וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' ממשיך לטייל, מונפיס וזבונרבה בחוץ

הסרבי שמט שני משחקונים מול מאהו בדרך לשמינית הגמר. הצרפתי הפסיד לקוקושקין, והרוסיה נוצחה על ידי מקארובה

אליפות אוסטרליה הפתוחה מתחממת מרגע לרגע והיום (שבת) נערך החצי הנוסף של משחקי הסיבוב השלישי, ובמרכזם לא מעט קרבות מסקרנים. מרבית העיניים הופנו כרגיל אל עבר המדורג ראשון בעולם נובאק דג'וקוביץ', שלא רק שלא התקשה מול ניקולה מאהו הצרפתי, אלא העובדה שהוא איבד שני משחקונים בלבד בכל המשחק בדרך לשמינית הגמר השאירה את הצופים ברוד לייבר ארינה מעט פעורי פה. ההפתעה הגדולה אצל הגברים הייתה ההדחה של גאל מונפיס, שכבר חזר מפיגור שתי מערכות מול מיכאיל קוקושקין הקזחי האלמוני, אבל הפסיד במערכה החמישית. במשחק שנעל את היום, לייטון יואיט, שגובה בקהל המקומי טיפס לשמינית הגמר עם ניצחון ענק על מילוש ראוניץ'.

אצל הנשים, פטרה קביטובה פגשה לקרב שהיה אמור להיות מסקרן מול מריה קירילנקו, אבל הרוסיה פרשה בתחילת המערכה השנייה והעלתה את הצ'כית לשלב הבא. סרינה וויליאמס עשתה צחוק מגרטה ארן ההונגריה בדרך לניצחון קליל. ורה זבונרבה סיימה את דרכה בטורניר כבר בסיבוב השלישי אחרי הפסד בלתי צפוי לאקטרינה מקארובה, בת ארצה.

גברים

לאחר שעדיין לא איבד מערכה ונראה פשוט מצוין בצמד הסיבובים הראשונים, הצליח נובאק דג'וקוביץ' (1) להמשיך בדהירה שלו בלי שום בעיה, כשהפעם הקורבן התורן היה ניקולה מאהו הוותיק (81), שעצם ההגעה לסיבוב השלישי היא הישג שיא עבורו. הפעם האחרונה שהסרבי האדיר הודח בסיבוב שלישי של גרנד סלאם הייתה ברולאן גארוס של 2009, ומי שחשב שמאהו יצליח לדגדג את הסרבי המצוין, שרוצה לשמור על תארו, ראה בעיקר משחק חד צדדי שהסתיים עם תוצאה על גבול המביכה יחסית לשלב מתקדם בטורניר גרנד סלאם, 0:6, 1:6, 1:6.

דג'וקוביץ' יפגוש בשמינית הגמר את לייטון המקומי (181) שגבר על מילוש ראוניץ' הלוהט (23). יואיט הגיע אחרי הסנסציה הגדולה מול אנדי רודיק בסיבוב השני והוא דאג להמשיך במומנטום המצוין מול הקנדי המשתפר. ראוניץ', שהישג השיא שלו באוסטרליה (ובכלל בטורניר גרנד סלאם) היה העפלה לשמינית הגמר בשנה שעברה, דווקא זכה במערכה הראשונה עם 4:6, אבל מכאן יואיט תפס פיקוד, ניצח 3:6 את המערכה השנייה, 6:7 בשנייה (אחרי 5:7 בשובר השוויון) ו-3:6 בשלישית. עבור האוסטרלי זהו ההישג הטוב ביותר במלבורן מאז 2005, אז הוא הגיע לגמר.

שחקן נוסף שיודע דבר או שניים על לחץ של קהל מקומי הוא אנדי מארי (4), שפגש את מיכאל לודרה (45) הצרפתי. הסקוטי הגיע בשנתיים האחרונות עד גמר האליפות, והוא נתן לצרפתי הוותיק לאפשר לו למעוד. לודרה אמנם הרשים בצמד הסיבובים הראשונים אבל נוצח היום 6:4, 6:2 ו-6:0.

המדורג חמישי בטורניר דויד פרר נשלח למגרש צדדי, שם פגש את חואן איגנסיו צ'לה (27) בקרב בין שניים מהשחקנים בצמרת הדירוג העולמי. אף שהגיע לחצי גמר הטורניר אשתקד, פרר מחזיק במאזן שלילי מול הארגנטינאי, ולאחר שנזקק לחמש מערכות כדי לצלוח את הסיבוב השני, הוא זכה לחיים נוחים הרבה יותר מול מי שעבר השנה את הסיבוב הראשון באוסטרליה לראשונה מאז 2007, עם 5:7, 2:6, 1:6.

ב-2008 הגיע ג'ו ווילפרד צונגה (6) עד גמר אוסטרליה הפתוחה, אך מאז נעצר ברבע הגמר, בחצי הגמר, ואשתקד הודח בסיבוב השלישי. הפעם הוא הבטיח לעצמו לפחות מקום בשמינית הגמר אחרי שגבר על פדריקו גיל הפורטוגלי (107) בשלוש מערכות, זהות 2:6, 2:6, 2:6.

ההפתעה המשמעותית ביותר ביום הזה אצל הגברים היא ההדחה של גאל מונפיס. הצרפתי (14) פגש את מיכאיל קוקושקין הקזחי (92 בעולם), שמעולם לא עבר את הסיבוב השני בטורניר גרנד סלאם, והפסיד לו בחמש מערכות. קוקושקין צעד בבטחה עם 2:6 ו-5:7 בשתי המערכות הראשונות, אבל מונפיס התעורר, החזיר עם 5:7 ו-1:6 בשתיים הבאות, ולבסוף הקזחי סיים עם הניצחון הסנסציוני 4:6 במערכה החמישית שמעלה אותו לשמינית הגמר. בר המזל או לא (תחליטו אתם) שיפגוש אותו בשמינית הגמר יהיה אנדי מארי.

משחקים נוספים:

ינקו טיפסארביץ' (סרביה, 9) - רישאר גאסקה (צרפת, 17) 6:3, 6:3, 6:1
קיי נישיקורי (יפן, 24) - ז'וליאן בנטו (צרפת) 6:4, 6:7, 6:7, 3:6

נשים

לאחר שהפסידה בסיבוב השני מערכה לקרלה סוארס נבארו, בוודאי כבר הבינה פטרה קביטובה כי הדרך לשלבים המכריעים לא הולכת להיות פשוטה. אלא שהלילה הצ'כית גם קיבלה מתנה קטנה בדמות מנוחה ארוכה, אחרי שפגשה את מריה קירילנקו (27), אותה ניצחה בגמר הפדרציה מול רוסיה, והפעם היא ניצחה אותה 0:6 חלק במערכה הראשונה. בפתיחת המערכה השנייה ביתרון של 0:1, הודיעה הרוסיה על פרישה, שמנעה ממנה את החלום להגיע בפעם השנייה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם.

לאחר המשחק החד צדדי הזה, עלו למגרש המרכזי מריה שראפובה (4) ואנג'ליק קרבר (30). שראפובה, אלופת אוסטרליה לשנת 2008, שכנעה מאוד בשני הסיבובים הראשונים כשאיבדה שני משחקונים בלבד (!), והפעם היא הרשתה לעצמה לאבד עוד אחד, בדרך לניצחון קליל נוסף 1:6, 2:6.

המסע של סרינה וויליאמס (12) אל עבר אליפות אוסטרליה שישית במספר לא יהיה פשוט כלל, אך עד כה משחקיה של האמריקאית היו די נוחים וכך גם קרה במפגש עם גרטה ארן (92) בו ניצחה 1:6, 1:6. ארן הוותיקה אמנם הפתיעה את דומיניקה סיבולקובה בתום מותחן גדול בסיבוב השני ובכך העפילה לראשונה בתולדותיה לסיבוב השלישי באוסטרליה, אך במפגש מול וויליאמס האימתנית פשוט לא היה לה סיכוי.

מי שממשיכה לחלום על מסע שיזכיר את 2008 היא אנה איבנוביץ' (21), שהפסידה באותה שנה רק למריה שראפובה בגמר הטורניר. הפעם פגשה הסרבית החיננית את וניה קינג האמריקאית (66), שהיתה אמונה על אחת ההפתעות הגדולות בטורניר עד כה, כשהדיחה את אנסטסטיה פאבליוצ'נקובה בסיבוב השני, אבל הסרבית שדורגה בעבר ראשונה בעולם חגגה 3:6, 4:6 מרשים.

הפתעת היום היא ללא ספק ההדחה של ורה זבונרבה הרוסיה, שצעדה בשנה שעברה במקום השני בעולם אבל הידרדרה מאז. הרוסיה פגשה את בת ארצה אקטרינה מקארובה הלא מדורגת בטורניר (56 בעולם), הפסידה 7:6 במערכה הראשונה, ובמערכה השנייה האנדרדוג מחצה 1:6 כל הדרך לשמינית הגמר. עבור מקארובה, שהגיעה גם בשנה שעברה לשמינית הגמר, מדובר בהישג מצוין.

משחקים נוספים:

מריון ברטולי (צרפת, 9) - ז'י ז'נג (סין) 6:3, 6:3
סבין ליזיקי (גרמניה, 14) - סבטלנה קוזנצובה (רוסיה, 18) 6:2, 4:6, 2:6
סורנה קריסטאה (רומניה) - שרה ארני (איטליה) 6:7, 6:0, 6:2

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully