וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי זכה בכדור הזהב

כוכב ברצלונה הקדים את רונאלדו וחגג זכיה שלישית ברציפות בתואר. גווארדיולה מאמן השנה, שער השנה: הסלאלום של ניימאר

פרס כדור הזהב לשחקן המצטיין של שנת 2011 בכדורגל העולמי, הוענק הערב (שני) כצפוי לליאונל מסי, בשיאו של טקס גאלה חגיגי שנערך בציריך שבשוויץ. כוכב ברצלונה הקדים את יריבו הגדול כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד, וכן את חברו לקבוצה צ'אבי. עבור הארגנטינאי מדובר בזכייה שלישית ברציפות בפרס שמעניקים במשותף פיפ"א ומגזין 'פראנס פוטבול', אחרי שעשה זאת גם ב-2009, אז גבר על אותם שני מועמדים שהגיעו איתו גם הפעם לקו הסיום, וכן ב-2010.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי זוכה בתואר כדור הזהב. רויטרס
מישהו מופתע? מסי, בפעם השלישית ברציפות/רויטרס

בכך השתווה מסי ליוהאן קרויף, מישל פלאטיני ומרקו ואן באסטן, שקיבלו את הפרס שלוש פעמים, כשרק פלאטיני עשה זאת ברצף. מסי הוא גם הצעיר מבין הארבעה שרשם את ההישג הנדיר. הפנומן הארגנטינאי כבש 59 שערים ובישל 37 נוספים ב-70 משחקים רשמיים במדי ברצלונה בשנת 2011. 55 מהשערים ו-31 מהבישולים שלו נרשמו בליגה, שם הממוצע שלו עומד על 0.96 שערים למשחק. במהלך השנה זכה מסי עם ברצלונה בליגת האלופות, אליפות ספרד, אליפות העולם לקבוצות, הסופרקופה הספרדי והסופרקאפ האירופי, וכן סיים כמלך השערים בליגת האלופות.

"זהו עונג גדול לזכות בתואר הזה בפעם השלישית", אמר מסי הנרגש לאחר שקיבל את הפרס מרונאלדו הברזילאי. "אני רוצה להודות לחברים שלי לברצלונה ונבחרת ארגנטינה, בלעדיהם לא הייתי מגיע לזה. לבסוף, אני רוצה לחלוק את התואר הזה עם צ'אבי - זה מגיע לך כמו שזה מגיע לי".

את האירוע הנוצץ כיבדו בנוכחותם כמה מכוכבי הכדורגל הגדולים אי פעם, פלה, זינאדין זידאן, מרקו ואן באסטן, לותר מתיאוס ורבים אחרים. מי שלא הופיעו לטקס הם שחקני ואנשי ריאל מדריד, שמתכוננת למשחק הגביע שלה מול מלאגה מחר.

במהלך הטקס נבחרה גם נבחרת העונה של פיפ"א, שהורכבה אך ורק משחקני ברצלונה, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד. ואלה שמות: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, נמניה וידיץ', דני אלבס, אינייסטה, צ'אבי, צ'אבי אלונסו, כריסטיאנו רונאלדו, ווין רוני, ליאונל מסי.

גם בתואר מאמן השנה לא היו הפתעות מרעישות, כשמאמן ברצלונה פפ גווארדיולה גבר על עמיתו מריאל מדריד ז'וזה מוריניו ומנג'ר מנצ'סטר יונייטד אלכס פרגוסון, וגרף את הפרס. "אני רוצה לחלוק את הפרס הזה עם ז'וזה ואלכס", אמר גווארדיולה, "זה כבוד גדול. יש לי זכות ענקית להיות חלק מהמועדון המדהים הזה, והייתי רוצה להקדיש את התואר לחבר שלי ולעוזר שלי, טיטו וילאנובה".

אחד התארים המעניינים יותר היה שער השנה על שם פרנץ פושקאש האגדי. שלושת המועמדים הסופיים היו ליאונל מסי (על השער מול ארסנל), ווין רוני (על המספרת מול מנצ'סטר סיטי) וניימאר, כאשר את הכבוד קיבל הכישרון העולה מברזיל, בזכות הסלאלום המרהיב שלו מול פלאמנגו.

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully