וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - מכבי ת"א: תמיר כהן לא בסגל, גולסה יפתח

המאמן שינה את ההרכב באימון, עמאשה ינסה לחזור בסופ"ש. הצהובים עם ארבעה חלוצים (ב', 20:50, ע' 1, תקציר בוואלה!)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מכבי חיפה ניצחה שבעה מתוך תשעת משחקי הבית האחרונים שלה מול מכבי תל אביב. השניים האחרים הסתיימו בתיקו.

* הניצחון האחרון של מכבי תל אביב בקריית אליעזר היה במאי 2004. 0:1 קטן, עם ההשמטה ההיא של דוידוביץ' והשער של לירן כהן

* מדהים, אבל מאז מרץ 2006 הצהובים ניצחו משחק אחד מתוך 17 מפגשים. זה קרה בדצמבר 2009. שוב 0:1 קטן. אז עמנואל מאיוקה עוד כיכב כאן.

* מכבי תל אביב כבשה שער אחד בששת המשחקים האחרונים נגד הירוקים.

* נתון מעניין – אף אחד משחקני הסגל המורחב של מכבי תל אביב (למעט אבי סטרול שלא נכלל העונה כלל בסגל, ר"ב), לא ניצח מעולם במדי הצהובים את מכבי חיפה בקרית אליעזר.

* שישה שינויים צפויים בהרכב מכבי תל אביב לעומת ההרכב שפתח ב-1:1 עם הירוקים בבלומפילד. ברק לוי, קלמי סבן, סאבו פאביצ'ביץ', משה לוגסי, רוברטו קולאוטי ומואנס דאבור, יפתחו במקום: גיא חיימוב, עומר ורד, ניבאלדו, דור מיכה, רפי דהן והאריס מדוניאנין.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

לאחר התברר שהוא אינו זקוק לניתוח, חלוץ מכבי חיפה ויאם עמאשה נפגש היום (ראשון) עם רופא הקבוצה, ד"ר בצלאל פסקין, כדי לבחון את המשך הטיפול בו בעקבות הקרע בגיד באזור המפשעה ממנו הוא סובל. במהלך הפגישה החליט פסקין כי החלוץ יזכה לטיפול תקופתי, יקבל זריקה ויחזור להתאמן כבר בסוף השבוע ללא צורך בניתוח. אם הזריקה לא תעזור, החלוץ ייפגש שוב עם הרופא ויבחן אופציה חלופית. בסגל של חיפה כרגע שלושה חלוצים אחרים – מוחמד גדיר, חן עזריאל ואלון תורג'מן, לא כולל רועי עטר שעלה לאחרונה מקבוצת הנוער.

על פי המסתמן הבלם סארי פלאח שערך שיחה עם המאמן אלישע לוי לגבי מעמדו בעקבות החתמת אדין צוצאליץ', יפתח על הספסל. ההרכב שתורגל עד אתמול כולל את צוצאליץ' כבלם לצדו של יוריצה בוליאט, את אוראל דגני וטאלב טואטחה כמגנים ואת סיידו יאיא וגוסטבו בוקולי בקישור האחורי. יניב קטן ואייל גולסה תורגלו מאחורי חן עזריאל ומוחמד גדיר. גולסה תורגל על חשבון דלה ימפולסקי שתורגל בתחילת השבוע. תמיר כהן כשיר למשחק, אבל לא נכלל ברשימת הסגל שפרסם המאמן על לוח המודעות. חבריו אמרו כי הוא הופתע מאוד מההחלטה. בחיפה ציינו הערב כי כהן לא נכלל בסגל בשל סיבות מקצועיות ("השחקן חזר עכשיו מפציעה בברך ורק לאחרונה שב לאימונים"), אם כי שחקנים בקבוצה ציינו כי הקשר נמצא בכושר טוב והפגין יכולת גבוהה השבוע באימונים. אלישע לוי אמר לשחקנים: "אנחנו משתפרים במשחק ההגנה". עלי עוסמאן פצוע ולא צפוי להיכלל בסגל.

שחקן בקבוצה אמר: "יש לנו שני משחקים בית רצופים (הקבוצה תארח הקבוצה משחק בית נוסף, מול הפועל באר שבע, א"י) והזדמנות גדולה לצאת מהמשבר. אם ננצח את מכבי, האוהדים ידחפו אותנו ויהיה קל יותר לצאת מהמצב הזה". חיפה הודיעה כי עשרת אלפים אוהדים כבר הבטיחו את מקומם. יש לציין כי מדובר גם בבעלי המנויים, שחלקם לא יגיע למשחק. מכבי תל אביב צפויה להביא 2,000 אוהדים למשחק.

הנשיא יעקב שחר והמאמן אלישע לוי ניהלו שיחה נוספת בנוגע למועד ההעברות בינואר. על פי המסתמן, חיפה לא תשחרר שחקנים נוספים ותחתים חלוץ זר, שישלים את מכסת הזרים (כוללת את שראנוב, בוליאט, צוצאליץ' ויאיא). במועדון עדיין חלוקים לגבי החלוץ הפיני בראט סאדיק. לא מן הנמנע כי פאבל ברוז'ק יגיע, אבל זה יקרה רק אם גלזגו ריינג'רס תרד ממנו, משום שכרגע מעדיף החלוץ הפולני להגיע לסקוטלנד ולא לישראל.

מכבי תל אביב:

לראשונה מזה זמן רב עמד לרשותו של המאמן ניר לוין סגל מלא והחידוש מבחינת הצהובים הוא שמחר צפויה הקבוצה לפתוח לראשונה העונה עם אותו הרכב במשחק שני ברציפות. בתדריך הטקטי התמקד לוין בעיקר בחלק ההגנתי, בסגירות נכונות ובמצבים נייחים, ביקש משחקניו לשים לב טוב ולהיות מרוכזים בדקות הפתיחה, כשהוא מזכיר להם שבמשחקים האחרונים, הגיעו היריבות למספר מצבי הבקעה כבר בדקות הראשונות של המשחק.

הקשר משה לוגסי, שלא התאמן כל השבוע בשל מתיחה בשריר הירך האחורי והיה בספק גדול, ערך אימון מלא ותורגל בהרכב הראשון לצד גל אלברמן. גם בחלק הקדמי לא צפויים שינויים, כאשר ארבעת החלוצים ברק יצחקי, אלירן עטר, רוברטו קולאוטי ומואנס דאבור צפויים לשתף פעולה. דור מיכה, שבשבוע שעבר לא נכלל בסגל, יישב על הספסל וימתין להזדמנות. ג'יזרמו ישראלביץ' לא ייכלל בסגל.

מרבית הכרטיסים שהוצאו לאוהדי הקבוצה כבר נמכרו והצפי הוא שכ-1,600 אוהדים צהובים ילוו את הקבוצה. הנהלת המועדון, בשיתוף עם רכבת ישראל, החליטה להעמיד רכבת נוספת שתצא מתחנת בת גלים בחיפה הסמוכה לאצטדיון בשעה 23:20 ושתהיה מיועדת לאוהדי הקבוצה שירצו לחזור לכיוון המרכז. בעקבות פניות של אוהדים ביקשו במועדון להבהיר שחיילים יהנו מנסיעה חינם ברכבת בסיום המשחק וסטודנטים יקבלו מחיר מוזל במיוחד לכרטיס דו כיווני.

יעמדו למבחן

מכבי חיפה: אדין צוצאליץ'

טקס הפרידה שערכו עבורו אוהדי פאניוניוס לא נערך בישראל אפילו לשחקנים גדולים ממנו, אבל הוא מלמד על החשיבות הרבה והתרומה שלו לקבוצה היוונית. צוצאליץ' הגיע למכבי חיפה בעיקר כדי לשפר מימד חשוב שהסתלק עם העזיבה של ג'ון קולמה לברסט – אגרסיביות, וכדי לאזן את הנעת הכדור הלקויה בחלק האחורי. העובדה שהוא יפתח מחר כבלם, התפקיד העיקרי שלו, מלמדת עד כמה מכבי חיפה לא יכולה לוותר על שחקן כמו בוקולי, משום שזה השחקן הכי אגרסיבי שנשאר בסגל שלה. אוהדי פאניוניוס שרו לצוצאליץ' במשחק האחרון את השיר של בוב מארלי, "אריה בציון". המשחק מול מכבי הוא דרך טובה לממש את המילים.

מכבי תל אביב: גל אלברמן

המרוויח העיקר מחילופי המאמנים במכבי תל אביב. אלברמן תפס מקום של קבע בהרכב הצהובים, מאז שהגיע ניר לוין ונראה כי הוא חזר לחיים ומתחיל להזכיר ניצוצות מימיו הגדולים. מחר זה יהיה המבחן הכי רציני של אלברמן מאז שחזר להרכב והמאצ' אפ שלו מול הקישור האחורי של חיפה, יהיה פקטור משמעותי שעשוי להכריע את גורל המשחק כולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אוראל דגני, אדין צוצאליץ', יוריצה בוליאט, טאלב טואטחה, גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, אייל גולסה, יניב קטן, חן עזריאל, מוחמד גדיר.

מכבי תל אביב: ברק לוי, קלמי סבן, סאבו פאביצ'ביץ', שרן ייני, יואב זיו, משה לוגסי, גל אלברמן, ברק יצחקי, אלירן עטר, מואנס דאבור, רוברטו קולאוטי.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully