וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: רפאל נדאל ורוג'ר פדרר בשלב הבא

השור ממאיורקה לא איבד מערכה מול לאצקו הסלובקי, פדרר עבד קשה יותר מול קרלוביץ'. נשים: קלייסטרס בשמינית הגמר

ארבעה ימים ושני הסיבובים הראשונים כבר מאחורינו והעניינים מתחילים להתחמם באליפות אוסטרליה הפתוחה. הלילה (בין חמישי לשישי) נפתח הסיבוב השלישי בגברים ובנשים עם המון מדורגים, אבל כמעט ללא הפתעות. רפאל נדאל, רוג'ר פדרר ותומאש ברדיך לא איבדו מערכה בדרך לשלב הבא בגברים. גם קרוליין ווזניאקי, ויקטוריה אזרנקה, אגניישקה רדוואנסקה והאלופה המכהנת קים קלייסטרס העפילו לשמינית הגמר בנשים. שחר פאר ושותפתה ורה דושבינה הפסידו בסיבוב השני בטורניר הזוגות אחרי הפסד 6:2, 6:2 לפולונה הרצוג הסלובנית ויי ז'נג הסינית.

גברים

הכל הולך לרפאל נדאל חלק מאוד עד כה בטורניר. השור ממאיורקה, המדורג שני בעולם ובטורניר, עדיין לא איבד מערכה אחת וגם לוקאש לאצקו הסלובקי בן ה-24, שמדורג במקום ה-119 בעולם ועשה את כל הדרך מהמוקדמות כדי לנצח בסיבוב הראשון את איבן ליוביצ'יץ' ובסיבוב השני את דונלד יאנג האמריקני, לא הצליח להפריע לו. לנדאל נזקקו 115 דקות כדי לנצח 2:6, 4:6, 2:6 והוא ממתין לבן ארצו פליסיאנו לופס (18), שגבר על ג'ון איזנר (16) 3:6, 7:6, 4:6, 7:6, 1:6 בהייסנס ארינה.

רוג'ר פדרר (3) לא נהנה מחיים קלים מול איבו קרלוביץ' (57) בדרך ל-6:7, 5:7, 3:6. השוויצרי הציל נקודת מערכה בשובר השוויון של המערכה הראשונה ונזקק לשבירה מאוחרת כדי לקחת את המערכה השנייה בדרך לניצחון התשיעי שלו על הקרואטי ב-11 המפגשים ביניהם.

פדרר יפגוש בסיבוב הבא את התקווה המקומית ברנרד טומיץ' בן ה-19, שהפתיע את המדורג 13 אלכסנדר דולגופולוב הרוסי אחרי משחק ענק וחמש מערכות 6:4, 6:7, 6:7, 6:2, 3:6. טומיץ' התקשה להתמודד עם ההגשות העוצמתיות של יריבו, שהשיג 22 אייסים ו-80 ווינרים (לעומת 41 בלבד של האוסטרלי), אבל הוא היה שם בכל הנקודות החשובות, ניצח שני שוברי שוויון ובתמיכת הקהל עשה את העבודה לאחר שלוש שעות ו-49 דקות.

עוד אחד שהגיע לאליפות אוסטרליה עם תקוות גדולות הוא חואן מרטין דל פוטרו הארגנטינאי (11) והוא ישחק מול ין סון לו הטייוואני החביב במשחק השני בהייסנס ארינה. אם ינצח, דלפו ישחק מול פיליפ קולשרייבר בסיבוב הבא. הגרמני גבר בשלוש מערכות 3:6, 2:6, 6:7 על אלחנדרו פאייה הקולומביאני.

שחקן נוסף עם יומרות הוא תומאש ברדיך הצ'כי (7), שעלה לסיבוב הרביעי אחרי 6:7, 6:7, 1:6 על קווין אנדרסון (30) הדרום אפריקאי והוא יפגוש ניקולאס אלמגרו (10), שגבר 6:7, 2:6, 4:6 על סטניסלב ואווינקה (21).

נשים

קרוליין ווזניאקי, המדורגת ראשונה בטורניר ובעולם, נזקקה ל-76 דקות משחק כדי לגבור 2:6, 2:6 על מוניקה ניקולסקו הרומניה (31). הדנית השיגה ניצחון שלישי משלושה משחקים מול ניקולסקו וכעת היא ממתינה לילנה ינקוביץ' (13). גם הסרבית לא הזיעה יותר מדי עם 2:6, 0:6 על כריסטינה מקהייל (42) האמרקיאית.

האלופה המכהנת קים קלייסטרס הבלגית (11) המשיכה לשייט בניסיון להגן על התואר. הקורבן הפעם הייתה דניאלה האנטוחובה הסלובקית (20), אותה קלייסטרס הביסה 3:6, 2:6 במשחק שהבטיח הרבה וקיים פחות. זה היה הניצחון העשירי מ-11 מפגשים של קלייסטרס על האנטוחובה והוא הושג בזכות 27 ווינרים מול 12 בלבד של יריבתה וחמש שבירות.

בסיבוב הבא, שמינית הגמר, כבר צפויה לחכות לקלייסטרס משוכה הרבה יותר קשה, בדמות נה לי הסינית (5), שכלל לא נאלצה להתאמץ היום לאחר שביתרון 0:3 במערכה הראשונה, יריבתה אנבל מדינה גאריקס נפצע ברגלה בצורה לא נעימה ופרשה מהמשחק בדמעות.

מועמדת נוספת לזכייה היא ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית (3), שיכולה לטפס למקום הראשון בעולם בתום הטורניר. ויקה עבדה די קשה במערכה השנייה מול מונה בארתל הגרמניה הצעירה והמשתפרת (44) ואפילו נזקקה לארבע נקודות משחק, אבל יצאה עם ידה על העליונה ועם 2:6, 4:6. אגב, הבלארוסית, שפעם סבלה ממזג חם במיוחד, זעמה על שופטת הכיסא והקוונית בנקודות האחרונות, לאחר שהשתיים לא העניקו לה קריאות שלדעתה הגיעו לה ובאותו שלב לא נשארו לה צ'לנג'ים. אזרנקה זעמה, סיננה כמה מילים ואפילו השליכה כדור לאזור הקוונית בתנועה מאיימת לאחר הסיום לעיניה של אמילי מורסמו ביציע.

אזרנקה תפגוש בשלב הבא את איבטה בנסובה הצ'כית (46), שניצחה 1:6, 3:6 את נינה ברטצ'יקובה הרוסיה (136) תוך 70 דקות ונותרה אחת משתי הצ'כיות האחרונות בטורניר, יחד עם פטרה קביטובה כמובן.

אגניישקה רדוואנסקה (8), שבסוף החודש תגיע לישראל במסגרת משחקי גביע הפדרציה, לא התקשתה במיוחד בדרך ל-2:6, 2:6 על גלינה ווסקובוייבה הקזחית (57) במשחק השני באצטדיון מרגרט קורט. יוליה גרגס הגרמניה המצוינת (22) עלתה גם היא לשמינית אחרי ניצחון 6:3, 3:6, 1:6 על רומינה אורפנדי מאיטליה (80).

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully