וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: תומר חמד כבש, 1:2 לריאל מדריד על מאיורקה

החלוץ הדהים את הבלאנקוס בדקה ה-38, אבל היגואין (72) וקאייחון (85) הפכו. סוסיאדד הפתיעה את ולנסיה עם 0:1

מאיורקה לא הייתה רחוקה הערב (שבת) מסנסציה גדולה, לפני שנכנעה במגרשה 2:1 לריאל מדריד הגדולה. החלוץ הישראלי תומר חמד פתח בהרכב של המארחת, ובדקה ה-38 כבש בנגיחה שער שדה ראשון בליגה, כשהוא ממשיך ביכולת הטובה ממשחק הגביע מול סוסיאדד (1:6). למרות זאת, היגואין וקאייחון ביצעו מהפך כדי להעניק את הניצחון לריאל, והבלאנקוס הגדילו זמנית את הפער מברצלונה לשמונה נקודות. את הסנסציה של הערב סיפקה דווקא ריאל סוסיאדד, שניצחה בחוץ את ולנסיה החמה 0:1.

מאיורקה - ריאל מדריד 2:1

תומר חמד לא ישכח לעולם את ה-14 בינואר 2012. אחרי שכבש העונה חמישה שערים מהנקודה הלבנה, החלוץ הישראלי חגג שער שדה ראשון בלה ליגה דווקא לרשת איקר קסיאס. ועוד איזה שער. בדקה ה-38 הישראלי נגח שער מצוין תוך כדי ניתור והעלה את קבוצתו ל-0:1. לצערו, השער הזה לא הביא לקבוצה שלו נקודות. מעבר לשער, לחמד היה משחק מצוין ב-74 הדקות בהן שיחק, אבל ספק אם זה מכפר על תחושת ההחמצה. מאיורקה נלחמה בשיניים והייתה שווה ברוב דקות המשחק לקבוצה הנפלאה של ז'וזה מוריניו, אבל זה לא הספיק. גונסאלו היגואין וקאייחון סידרו מהפך וניצחון גדול לריאל, ארבעה ימים לפני הקלאיסקו ברבע גמר גביע המלך.

תומר חמד, שכבש צמד ב-1:6 על סוסיאדד בגביע, ודודו אוואט פתחו בהרכב. החלוץ נראה נהדר והיה פעיל בפתיחה. בדקה ה-28 הוא קיבל מסירה מצ'ורי קסטרו ומול קסיאס בעט החוצה. 10 דקות אחר כך זה כבר נכנס. קרן קצרה של מאיורקה הגיעה לקסטרו שהרים מימין וחמד הכניס ראש ונגח פנימה את שערו השישי העונה בליגה והראשון שלא מהנקודה הלבנה. בדקה ה-45 הייתה ריאל קרובה מאוד לשוויון, אבל הנגיחה של ראמוס פגשה רק את הקורה של אוואט.

בנזמה ניסה לכבוש תוך כדי סיבוב בדקה ה-51, אבל הכדור שלו הלך החוצה. ריאל ניסתה ללחוץ ומוריניו שלח למערכה את קאקה והיגואין, אבל הבלאנקוס התקשו לייצר מצבים. נגיחה חלשה של בנזמה ובעיטה של רונאלדו לא הטרידו יותר מדי את אוואט. מנגד, קסיאס הדף בעיטה של פריירה בדקה ה-67. ארבע דקות עברו והשוער הישראלי הדף נהדר בעיטה ממרחק של קאקה.

בדקה ה-72 גם אוואט לא יכול היה להושיע. אוזיל הכניס כדור להיגואין שמזווית קשה בעט כדור שפגע בשחקן הגנה וקפץ מעל ידיו המושטות פנימה, 1:1. מיד אחרי השער הוחלף חמד על ידי הבלגי מרווין אוגונג'ימי. הבלאנקוס נכנסו לטירוף. בדקה ה-75 הפציץ רונאלדו למשקוף וכעבור שתי דקות ראמוס נגח פנימה, אך השער נפסל בטענת נבדל. השער היה באוויר והגיע בדקה ה-85. אוואט עצר פעמיים את היגואין ובנזמה, אבל קאייחון הגיע לכדור החוזר וירה עם כל הלב פנימה.

עם כל הכבוד למאיורקה, הסיפור הוא ריאל מדריד. הבלאנקוס הוכיחו אופי מרשים כשחזרו מפיגור במשחק חוץ קשה מאוד, ועל אף שמאיורקה התלוננה על השיפוט כשכדור ספק פגע ביד של ראמוס ברחבה - זהו ניצחון מרשים למדרידאים.

ולנסיה - סוסיאדד 1:0

איזו סנסציה לסיום הערב הנהדר הזה. העטפלים, שנראו לא טוב בגביע (אך עלו) חיפשו לנצל את המשחק הביתי כדי להיצמד עוד יותר לברצלונה בצמרת, אבל רשמו משחק אנמי מאוד, ונחלו הפסד מוצדק. ולנסיה דווקא פתחה לא רע, והיתה קרובה מאוד להבקיע, אבל הניסיון של אדוריז בדקה ה-17 מצא את המשקוף, ושתי הקבוצות ירדו עם תיקו מאופס אל חדרי ההלבשה. בדקה ה-56 הגיע אחד השערים המוזרים העונה בספרד, כשאנטואן גריסמן פרץ מצויין מהאגף השמאלי, הבעיטה הראשונה שלו פגעה במגן, חזרה אליו, נגעה ברגלו ובידו והלכה מעל לשוער כדי להעלות את סוסיאדד ליתרון. האורחים לא היו מאוד רחוקים להכפיל את התוצאה בהמשך, אבל סבלו מחוסר ריכוז מול השער. סוסיאדד מפתיעה וחוגגת ניצחון ראשון על ולנסיה אחרי 10 שנים, וניצחון ראשון במסטאייה אחרי 15 וחצי שנים (!).

משחקים נוספים:

סראגוסה - חטאפה 1:1
כבש לסראגוסה: מאוריציו לנצארו (39), כבש לחטאפה: חאבייר פרדאס (עצמי, 79)

גרנאדה - ראיו וייקאנו 2:1
כבש לגרנאדה: פראן ריקו (37), כבשו לראיו: מיצ'ו (26), פיטי (53).

סביליה - אספניול 0:0

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully