וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו - ניו אורלינס: זמן ההוכחות

13.1.2012 / 15:45

בסן פרנסיסקו רוצים להראות שהם ראויים למעמד, בניו אורלינס ינסו להבהיר שהם לא "קבוצת דום" (ש', 23:30, FOX, METV)

סן פרנסיסקו (3:13) – ניו אורלינס (3:13)

נו, מי באמת מנצחת משחקים בפלייאוף? ההגנה או ההתקפה? נדמה שלא נוכל לקבל תשובה טובה יותר לשאלה הזו בכל הליגה מאשר המפגש המרתק הזה, בין הניינרס, שרוצים להמשיך את חלום העונה המדהימה והמפתיעה שלהם, לבין הסיינטס, שרואים בעצמם (וכמעט כולם רואים בהם) את אחת המועמדות העיקריות ללכת עד הסוף מבין שמונה הקבוצות שנותרו במירוץ.

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. Gerald Herbert, AP
ההתקפה שלו יכולה להתמודד מול הגנת הניינרס? בריס/AP, Gerald Herbert

סן פרנסיסקו עבדה קשה כל השנה, לא הורידה את הרגל מהדוושה כמעט בכלל ובזכות מאזנים פנימיים, הקדימה בחטיבה את ניו אורלינס, שסיימה באותו מאזן, כך שהמשחק ייערך בקנדלסטיק, לעיני הקהל המוטרף באדום-זהב, שלא ראה משחק פלייאוף מאז החמישי בינואר 2002, קצת יותר מעשר שנים. כנראה שאם יש קבוצה בליגה שמסוגלת איכשהו לעצור את התקפת הסיינטס הפסיכית, הרי שזו סן פרנסיסקו, אבל זה לא יהיה פשוט בכלל. דרו בריס וחבורתו שוברים העונה את כל שיאי ההתקפה האפשריים בערך. האחרון שבהם היה שיא פלייאוף בדמות 626 יארדים בניצחון על דטרויט. אומנם ההגנה שוב לא ממש תפקדה, אבל כשבריס מוסר ככה, כמעט בלתי אפשרי לעצור את הקדושים. השאלה הגדולה היא מה יקרה לו ברוחות המפרץ, מחוץ לדום החמים והנעים בניו אורלינס, כשהטמפרטורה צפויה לצנוח עד ל-6 מעלות במהלך המשחק.

בריס עצמו לא ממש נשמע מודאג מכל הסיפור: "אנחנו משחקים בצורה אגרסיבית, ולא נתנצל על זה או נשנה את זה. לא נוריד את ההילוך". אם הקוורטרבק של הסיינטס יזרוק לטאצ'דאון הוא ישווה את שיאו של ג'וני יונייטס עם 49 משחקים רצופים עם טאצ'דאון אווירי. מאמנו שון פייטון הוסיף: "זה יהיה אתגר עבורנו. לא רק משחק חוץ, אלא הנסיעה למערב. אנחנו מרוכזים בשיפור ובניצחון". גם אלכס סמית' נשמע דרוך: "הייתה לי עונה מצוינת עד עכשיו, אבל זה רק הביא אותנו עד כאן, כמו כל הקבוצות האחרות. עכשיו צריך להמשיך".

סטטיסטיקות

מאזן בין הקבוצות בכל הזמנים: 2:24:45 לניינרס
מאזן נקודות בין הקבוצות בכל הזמנים: 1286:1713 לניינרס
מאזן במשחקים בסן פרנסיסקו: 2:11:22 לניינרס
מאזן בין הקבוצות בעשור האחרון: 0:6 לסיינטס
מאזן הפלייאוף של הניינרס: 18:26
מאזן הפלייאוף של הסיינטס: 7:6

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלכס סמית' שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
במאזן ההיסטורי, השליטה של הניינרס ברורה. אלכס סמית'/AP, Paul Sakuma

מפתחות

מה סן פרנסיסקו צריכה לעשות?

1) לשמור על הריצה. הגנת הריצה של הניינרס הייתה הטובה בליגה במהלך העונה הסדירה והרשתה 77.3 יארדים בלבד למשחק. בהנחה שמול דרו בריס אין יותר מדי פתרונות בימים אלה, הניינרס צריכים להוריד מהסיינטס יארדים איפה שאפשר ובמקרה הזה מדובר כאמור על הריצה. סן פרנסיסקו לא פגשה הרבה קבוצות ריצה השנה, כך שהיכולות האמיתיות של הגנת הריצה שלה לא ברורות לחלוטין, אבל במשחק אותו ניצחו מול פילדלפיה, הורידו הניינרס את האיגלס מ-142 יארד בממוצע למשחק ל-108 בלבד. הריצה משמשת פעמים רבות כאקס פקטור בהתקפת ניו אורלינס, שסיימה שישית על הקרקע העונה. כשכולם מוכנים לבריס, ההתקפה של הסיינטס מאיימת גם בדרכים אחרות וזה אחד הדברים שהניינרס צריכים להוריד כדי להישאר קרובים.

2) מה שמביא אותנו היישר לנקודה השנייה והיא, להישאר צמודים בכל מחיר. מבין 13 הניצחונות של סן פרנסיסקו העונה, שבעה הסתיימו בהפרש של פוזשן אחד ומטה. לניינרס אין בעיה להכריע משחקים צמודים, יש להם את האופי ויש להם את דייויד אייקרס. רק לפני שבוע הוכיחה דטרויט שאפשר להישאר קרובים לניו אורלינס, כאשר התוצאה אחרי שלושה רבעים עמדה על 21:24 בלבד לסיינטס. עם הקהל ועם המומנטום הנכון, משחק צמוד עשוי ללכת לכיוון הניינרס.

דייויד אייקרס שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Pablo Martinez Monsivais, AP
הוא יכול להכריע משחק צמוד. אייקרס/AP, Pablo Martinez Monsivais

מה ניו אורלינס צריכה לעשות?

1) קודם כל ולפני הכל, לא לשנות כמעט כלום. נכון שהסיינטס הם קבוצת מסירה, שמשחקת בדום ושם הם עשו את עיקר השיאים המטורפים שלהם, אבל בשורה התחתונה, הם קבוצה יותר טובה מסן פרנסיסקו. לצד שמונה ניצחונות ביתיים חלקים, מאזן החוץ שלהם לא היה מדהים במיוחד וכלל שלושה הפסדים, בין היתר מול טמפה ביי וסנט לואיס החלשות, כך שהסיינטס צריכים להיזהר. ובכל זאת, אם ההתקפה של ניו אורלינס תציג אפילו 80 אחוז מהיכולת שלה בחודשיים האחרונים, גם להגנה המצוינת של סן פרנסיסקו לא יישארו יותר מדי תשובות.

2) להיזהר מעבירות מיותרות. כאמור, זה לא סוד שאייקרס הוא מייצר הנקודות מספר אחת עבור הניינרס בפרט ובליגה כולה בכלל. הוא חתום על כמעט חצי מהנקודות של הניינרס העונה. ההגנה של ניו אורלינס הייתה די ממושמעת העונה, אבל בחוץ היא הרשתה כמעט 20 יארד יותר למשחק בעבירות מאשר במשחקי הבית. כל התקרבות מיותרת כזו לאנדזון שלה עלולה לעלות לניו אורלינס בעוד שלוש נקודות של הבועט האימתני, שכבר הוכיח העונה שטווח לא מהווה בעיה עבורו.

שון פייטון מאמן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
השחקנים שלו צריכים להימנע משטויות. פייטון/רויטרס

תחזית

הסיינטס באים עם מומנטום לא מהעולם הזה. הניינרס כבר הפתיעו לא פעם העונה. נלך על חצי הפתעה נוספת? יאללה, סן פרנסיסקו לוקחת.

דוד רוזנטל כבר מוכן למשחק

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully