וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תעשו בלי דבאלישווילי?

9.1.2012 / 23:42

בנוסף ליכולת הגרועה, למכבי חיפה אין אופציות בחלק ההתקפי. מהבחינה הזו, למכבי ת"א יש עליה יתרון. שלום תקווה מסכם

הבשורה הכי גרועה שיצאה מהמשחק בין מכבי חיפה לבני סכנין היא שהוא פשוט התנהל באווירת סוף עונה. אנחנו אולי רק במחזור ה-20, אבל זה נראה כמו משחק לפרוטוקול בין שתי קבוצות שאיבדו מזמן עניין ושלא אכפת להן מהמיקום בטבלה. עימות ללא אירועים ובלי מאמץ של השוערים, משחק שמנוהל במרכז השדה עם הנעת כדור שבלונית ומועטה. מי שיכול לשאוב איזושהי אופטימיות הוא שלומי דורה, מאמן בני סכנין. התוצאה אולי לא הייתה מדהימה מבחינתו, אבל הקבוצה שלו הייתה ממושמעת על המגרש, סגרה היטב את שחקני מכבי חיפה וביטלה כל אפשרות ליצירת התקפה מסוכנת. השחקנים של דורה, גם במשחק חלש, לא איבדו את העמדות ולא נתנו למכבי חיפה שום הזדמנות לסכן את השער.

שבוע עבר מאז הסערה בראשון לציון, ובמכבי חיפה ממשיכים עם אותה יכולת ירודה. מבחינת הירוקים, נקודת האור הייתה תפקודם של גוסטבו בוקולי וסיידו יאיא, ששיחקו היטב במרכז השדה ועזרו מאוד לחלק האחורי להתייצב. הנוכחות של ניר דוידוביץ' בשער הרגיעה גם היא את ההגנה. למרות גילו וחוסר דקות המשחק, דוידוביץ' משרה הרבה ביטחון והשחקנים שלפניו מגיבים בהתאם.

אבל למכבי חיפה לא חסרות בעיות. כשהיא מביטה בטבלה ורואה את קרית שמונה משקיפה עליה ממרחק של 19 נקודות, היא מבינה שאליפות כבר לא תהיה השנה. אלא שלא מדובר רק במרחק הגדול מהפסגה – היכולת רחוקה מלהיות מרשימה, ובלי שניים-שלושה שחקנים ברמה גבוהה, משהו שלא נראה שיקרה, המצב לא צפוי להשתנות. המטרות היחידות שנותרו למכבי חיפה הן זכייה בגביע או הגעה לאירופה דרך הליגה. כשבקופה יש עוד הרבה נקודות, אני חושב שמכבי חיפה כן מסוגלת לעמוד באחת המטרות הללו, אבל לא עם הסגל הזה. הקבוצה לא מאוזנת, לא יציבה וחייבת חיזוק בחלק ההתקפי וכמובן בהגנתי.

אם נתמקד לרגע בחוליית החוד, אין ספק שעזיבתו של ולדימיר דבאלישווילי יוצרת חור גדול. גם אתו היו בעיות בחוד, אבל כשאתה משחרר חלוץ כזה, שהבקיע את מרבית השערים של הקבוצה, אתה צריך מישהו שייתן לך את המנה שהוא ייצר. זה בלט כששלומי ארבייטמן עזב והיה קושי למצוא מי שיגיע ל-28 השערים שכבש. דבאלישווילי, ששיחק אתו תחילה ואחר כך בלעדיו, אולי לא היה יציב אבל דאג למצוא את הרשת לא מעט פעמים. עד כה, לא ראיתי שמות של חלוצים שמועמדים למכבי חיפה, וכרגע, עם הפציעה של וויאם עמאשה, נוצר מצב שבו אין רגל מסיימת. קבוצה ללא סקוררים מתקשה להתקיים, וללא חלוצים מוכשרים, בתוספת ביטחון נמוך כל כך, השיפור לא ממש נראה באופק.

קצת ריכוז, בבקשה

בעוד שני מחזורים ייפגשו מכבי חיפה ומכבי תל אביב בקריית אליעזר, למה שבדרך כלל אנחנו קוראים לו "משחק העונה", אבל לא הפעם. אלה שתי קבוצות שנמצאות, לכאורה, בסיטואציה דומה בטבלה, אלא שבכל זאת, המצב שלהן שונה. מכבי תל אביב בחלק ההתקפי הרבה יותר מסוכנת ויעילה, בעוד שמכבי חיפה קהה ולא פרודוקטיבית. הצהובים היו צריכים לנצח את רמת השרון 1:4, אבל סבלו מחוסר מזל ובסך הכל נמצאים במגמת שיפור, כך שיש להתייחס להפסד בפרופורציות.

כמו אלישע לוי, גם ניר לוין מודע לבעיות שיש לקבוצה שלו בחלק האחורי, אלא שהוא מבין כמה כוח יש לו בהתקפה. הוא עולה עם שלושה-ארבעה חלוצים בהרכב כדי ללחוץ את היריבה במחצית המגרש שלה ולמנוע ממנה להניע את הכדור קדימה. למכבי תל אביב יש מטרות דומות לאלה של חיפה, וכרגע היא נראית קרובה יותר להשיג אותן. היא נמצאת בסיטואציה טובה יותר ומשחקת טוב יותר, למרות השינויים המקצועיים שהיא עוברת מתחילת העונה.

0:0 משמים למכבי חיפה מול סכנין

האוהדים שוב קראו לאלישע לוי להתפטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully