וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני עמוס: "אנחנו הקבוצה מספר אחת בליגה"

19.1.2012 / 16:03

הטריק של בן שמעון, הקשר של הפסיכולוג לשחקנים והטעות של לוזון. דני עמוס, שוער של אליפות, מכיר לכם כל זוית בסנסציה של קרית שמונה

"בסכנין הגיע באמת הרגע שבו הבנו: אנחנו יכולים ללכת עד הסוף", אומר דני עמוס, השוער הענק של עירוני קרית שמונה. "עשינו ניצחון גדול באחד המגרשים הקשים שיש, אחרי פיגור, אחרי שגם ספגנו שער מצמק בדקות הסיום וישבו עלינו עוד עשר דקות. בסיום המשחק נכנסנו לחדר הלבשה ואפשר היה להרגיש שכל הלחץ שהצטבר פשוט השתחרר החוצה. בכל משחק שמחים אחרי ניצחון בחדר ההלבשה, אבל הפעם היו ריקודים ושירים. איזי שרצקי הצטרף ורן הצטרף, ובאמת היתה אווירה מיוחדת. הרגשנו שעשינו משהו גדול".

דני עמוס שוער עירוני קרית שמונה קופץ מעל חברו שיר צדק. ברני ארדוב
הרגשה של משהו גדול. לדני עמוס יש סיבות לחגוג עונה ענקית/ברני ארדוב

לעמוס, 25, בהחלט מותר לשמוח. לא רק שהוא בדרך לאליפות הכי מדהימה בתולדות הכדורגל הישראלי, הוא עומד על מספרים שיכולים גם להפוך אותו לשוער-אלוף שספג הכי מעט (ראה טבלה למטה). מי שהתייחס להצלחה שלו בתחילת העונה בתור גימיק, מבין: לקרית שמונה יש שוער של אליפות. שוער שמביא נקודות. שוער עם אופי אחר, שמסביר טוב יותר מכל אחד לפניו עד היום מה בעצם הסוד של המועדון הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם דני עמוס ישבור את ממוצע הספיגה הנמוך לשוער אלוף? הטבלה, אותה מוביל כרגע אברהם בנדורי עם 0.5 שערים למשחק, מראה שכן. כרגע ממוצע הספיגה של עמוס עומד על 0.476 למשחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

דני, אתם השחקנים ביניכם, מתחילים כבר להבין שקורה העונה משהו מיוחד בקרית שמונה?

"אני חושב שמתחילת העונה הרגשנו שקורה משהו מיוחד. משהו מיוחד קורה במועדון הזה כבר הרבה שנים והשנה אמנם התחלנו קצת פחות טוב מבחינת הניצחונות, אבל הרגשנו שקורה משהו. יש כאן קבוצה תוססת ודינמית עם חבר'ה מאוד טובים. לגבי המילה אליפות וכל העניין הזה, אני חושב שזה מתחיל לחלחל אבל זה עדין רחוק מאיתנו".

המילה אליפות מחלחלת, וזה מפחיד או שזה נותן לכם כוח ובטחון?

"כל שחקן לוקח את זה אחרת. אני חושב שכמועדון אנחנו לוקחים את זה למקומות הנכונים, אנחנו מאוד רוצים את זה. מאוד רוצים לעשות את ההיסטוריה הזאת, אבל אסור לשכוח שיש עדיין משימות בדרך, שאותן צריך לעבור ובסופו של דבר זה נותן לנו כוח להמשיך קדימה".

אמרת שכבר שלוש עונות קורה משהו מיוחד במועדון, אז מה שונה בקבוצה בעונה הזו מעונות קודמות ? כי העונה זה גם מתבטא בתוצאות, נקודות ומיקום בטבלה.

"קודם כל, אני חושב שיש לנו הרבה יותר ניסיון כמועדון. היו לנו כמה שנים שבהן היינו בליגת העל, ירדנו ושוב עלינו. השחקנים צוברים ניסיון בליגת העל ומקבלים בטחון. המועדון מכיר יותר את ההתנהלות בליגת העל ובנוסף הקבוצה עובדת עם פסיכולוג צמוד (אלעד אשכנזי, ר"ב), כבר עונה שניה ברציפות. גם אני עובד איתו כבר עונה שנייה. אני חושב שיש אפקט מאוד רציני לעבודה של אלעד עם השחקנים. כל שחקן עובד איתו באופן אינדיבידואלי וכל שחקן לוקח את זה למקומות שלו. אחד הדברים הכי גדולים שיש כאן במועדון זה החיבור שיש בתוך הקבוצה. יש כאן שחקנים כשרוניים מאוד שרוצים לעבוד ולהתפתח ובאותו זמן גם חשוב להם הביחד. להישאר חברים וכמה שפחות לדרוך על אחרים כדי להצליח. בנוסף יש לנו את רן בן שמעון המאמן, שיוצר את האווירה הזו ונותן לנו את האפשרות הזאת להתפתח. אני נמצא כאן הרבה שנים והעונה כל השחקנים שהגיעו מבחוץ נשאבו לתוך זה ואפשר להגיד שהעונה כל המרכיבים התחברו למשהו מנצח".

רן בן שמעון מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
יוצר אווירה טובה ונותן אפשרות להתפתח ולהצליח. רן בן שמעון/אדריאן הרבשטיין

***

תסביר לי את המקום והתפקיד של רן בן שמעון במרקם המיוחד של עירוני קרית שמונה.

"אני חושב שרן הוא חלק גדול מאוד במרקם הזה. הוא האבא והיוצר של המרקם הזה. הוא בחר את השחקנים שיבואו לכאן. אנחנו מבינים ממנו שבחירת השחקנים נעשתה גם לפי השיקול האנושי, כלומר איזה מן סוג של אדם אתה, לא רק שחקן. הוא מבין את ההתנהגות שלנו, הוא יודע מה לצפות מכל אחד ואחד. הוא מתייחס באופן אינדיבידואלי לכל שחקן, יודע איך לפנות ולדבר לכל אחד מאיתנו. השחקנים מנצלים לטובה את היד החופשית ומביאים את זה למגרש. אפשר להגיד שרן הוא החוט המקשר בין כל מרכיבי הקבוצה".

בעונה שעברה עברת עונה לא קלה. היה את עניין הרוטציה עם גיא חיימוב ולא שיחקת באופן קבוע. עד כמה זה פגע בך באופן מקצועי?

"זה פגע בי כמובן. זה לא פגע בי באופן כזה שראיתי את רן כאיש רע שלא רוצה לתת לי לשחק ולא לקחתי את זה למקום הזה. הבנתי שיש תחרות ושאני צריך להוכיח שאני יותר טוב. היו מקרים שזה עזר והיו מקרים שלא. בסך הכל אני לא שופט את רן. גם הוא רוצה להצליח ולהתקדם, ובסיטואציות מסוימות הוא העדיף שוער אחר. כאן התפקיד שלי להראות לו שהוא טעה".

העונה אין ספק וחד משמעית אתה השוער הכי טוב בליגה. במה שונה דני עמוס של העונה הזו מהעונה שעברה?

"העונה יש לי הרבה יותר שקט. העונה קיבלתי הרבה יותר בטחון מהמערכת וממאמן השוערים. התחתנתי ונולדה לי ילדה, אז גם התבגרתי בפן האישי. כמו שאמרתי לך אני עובד עם הפסיכולוג של הקבוצה וזה הוסיף לי המון. למדתי איך לנתב את הכעסים והדברים הרעים למקומות טובים. אני חושב שהעונה שעברה לימדה אותי המון על עצמי, על הכדורגל ועל איך הדברים עובדים. בסופו של דבר הלכתי עם האמת שלי".

מה שאמרת עכשיו קשור לצד הרגשי והמנטלי וזה שינוי מבורך. אתה מרגיש שגם מקצועית הפכת להיות שוער טוב יותר מבעבר?

"הכי חשוב זה לשחק, אז ברור שלמדתי והתקדמתי. אני מאמין שהשתפרתי גם מבחינה מקצועית תוך כדי המשחקים. אני חייב להגיד מילים טובות וחמות על פיני אברהם, מאמן השוערים שלנו כי הוא חלק מההתקדמות שלי והרבה מזה זה בזכותו".

גיא חיימוב שוער עירוני קרית שמונה. נמרוד סונדרס
הרוטציה פגעה, אבל היום הוא כבר לא בקבוצה ועמוס מוביל קבוצה לאליפות. גיא חיימוב/נמרוד סונדרס

יכול להיות שהעונה אתה חש רגוע יותר בלי עניין הרוטציה הקבועה שהיתה בעונה שעברה?

"זה ממש לא ככה. כי יש כאן עוד שוער מצוין בקבוצה, איתמר ניצן. בחור מדהים, שוער מצוין. ככה שאני כל הזמן צריך להיות בכושר טוב וכן לדאוג להיות בפוקוס ובריכוז תמידי. אני חושב שזה רק עוזר לי שיש תחרות. אני ממש לא יכול להיות רגוע, להיפך, חייב להישאר בפוקוס".

איך התכוננת לעונה הזו במהלך הפגרה והקיץ? היה משהו שעשית שונה משנים קודמות?

"גם השנה אף אחד לא בא והבטיח לי בתחילת העונה שאני אהיה שוער ראשון. גם העונה היתה אמורה להיות תחרות. עבדתי בקיץ, השקעתי. קודם כל לקחתי חופש ארוך, חשבתי עם עצמי הרבה, לאן אני רוצה להגיע, מה אני רוצה לעשות. נסעתי עם אישתי לספרד, עשינו שייט ארוך. חזרתי מוכן גם נפשית וגם פיזית".

היו רגעים שעבר לך בראש לוותר על הכל?

"תמיד יש את המקומות האלה, את הבורות הקטנים האלה שאתה נופל אליהם. השאלה היא איך אתה קם מהם ואיך אתה יוצא יותר מחוזק. אני זוכר שהיו מחשבות של רגע, אבל יצאתי מהם והגעתי יותר חד, יותר חזק ויותר מוכן".

אתה מסתובב עם הרגשה בלב שאתה השוער הכי טוב בארץ?

"אני ממש לא מרגיש או חושב שאני הכי טוב בארץ. כרגע אני רק בהרגשה איך חלילה לא להסתובב בראש עם התחושה שאני הכי טוב בארץ. אני לא אגיד שאני השוער מספר אחד בליגה, אבל בוא נגיד שאנחנו הקבוצה מספר אחת בליגה, קבוצת ההגנה מספר אחת בליגה, ללא ספק".

נראה שהעונה אתם לא חוששים מאף קבוצה. זה גם חלק מתהליך ההתבגרות של הקבוצה והמועדון?

"ניצחנו העונה את כל הקבוצות הגדולות. אנחנו לא עושים הרבה חשבון לאף קבוצה והרבה מזה מגיע מרן. הוא לא נותן לנו להרגיש לרגע, שאנחנו נחותים מאף קבוצה. הוא מחדיר בנו את ההרגשה הזו ואנחנו באמת מאמינים בזה".

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
"אני לא אגיד שאני השוער מספר אחד בליגה, אבל בוא נגיד שאנחנו הקבוצה מספר אחת בליגה"/אדריאן הרבשטיין

****

נראה שעד השבוע האחרון לא באמת ספרו אתכם בתקשורת. איך אתם בקבוצה מתייחסים לכך?

"יש דיבורים על זה בקרב השחקנים, אבל זה רק נותן לנו דחיפה ומוטיבציה לדחוף יותר קדימה ולהמשיך להצליח. אנחנו רוצים להוכיח לכולם שהם טועים. לא נותנים לזה להשפיע עלינו כי אנחנו כן מאמינים בעצמנו. אני לא באמת יודע איך לאכול את הסיקור התקשורתי הזה. זה לא מעליב אותנו כי בסופו של דבר אנחנו כאן בשביל לבוא לשחק כדורגל בשביל המועדון והאוהדים, אנחנו לא כאן בשביל העיתונאים והתקשורת. בסופו של דבר אם נמשיך ככה, אז כולם יבואו לסקר ולראות".

איך אתה מרגיש עם הדיבורים על זה שמנסים לגמד את ההצלחה שלכם, על ידי הטענה שהגדולות נחלשו ולכן אתם פרצתם קדימה?

"אותנו זה לא מעניין. יש לנו את המטרה שלנו ואנחנו נשיג אותה ולא משנה לנו איזה קבוצה חלשה ומי חזקה. יש הבנה בתוך המועדון שזה אולי משהו שלא יחזור על עצמו ויכול לקרות כאן משהו שעדין לא היה הרבה זמן".

כבר חולמים בסתר על הגרלת הצ'מפייונס? כבר מזכירים קבוצות גדולות שיבואו לכאן?

"עדיין לא. אבל אני מניח שבחדרי חדרים, כל אחד עם המשפחה שלו, יש את הדיבורים האלה, אבל בחדר הלבשה למשל לא תשמע דיבורים כאלה. לא רוצים להסתכל למקומות שיכולים להכניס לנו חולשה לגוף ולמערכת".

ברור לך שבסיום העונה יהיו הצעות מקבוצות גדולות או אפילו אירופה. זה משהו שאתה לוקח בחשבון?

"קודם כל יש לי חוזה לעוד עונה בקרית שמונה. מעבר לזה ברור שהשאיפה היא להתקדם קדימה ולהגיע לאירופה. זה נמצא בראש, אבל במקום אחורי מאוד. יש לנו מטרה מול העיניים".

אפשר להגיד בשלב הזה של העונה שאם לא תזכו באליפות תרגישו סוג של אכזבה?

"אני חושב שכן. שנה כזו לא תחזור שוב. אנחנו צריכים לנצל את העונה הזו כמה שיותר טוב".

שופט המשחק בין יובנטוס מכבי חיפה מפריד בין מלו ג'ון קולמה. ברני ארדוב
האם במקום מכבי חיפה זו תהיה קרית שמונה שתפגוש את יובנטוס? "בחדרי חדרים אולי יש את הדיבורים האלה, לא רוצים להסתכל למקומות שיכולים להכניס לנו חולשה"/ברני ארדוב

***

ספר לנו איך זה לשחק אצל בוס כמו איזי שרצקי, בייחוד לאור כל מה שאנחנו רואים בנוגע לניהול במועדונים אחרים, דוגמת הפועל תל אביב או בית"ר ירושלים.

"איזי זה כמו אבא, הוא בכלל לא כמו בוס. אתה לא מרגיש שהוא הבעלים. הוא נכנס תמיד כל כך צנוע לחדר ההלבשה ונותן לנו הרבה בטחון ושקט. הוא באמת רוצה לעשות טוב לשחקנים ואני חושב שהרבה מזה חוזר אליו, כי אנחנו רוצים להחזיר לו. הלוואי והיו עוד 15 איזי שרצקים בליגה שלנו, ליגת העל היתה נראית הרבה יותר טוב".

מה עוד צריך לעשות בשביל שיגיע יותר קהל למשחקים שלכם?

"קודם כל צריך לזכור שלקבוצה הזו יש קהל דתי מאוד גדול כאן בעיר. משום מה ההתאחדות מחליטה לתת לנו משחקים לפני צאת השבת וזה קצת בעייתי לקהל הדתי, ואני מבין אותם. מצד שני יש הרבה אוהדים שאינם דתיים, שכנראה עדין לא מבינים מה קורה כאן כרגע ואני רק יכול להגיד תודה רבה וכל הכבוד לקומץ הקטן שכן מגיע בכל משחק. אני אנצל את ההזדמנות לקרוא לכל האוהדים שלנו מחוץ לעיר, בקיבוצים כאן בגליל, שיבואו ויהיו חלק מההיסטוריה שמתרחשת כאן בקרית שמונה".

בעלי עירוני קרית שמונה איזי שרצקי עם הבלם איתן טיבי. ברני ארדוב
"איזי הוא כמו אבא, זה בכלל לא בוס". שרצקי עם איתן טיבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully