וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: "גומא, הפסק מיד את מחול השדים"

11.1.2012 / 17:23

חבר העמותה רוני הרשנזון פנה לאיש העסקים כדי להימנע מפעולות משפטיות. הקבוצה תועמד לדין על אירועי משחק הגביע

תאגיד כאן

צפו בקטע באדיבות רשות השידור

לאתר http://www.iba.org.il

צילום: ערוץ 1
עריכה: טל רזניק

המהומה האלימה במשחק גביע המדינה השבוע בראשון לציון בין מכבי ראשון לציון להפועל ירושלים הביאה להעמדתה לדין של ירושלים. היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל עו"ד שוקי קרמר החליט היום (רביעי) להעמיד לדין את ירושלים בשבוע הבא בעקבות התפרעות אוהדי הקבוצה במשחק שמינית הגמר. כזכור, במהלך המשחק פרצה קטטה אלימה בין אוהדי ירושלים לבין הסדרנים במגרש, שאמורים להיות אחראים על הביטחון של האוהדים ועל שמירת הסדר.

במהלך המהומה נראה אחד הסדרנים כשהוא מכה במטריה אוהד של הפועל ירושלים. אחד מאוהדי ירושלים זעם על האלימות של הסדרן, ותקף אותו בחזרה. כמו כן, במהלך המהומה גם יושב ראש הפועל ירושלים דני קליין רץ למגרש, וניסה להפריד בין הניצים. צילומי הטלוויזיה הראו את קליין מושך בכוח את אחד הסדרנים.

בדו"ח השופטים נכתב כי "במהלך הרבע השני פרצה מהומה בקהל. המשחק נעצר למשך מספר דקות...". המשקיף מוטי שנקר הוסיף ש"לפני סיום המחצית הראשונה, החלה תגרה בין אוהדי ירושלים לבין הסדרנים והם נכנסו תוך כדי תגרה לתוך המגרש". במסגרת החלטתו, קרמר התייחס גם לצילומי הטלוויזיה המתעדת את הקטטה. באשר לראשון לציון, קרמר החליט להסתפק באזהרה בלבד ולא להעמידה לדין, זאת כחלק ממעורבותם של הסדרנים באירוע.

"התגרה תועדה והצפייה בה מעידה על אלימות קשה שבה מעורבים אוהדים וסדרנים (במיוחד סדרן אחד שהפליא מכותיו באמצעות מוט או מטריה)", כתב קרמר. "מקרה זה חמור במיוחד באשר התגרה שארעה היא בין האוהדים לסדרנים לא פחות ולא יותר. המשחק עצמו התנהל ברוח ספורטיבית ולמעט התגרה האלימה המשקיף מחלק ציונים טובים להתנהגות הקהל והקבוצות". מהפועל ירושלים נמסר בתגובה: "הופתענו לקבל את ההחלטה על ההעמדה לדין. אוהדי הפועל ירושלים הינם אוהדים נפלאים וראויים".

ניסיון לגישור בהנהלת הפועל ירושלים

בעוד הנהלת הפועל ירושלים עורכת התייעצויות אינטנסיביות עם עורכי דין ובינה לבין עצמה, היא מנסה להגיע לפשרה עם אנשי גומא אגייאר. לוואלה! ספורט נודע כי בימים האחרונים ישנם מגעים בין הצדדים ואף נערכו מספר פגישות. "המגמה של אנשי אגאייר היא להרגיע ולא לעשות מהפכות", מדגישים היום גורמים בסביבתו של איש העסקים.

כזכור, פרשת המאבק על השליטה בין אנשי אגייאר להנהלת הקבוצה נחשפה בלעדית בוואלה! ספורט. יש להדגיש כי בפגישות שנועדו לרכך את המתח, אנשי אגאייר ממשיכים עדיין לדרוש את כינוסה של אסיפה כללית תוך 21 יום, והמטרה היא למנות ארבעה דירקטורים מטעמו של אגייאר לדירקטוריון ירושלים, כך שהשליטה תעבור מעשית לידי המשקיע.

לאור ההתעקשות הזו של אנשי אגייאר על ההשתלטות על הדירקטוריון, לא ברור אם הפגישות והשיחות הרבות בין שני הצדדים יניבו הסכמה או שהפרשה תגיע לפתחו של בית המשפט. לעת עתה, כל האופציות נלקחות בחשבון בהנהלת ירושלים הנוכחית, לרבות ביטול ההסכם עם אגייאר. כזכור, בתקופה האחרונה השלימו אנשיו של אגייאר את העברת המניות בקבוצה על שמו, ואישרו אותן על שם עו"ד איתן גבאי.

בתוך כך, העביר היום חבר העמותה רוני הרשנזון מכתב לאגייאר, שבו כתב: "בימים האחרונים, כל האמון, התקווה והאהבה שמשפחתי ואני, יחד עם חברי משפחת הפועל ירושלים נתנו בך התערערו. התאכזבנו עמוקות לקרוא את הפרסומים בתקשורת ואת הטענות שנשמעו על ידי הנציגים שמדברים בשמך, כאילו מדובר בעסק שרכשת וכי זכותך לפעול בעסק שלך לפי ראות עיניך, כבכל עסק אחר. את הדברים הללו שמעתי גם בדיווח שקיבלתי כחבר עמותה.

"לצערי, הנציגים אשר מדברים, לכאורה, מטעמך, הביאו איתם רוח רעה אשר זרה לקבוצת הפועל ירושלים ולערכים שהיא מייצגת. אין זו רוח של שיתוף, אהדה, הסכמה והבנה, אלא דרך כוחנית ודורסנית, שאני משוכנע שהיא לא דרכך. אני פונה אליך: אנא, הפסק מיד את מחול השדים הנורא הזה שפוגע בכל היקר לנו. כאוהדי הקבוצה לא נוכל לעמוד מנגד כאשר משפחת הפועל ירושלים מתפרקת וכאבא לא אוכל לראות את זיכרון ילדיי מוכתם על ידי פעולות לא ראויות. אני מבקש ממך, עצור את כל הפעולות הנוראיות האלה, בוא לירושלים, הפגש עם חברי העמותה, עם אוהדי הקבוצה ואתי, לפני שאתה נוקט בפעולות משפטיות. אני משוכנע שאם תפעל בדרך הזאת, היא תקדם את הקבוצה ותסב לך הרבה גאווה, נחת ושמחה".

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully