וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמת הפנדלים - מי פוחד, מי בונה על המסורת

20.6.2002 / 12:27

4 מתוך 8 הנבחרות ברבע הגמר מעולם לא התנסו בלחץ העצום הזה של בעיטות הכרעה. לאנגליה אין ממש על מה לבנות וגרמניה יכולה להיות רגועה. החידה הגדולה היא דווקא ברזיל

בעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה תמיד היו אכזריות בכל המונדיאלים הקודמים. אף נבחרת לא רוצה להגיע למצב הזה מראש ואף שחקן לא היה מוכן שכל האחריות תיפול על הכתפיים שלו מבעיטה אחת שיכולה להכריע גורל של אומה שלמה.

אבל, מה לעשות, עד שפיפ"א לא תשנה את חוקי המשחק (והם לא הולכים להשתנות בקרוב), הנבחרות ימשיכו לבעוט מהנקודה הלבנה אם הן לא ישכילו להכריע את המשחק ב-120 דקות.

8 נבחרות הגיעו לשלב רבע הגמר: אנגליה, ברזיל, גרמניה, ארה"ב, ספרד, דרום קוריאה, סנגל וטורקיה. ל-4 מתוכן זוהי התמודדות ראשונה בשלב הזה והן מעולם לא הגיעו למצב של בעיטות הכרעה במונדיאלים קודמים. ספרד היא הקבוצה היחידה מבין ה-8 שעלתה לשלב רבע הגמר בבעיטות הכרעה לאחר נצחון על אירלנד.

אז אם לספרד יש את הנסיון (לפחות בטורניר הנוכחי), הרי שאנגליה צריכה להיות הנבחרת שצריכה הכי הרבה לחשוש מהבעיטות הללו. בשני המונדיאלים האחרונים בהם השתתפו עפו האנגלים מבעיטות הכרעה - במונדיאל הקודם מול ארגנטינה בשמינית הגמר וב-90' מול גרמניה בחצי הגמר (אנגליה לא השתתפה במונדיאל ב-94'). האנגלים דווקא מקרינים בטחון למקרה של אפשרות של בעיטות הכרעה. סטיב מק'לארן, עוזר המאמן , משוכנע שבמידה ואנגליה תגיע למצב כזה מול ברזיל הם יהיו מוכנים. "אנחנו בהחלט מתכוננים באימונים גם למצב של פנדלים", הודה מק'לארן.

גם מאמן נבחרת טורקיה, שנול גונש, התייחס לנושא הפנדלים: "אנחנו קצת חוששים מבעיטות ההכרעה. יש לנו בעיה בנושא הזה ואני מאד מקווה שלא נגיע למצב כזה". הנחמה היחידה שיכולה למצוא טורקיה היא שגם סנגל לא התנסתה בעבר בבעיטות ההכרעה.

אצל הגרמנים - המסורת מדברת בפני עצמה. גרמניה ניצחה בפנדלים את צרפת ב-82' ואת אנגליה ב-90'. במידה של בעיטות הכרעה גם הפעם - יהיו האמריקאים אנדר-דוג מובהק לנוכח חוסר הנסיון שלהם במעמד הזה.

החידה הגדולה ביותר בבעיטות ההכרעה היא ברזיל. בגמר המונדיאל ב-94', כשרוברטו באג'יו בעט את הכדור האיטלקי האחרון מעל לשערו של טפארל ושלח את הברזילאים לחגוג תואר נוסף, נשבר בכך "מנחוס" ארוך שנים של אכזבות בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבה. השאלה הגדולה היא, באם תגיע ברזיל להכרעה, האם יחגגו הברזילאים נצחון שני בפנדלים או שמא יצטרפו השחקנים הנוכחיים לרשימה ארוכה של שחקנים ברזילאיים מפורסמים שלא עמדו תחת לחץ הבעיטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully