וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלחץ בתל אביביות הרבה יותר גבוה". ראיון עם יוסי שבחון ואבי יחיאל על החיים בהפועל באר שבע

האוהדים, המאמנים, השחקנים – אבי יחיאל ויוסי שבחון, שני תל אביבים, מסבירים לכם מהי הפועל באר שבע מהזווית שלהם. ראיון משותף

יוסי שבחון שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יש הרבה דומה בבאר שבע, אבל גם לא מעט שונה מהתל אביביות. הוא יודע, הוא עבר בתחנות האלה. יוסי שבחון/ברני ארדוב

תן דוגמה אחת שממחישה את ההבדל בין הפועל באר שבע למועדונים אחרים בהם שיחקת.

יחיאל: "דווקא במועדונים שאני שיחקתי בהם, להוציא את מכבי פתח תקוה, אני יכול לומר שהדברים יותר דומים מאשר שונים. אם לקחת את הדבר השונה, בכל זאת העניין של הקהל. החיבור של הקהל לקבוצה הוא יותר מיוחד ממקומות אחרים. היחסים בין הקבוצה לעיר והשחקנים לעיר, הם אחרים. הקשר הוא יותר חזק ומשפיע".

שבחון: "האנשים בבאר שבע חמים באופן יוצא דופן ביחס לשאר הקבוצות ובנוסף להפועל באר שבע יש אוהדים שמתמקדים ועוסקים בקבוצה 24 שעות ביממה".

האם אתה גם מרגיש שיש קיפוח תקשורתי ומשאבי בין באר שבע לקבוצות הגדולות ממרכז הארץ?

שבחון: "מבחינת התקשורת, קיימות ארבע קבוצות בלבד במדינת ישראל - מכבי והפועל תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. אני לא חושב שזה משהו שהולך להשתנות. צריך לקרות משהו חריג לטוב ולרע כדי שהסטטוס קוו הזה ישתנה ושבאר שבע תקבל את הכותרות הראשיות".

יחיאל: "ממש לא. אני לא מרגיש את זה. באר שבע זה מועדון שזוכה להרבה עניין. מכבי תל אביב מסוקרת יותר מהפועל תל אביב וגם מכבי והפועל פתח תקוה. באר שבע לא יכולה להרגיש מקופחת".

האם בהפועל באר שבע יש לחץ כמו בקבוצה גדולה?

שבחון: "יש לחץ, אבל הלחץ בתל אביביות, למשל, הוא הרבה יותר גבוה".

יחיאל: "כן. כמו שבית"ר ירושלים והתל אביביות מתחילות את השנה עם ציפיות, למרות שלעיתים אין להן הצדקה, כך גם פה. הציפיות בבאר שבע תמיד גבוהות, ולכן יש הרבה פעמים פער בין הדרישות למציאות, וזה בא לידי ביטוי בכעס. המכה הכי גדולה של הכדורגל בשנים האחרונות היא שהלחץ פה מוריד את הרמה. זה משהו שהוא קשור בישראליות, ולא רק בכדורגל".

אבי יחיאל, הפועל באר שבע, מעל מריו פצ'אלקה, הפועל תל אביב. נמרוד סונדרס
דווקא מרגיש שהתקשורת סופרת את באר שבע. אבי יחיאל/נמרוד סונדרס

מה חסר להפועל באר שבע כדי להצליח כמו קרית שמונה. מה יש לקרית שמונה שאין בבאר שבע?

שבחון: "מה שחסר זה דבר פשוט מאוד – סגל טוב שירוץ כמה שנים יחד ואז הקבוצה תוכל להתמודד על תואר. סגל טוב בשילוב של ישראלים טובים עם זרים מצוינים, יחד עם צעירים ושחקנים שנמצאים במומנטום חיובי בקריירה שלהם. עם תלכיד כזה, שירוץ שנתיים-שלוש, באר שבע תוכל להתמודד על תואר".

יחיאל: "מה שבאר שבע צריכה זה זמן, סבלנות, גם מצד אלונה. היא צריכה להמשיך לנסות. כשמנסים ומנסים זה פושט עובד. אני מזכיר לך שקריית שמונה ירדה ליגה לפני שנתיים. כדורגל זה לא עסק שבו אתה לוחץ על כפתור והכל מצליח. זה דורש ידע, כסף וסבלנות. אם אלונה תישאר בבאר שבע, אם הניהול יהיה באותה רמה, בסופו של דבר המועדון יצליח. אם זה יקרה עוד שנה או שנתיים, אי אפשר לדעת, אבל בסוף הוא יצליח".

צוחקים בחדר ההלבשה על התל אביביות שלכם?

שבחון: "לפעמים, אם אני מגיע בחולצה מכופתרת לאימון, מסתכלים עלינו בצורה מוזרה וזה אולי משעשע אותם, אבל לא יותר מזה".

יחיאל: "כמעט ולא. יכולים מדי פעם לזרוק הערה בצחוק, אומרים לי 'אתם מתל אביב, לא תבינו'. לדור הצעיר של באר שבע אין עניין לדעתי לעשות את האבחנה הזאת, להדגיש את ההבדלים בין המרכז לדרום".

אחרי יום עבודה בבאר שבע, אתה מסתכל אחרת על התל אביביות – אותה בועה מוכרת?

שבחון: "אני גר בתל אביב חמש שנים. באר שבע זו עיר חמימה מאוד, הרבה פחות צינית מתל אביב, וזה דבר מאוד חיובי בעיני".

יחיאל: "אני כל הזמן שומע שזה שונה, אבל באמת לא רואה את זה כל כך. ברור שתל אביב היא תל אביב, והיא שונה גם מראשון לציון ופתח תקוה. זה 40 דקות נסיעה, מדינה אחת, אין הבדל גדול בין באר שבע לשאר המקומות. אומרים שבאר שבעים הם 'עם אחר'. אני לא מבין את האמירה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע. קובי אליהו
אבי יחיאל: "מה שבאר שבע צריכה זה זמן, סבלנות, גם מצד אלונה. היא צריכה להמשיך לנסות"/קובי אליהו

מה צריך לעשות כדי לשקם את הפועל באר שבע?

שבחון: "קודם כל חשוב לי להגיד שלמועדון הזה יש את כל התנאים לעלות למעלה בגלל האנשים שמנהלים אותו. אם האנשים שעומדים בראש המועדון ימשיכו בדרך ההתנהלות האנושית ובנוסף ישפרו את הקבוצה מהבחינה המקצועית, המועדון הזה יהיה מועדון שכל שחקן ירצה לבוא לשחק כאן. עד שהגעתי לבאר שבע, לא היה לי מושג עליה. שיחקתי כבר בשתי התל אביביות וזה מועדון שלא נופל מאף קבוצה בתנאים ובצורה שבה מתייחסים ודואגים לשחקן. כדי לעמוד במלחמה המקצועית מול התל אביביות צריך המון כסף ושחקנים טובים, ועל זה אפשר לכפר בעבודה קשה וטובה ושילוב של שחקנים".

יחיאל: "העניין עם באר שבע העונה הוא שהלב של הקבוצה הזאת, שישה או שבעה שחקנים, הם פוטנציאל מאוד גדול להיות גדולים. זה יכול לקרות אוטוטו. ככל שזה יקרה מהר יותר, היא תצליח. זה יכול לא לקרות, אבל זה יכול לקרות גם העונה. שחקן רכש אחד יכול לעשות הבדל גדול. אנחנו משתפרים בקטע הזה, אבל צריכים שהצעירים בעלי הפוטנציאל יעשו קפיצת מדרגה עכשיו".

מה דעתך על וסרמיל והאם יש מתקנים גרועים יותר בבאר שבע?

שבחון: "הוא בסדר גמור ואני לא יודע למה באים אליו בטענות. אין לנו בארץ אצטדיונים כמו באנגליה, אולי חוץ מבלומפילד וטדי, אז הוא באמת בסדר".

יחיאל: "וסרמיל, על כל בעיותיו, הוא מקום מרגש לשחק בו כדורגל. יש משהו בהיסטוריה שלו ובריח של 50 שנה של כדורגל, שאי אפשר לקחת. ברור שהדבר היחיד בווסרמיל שבעייתי הוא שהיציעים רחוקים. זה מפריע. מבחינת חדרי ההלבשה והתנאים, אין בעיה. בנתניה או בסכנין התנאים של המקלחות ברמה נמוכה מאוד. בווסרמיל אתה מרגיש כדורגל אמיתי, וזה מאוד מרגש אותי".

אצטדיון וסרמיל. ברני ארדוב
הבעיה המרכזית: היציעים רחוקים מהקהל, אבל מעבר לזה, וסרמיל הוא דווקא אצטדיון שעומד בסטנדרטים הישראליים/ברני ארדוב

האם התקשורת המקומית באמת יותר מלחיצה והאם יש יותר אנשים שבוחשים מבחוץ?

שבחון: "יש הרבה יותר תקשורת באופן יחסי לעובדה שיש רק קבוצה אחת כאן בעיר, בליגת העל. הרבה גופי תקשורת מקומיים מסקרים את הפועל באר שבע, עיתונים ואולי איזה 20 תחנות רדיו שעוסקות רק בקבוצה. זה יפה וזה מראה שהם אוהבים כדורגל והקבוצה מעניינת אותם וזה דבר חיובי. אני לא ממש קורא את המקומונים בבאר שבע, אבל אני לא חושב שהמעורבות שלהם פוגעת בהתנהלות הקבוצה".

יחיאל: "המקומונים הם כמו בכל העיתונות, בכל מקום - מאוד לוחצת ומאוד ביקורתית. היא יותר מהעיתונים הארציים, משום שהם לא מגיעים כל כך עמוק. זאת הסיבה שהמקומונים כאן יותר חדים בביקורת שלהם. לגבי ה'בוחשים' – בכל מקום יש אנשים שלא רוצים שהקבוצה תצליח. עם השנים, כשהמועדון חזק, הדברים לא נכנסים פנימה. במכבי תל אביב יודעים הרבה יותר איך לא לשמור ולהגן על השחקנים שלהם מאשר כאן, כדי שהדברים לא יגיעו אליהם. במכבי תל אביב החדירה לתוך חדר ההלבשה היא הרבה יותר משמעותית".

במה שונה אלונה ברקת מלוני הרציקוביץ'?

שבחון: "שניהם אנשים אופטימיים מאוד. אלונה נותנת הרגשה שהיא ממש רוצה להיות על הדשא לפעמים. היא לוקחת ללב הרבה יותר. אני בטוח שגם לוני לקח ללב, אבל אצל אלונה זה נראה הרבה יותר לעין. זה מתבטא בשיחות שלה איתנו אחרי משחקים וברצון העז שלה לראות את הקבוצה מצליחה. אני לא זוכר כמעט את לוני מגיע לקרית שלום ואלונה מגיעה הרבה יותר לווסרמיל לאימונים שלנו, נמצאת פיזית בשטח ובוא נגיד שאם היא רוצה להגיד משהו לשחקנים היא כבר תדאג להעביר אותו".

יחיאל: "גם כשהייתי במכבי וגם עכשיו, לא מצאתי הרבה הבדלים. הוא עשה עבודה טובה במכבי, הלוואי והיו עוד כמוהו בכדורגל. היום יודעים להעריך אותו יותר, ועדיף להעריך את אלונה עכשיו".

חסר לכם דרבי בבאר שבע?

שבחון: "אם אתה שואל אותי למה אני הכי מתגעגע זה למשחקי דרבי. אלה משחקים שממלאים אותך הכי הרבה. אין אף משחק שממלא אותך כמו דרבי. זה חסר לי בהוויה כשחקן כי דרבי, בטח תל אביבי, זה המשחק הכי מיוחד עבורך באותה עונה, גם לשחקנים וגם לאוהדים. אני חושב שלבאר שבע חסרים משחקי עונה גדולים. חסר לקבוצה הזאת להיות שותפה למשחקי עונה ואני מקווה שזה יקרה בצמרת ולא בתחתית".

יחיאל: "לי באופן אישי לא. הפערים כל כך גדולים בין המועדונים. אני חושב שמה שהופך דרבי לגדול הוא ששני המועדונים הם חזקים, או חלשים. במקרה הזה אין תחרות. אנחנו נעצבן את כל האוהדים של מכבי באר שבע עכשיו, אבל זאת האמת".

מהומה בדרבי: אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב (משמאל) מול רפי דהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שבחון מתגעגע לזה, יחיאל קצת פחות. דרבי תל אביבי סוער/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully