי, את החברים לקבוצה והאוהדים. ברור שאם תהיה הצעה טובה, ומעל הכל שתהיה טובה עבור ויסלה, אשקול אותה.

"עשיתי הרבה טעויות. עכשיו הרבה שחקנים ישראלים באים לפולין לצמוח ואני נהנה מזה. פעם נבחרתי לשחקן המצטיין בטורניר באוקראינה וקיבלתי הצעות מקבוצות גדולות, אבל בחרתי ללכת למכבי חיפה שהתכוננה לליגת האלופות. הייתי בן 21 ושיחקתי 10-15 דקות. לא הייתה לי סבלנות. שאלתי את המאמן: 'למה אני לא משחק?' והוא ענה לי: 'אתה תגיע לטופ ותשחק הרבה בגיל 27', אמרתי: 'זה לא אפשרי, אני רוצה לשחק'. הוא צדק".

לעמוד השגרירים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully