וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הברזל: 30 משתתפים לקו בהיפותרמיה

תנאי מזג אוויר קשים ששררו באילת גרמו לבעיות גדולות: "לא היה חסר שאנשים ימותו". תום מרמרלי מהוד השרון ניצח

ביום שישי האחרון, מאות משתתפים פקדו את העיר אילת, שנבחרה עקב תנאי מזג האוויר הנוחים השוררים בה בדרך כלל, כדי להשתתף בתחרות "ישראמן" השנתית. רק שלמזג האוויר היו תכניות אחרות והקור העז השאיר את חותמו על המשתתפים, שהיו צריכים לעבור מסלול של 3.8 קילומטר שחייה, 180 קילומטר רכיבה על אופניים וריצת מרתון מלאה (42.2 קילומטר) וכל זאת בטמפרטורה של אפס מעלות.

התחרות החלה בשעה שש בבוקר והייתה אמורה להיגמר תוך פחות מיממה לכל היותר, כאשר בדרך כלל רוב המשתתפים מסיימים את המסלול. אלא שהפעם כ-30 ספורטאים מנוסים לקו בהיפותרמיה וסיימו את התחרות בדרכם לבית החולים.

אחד מהמשתתפים שפונו הוא צבי פישמן, ממועדון "עצמה איילות" תל אביב, כשחום גופו ירד ל-35 מעלות והדופק ל-38: "כבר מהתחלה ראיתי שזה לא הולך להיות קל, אפילו התנאים לפני שנתיים, עם הרוחות החזקות שהגיעו למאה קמ"ש, נראו כמו כלום לעומת מה שציפה לנו הפעם", שיחזר פישמן, שזכה בתחרות "ישראמן" שלוש פעמים ברציפות ובמדליית הארד באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בשוויץ: "אני אפילו לא זוכר איך פינו אותי, פשוט התעוררתי באמבולנס. לאחר מכן סיפרו לי שמצאו אותי עם האופניים בהרי אילת, שם באמת היה שיא הקושי עם אפס מעלות. לא היה חסר שאנשים ימותו, לא ראיתי דבר כזה בחיים".

בתחרות היו גם צדדים חיוביים עם מנצחים. תום מרמרלי (24) תושב הוד השרון, שגבר בפוטו פיניש על ליאור זך-מאור, קטף את התואר הנכסף של איש הברזל הישראלי. האלוף הטרי אף אמר: "היה מאוד קשה, הרכיבה הייתה הזויה, שש שעות של קור, לא היה חלק בגוף שלא קפא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully