וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו אינגלנד - דנבר: ניסים מול נפלאות

יובל קליין

13.1.2012 / 17:30

מי יעצור את דנבר, טיבו וההשגחה האלוהית? אולי ניו אינגלנד, שנמאס לה לעוף במשחק הראשון (א', 3:00, ESPN, METV)

ניו אינגלנד (3:13) – דנבר (8:8)

כבר נמאס לשמוע מדי יום בכל תוכניות הספורט בארצות הברית את המילה "טיבו", אבל מה לעשות שהבחור לא מוותר והדהים את כולם עם ניצחון מהסרטים בשבוע שעבר על פיטסבורג. אז עכשיו שוב טיבו יפגוש קוורטרבק בכיר, עם טבעות סופרבול ושוב אף אחד לא נותן לו סיכוי לנצח. האם הברק יכה פעמיים? או שיותר נכון לשאול, האם אלוהים יפסיק להתעסק בבעיות העולם ויחליט עוד פעם לראות פוטבול?

טים טיבו, דנבר ברונקוס. רויטרס
"תגיד אלוהים, מה אתה עושה ביום ראשון ב-3:00? אשמח לקצת עזרה. טים טיבו"/רויטרס

בואו ננסה להתעלם מכל הבדיחות שרצות בטוויטר ולהתרכז בפוטבול נטו. ניו אינגלנד מגיעה אחרי ארבע שנים בהן טום בריידי ומאמנו ביל בליצ'יק לא ניצחו משחק פלייאוף. בכל קבוצה אחרת בליגה, התקשורת הייתה מתחילה להרים גבות ולשאול שאלות, אבל במקרה של בריידי-את-בליצ'יק, הטבעות מדברות בשם עצמן. עם זאת, נדמה שהפסד פלייאוף נוסף, ובמיוחד לטיבומאניה, יגרום לעיתונאים ולאוהדים להתחיל לשאול שאלות נוקבות על מספר דברים בקבוצה, בעיקר על החלק ההגנתי הדל בכישרון, אותו טיבו ינסה שוב להביך. עם כל הכבוד למספר 15, המפתחות לניצחון יותר תלויים בהגנה שלו ובשאלה האם היא יכולה לעצור את ההתקפה של הפטריוטס. במשחק בין הקבוצות בעונה הרגילה זה לא קרה, אבל אם כבר הזכרנו התערבות אלוהית, למה לא לדבר על הזדמנות שנייה.

הפטריוטס החזירו לצוות האימון שלהם את ג'וש מקדניאלס בדיוק בזמן. האחרון הרי היה מאמן הברונקוס בשנה שעברה והוא זה שבחר בטיבו ודמאריוס תומאס בסיבוב הראשון. למרות שהמהלך כשר למהדרין, זה קצת מוזר שמאמן עבר בקבוצה מצטרף באמצע הפלייאוף לצוות האימון של היריבה שלה. "אני די בטוח שאנחנו חושבים אותו דבר" ,אמר בנושא הדיפנסיב אנד של הברונקוס רוברט איירס, לעיתונאים, "אבל אני פשוט לא הולך לומר את זה".

סטטיסטיקות

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה – 17:25 לברונקוס. בפלייאוף – 0:2 לברונקוס
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: בעונה הסדירה – 875:971 לברונקוס. בפלייאוף – 30:49 לברונקוס
מאזן במשחקים בניו אינגלנד: 8:9 לברונקוס
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 3:5 לברונקוס
מאזן הפלייאוף של הפטריוטס: 15:21
מאזן הפלייאוף של הברונקוס: 15:18

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'וש מקדניאלס מאמן דנבר ברונקוס. AP
החזרה שלו לקווים של הפטריוטס, היא אחד הסיפורים הגדולים של המשחק. מקדניאלס בימיו בדנבר/AP

מפתחות

מה ניו אינגלנד צריכה לעשות?

1. לא להתרגש. זה ישמע קצת מוזר, מכיוון שלפטריוטס יש שחקנים מנוסים, שכבר היו בסופרבול, אבל דברים מוזרים קורים בפלייאוף הזה. גם אם טיבו מצליח לייצר דרייב טוב שיתחיל את רחש הקהל וגם אם המשחק הולך להיות צמוד ברבע הרביעי, בליצ'יק חייב לעבוד לפי תוכנית המשחק ולא לגרום לשינויים, שיכולים להוביל לפאניקה. זה בדיוק מה שהפטריוטס עשו מול דנבר במשחק הקודם, אותו הברונקוס פתחו מצוין עם טאצ'דאון בדרייב הפתיחה. ניו אינגלנד נצמדה לתוכנית המשחק שלה וניצחה.

2. להיות חכמים עם השעון. אם יש משהו שבליצ'יק לא היה תמיד מעולה בו, זה משחק חכם עם השעון. גם השנה ראינו את הפטריוטס משאירים מספיק זמן בשביל איילי מאנינג לבצע קאמבק, ככה שבמידה וניו אינגלנד תהיה ביתרון במחצית השנייה, היא תצטרך לנהל טוב את הזמן ואולי אפילו לתת יותר פוקוס על משחק הריצה.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Charles Krupa, AP
ארבע שנים בלי ניצחון פלייאוף יגיעו לקיצן? בריידי/AP, Charles Krupa

מה דנבר צריכה לעשות?

1. לא לתת לבריידי זמן. הצמד ההגנתי אלביס דומרוויל והרוקי וון מילר, חייבים לתת משחק מפלצתי ביום ראשון וללחוץ על טום בריידי, כדי שזה לא יוכל לקבל זמן ולמצוא את ווס וולקר או רוב גרונקובסקי פנויים. זה בדיוק מה שעשו הג'טס בשנה שעברה (וניצחו) והדולפינס השנה (וכמעט ניצחו) מול בריידי. בריידי אמן בקריאת ההגנה וכל הסחת דעת או לחץ מהצדדים יגרום לו להחזיק בכדור לעוד רגע, אותו הברונקוס יכולים לנצל בשביל להגיע למספר 12.

2. להיזהר מאיבודי כדור. שלושה כאלה היו לברונקוס במשחק הקודם וזה סגר להם את הסיכוי לניצחון. הרצים האחוריים של הקבוצה עשו עבודה מעולה כל השנה וגם מול פיטסבורג, אבל הם לא יכולים להרשות לניו אינגלנד נקודות במתנה. כרגע התחזית היא לגשם בפוקסבורו בזמן המשחק, מה שעשוי להתברר כקריטי. זו לא רק אזהרה לרצים האחוריים, אלא גם לקבוצה המיוחדת של דנבר, שתצטרך להתמודד עם הבעיטות של הפאנטר השמאלי זולטן משקו, שכבר גרם לשני שחקני יריב לפחות לאבד את הכדור במהלך העונה.

וויליס מגאהי שחקן דנבר ברונקוס. AP
האיבודים הרגו את דנבר במפגש הקודם בין הקבוצות. וויליס מגאהי/AP

תחזית

טים טיבו אמר השבוע שהוא לא מעוניין לדבר על דעותיו הפוליטיות ולשתף את התקשורת במי הוא הולך לבחור. אחרי המשחק יהיה לו יותר זמן להתעסק בזה ולעקוב אחרי הפריימריז בארצות הברית. 14:27 ניו אינגלנד פטריוטס.

דוד רוזנטל מאמין שלדנבר יש סיכוי טוב

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully