וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזרח התיכון הגיע לווימבלדון

29.6.2002 / 20:52

הטניסאי הפקיסטני איסמול האק קוריישי, שחבר לאמיר חדד בטורניר הזוגות של ווימבלדון, עומד בפני צרות מבית; בארצו תובעים ממנו לפרק את הברית עם הטניסאי הישראלי ומאיימים בהשעיה

איסמול האק קוריישי, טניסאי פקסטיני שמתמודד בטורניר ווימבלדון, גונה על-ידי בכירים במינהל הספורט הפקסטיני על שחבר אל הישראלי אמיר חדד בטורניר הזוגות. קוריישי, מוסלמי בן 22, חולל אמש היסטוריה פקיסטנית קטנטנה ביחד עם חדד, כשהיה לפקיסטני הראשון שמעפיל לסיבוב השלישי בטורניר גראנד-סלאם, אולם במקום לזכות בתשואות מבית, שוקלים בפקיסטן לכפות עליו את פירוק השותפות.

"על-אף שהוא משחק בעבור עצמו," אמר סאולאט אבאס, בכיר במנהל הספורט הפקיסטני, "אנחנו מגנים באופן רשמי את החלטתו לשחק עם טניסאי ישראלי ומצפים לקבל ממנו תשובות על כך". "מאחר ולפקיסטן אין קשרים עם ישראל, קוריישי מסתכן בהשעיה." "כששחקנים מתחרים במסגרות מקצועניות, הם אינם כבולים להחלטות לאומיות," הוסיף נשיא איגוד הטניס הפקיסטני, סייד דילאוואר עבאס. "אבל אנחנו מחכים לקבל ממנו הסברים, ואם נקבל הוראה מהממשלה נפעל בהתאם."

קוריישי הופתע מהביקורת שהוטחה בו והוא מקווה שהחלטתו להניח את הפוליטיקה בצד מגרש הטניס תתקבל בסופו של דבר באור חיובי. "אני מופתע שעושים עניין מהשותף שלי. הייתי מעדיף שידברו על הטניס שלי ולא על פוליטיקה. הלוואי והיינו יכולים לשנות את דעתם של אנשים."

סעיד האי, טניסאי עבר פקיסטני, גינה אף הוא את בחירתו של קוריישי לאור היחסים כעת בין שתי המדינות. "בשל מרחץ הדמים במזרח התיכון, החיבור של קוריישי עם שחקן ישראלי הוא דבר שגוי. לעומתו, קפטו נבחרת הטניס הפקיסטנית, מאליק סעיד, הביע תמיכה בטניסאי הצעיר כשאמר: "אנחנו צריכים להעריך את ההתקדמות שלו בטניס הבינלאומי במקום לבקר אותה. לפעמים אין לך ברירה כשאתה בוחר את השותף שלך ואת ההישג שלו צריך להעריך."

גם לאמיר חדד בן ה-24 אין כל כוונה להתנצל בפני מישהו על "מעשיו". "לא אכפת לי מה אנשים חושבים על זה. נמשיך לשחק ביחד כל עוד נהנה מכך. כשהחלטנו לחבור אחד לשני, עשינו זאת בשביל להצליח בטורניר, להרוויח כסף ולהתקדם בדירוג העולמי. זה יהיה טוב אם אלה המפקפקים יראו שגם מאמינים של דתות שונות יכולים לעבוד ולכייף יחד. זה לא סוף העולם כשיהודי ומוסלמי משחקים טניס ביחד. כולנו אנשים. לכולנו אותו הדם. אם ננצח כאן, אקדיש את הניצחון למשפחה שלי ולשלום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully