וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: ביה"ד הפחית לקבוצה שתי נקודות בפועל

4.1.2012 / 19:32

בעקבות הנהמות הגזעניות לעבר טוטו תמוז, ביה"ד החליט להפעיל את עונש התנאי. הקבוצה נקנסה ב-30 אלף שקל

החששות הכבדים של בית"ר ירושלים התאמתו. בית הדין הורה הערב (רביעי) על הפחתת שתי נקודות בפועל לקבוצה בשל הנהמות הגזעניות של אוהדיה לעבר חלוץ הפועל תל אביב טוטו תמוז. בנוסף, נקנסה הקבוצה ב-30 אלף שקלים בפועל. בכך למעשה, הפעיל בית הדין עונש על התנאי שניתן בחודש אפריל 2011 ולא התחשב בבקשת הקבוצה לסגור שלא להפעיל את העונש ולהסתפק בסגירת היציע המזרחי.

הדיין דוד לב נימק את ההחלטה: "מר איציק קורנפיין ביקש ממני שלא אפעיל את העונש המותנה וזאת, בין היתר, לאור מאמצים שעשתה הקבוצה כדי למגר את הקריאות הגזעניות וביקש שאטיל עונש אחר. שאלתי את מר קורנפיין מה העונש שהוא מציע שאטיל על קבוצתו, הנ"ל ביקש הפסקה כדי להתייעץ אולם חזר, ללא תשובה מספקת. כמו כן, למר קורנפיין לא היתה תשובה לשאלתי מדוע במהלך המשחק, כאשר טוטו תמוז נגע בכדור והושמעו לעברו נהמות, איש מאנשי בית"ר ירושלים, לא קרא לאנשי המשטרה ו/או אבטחה הצביע על המתפרעים וביקש לעצרם.

"לצערי לא הוצגו בפני מאמץ כן של הנהלת בית"ר ירושלים להשתלט על המתפרעים, ההפך, נראה לי כי האחראים השלימו עם הקריאות הגזעניות. בית הדין המשמעתי מונחה על ידי תקנון ההתאחדות והחלטות בית הדין העליון וכך לעתים נדירות ובנסיבות מיוחדות יסטה מהן. לא זה המקרה שבפני, לא הובאה בפני כל סיבה שלא לכבד את החלטת בית הדין העליון מיום 6.4.11".

קורנפיין הציע לסגור את היציע המזרחי

הדיון היה סוער. הדיין לב הקריא את הדו"ח: "כמעט בכל פעם שתמוז נגע בכדור, הושמעו נהמות ושרו 'תנו לטוטו בננה'". יו"ר בית"ר איציק קורנפיין הגיב ואמר: "אנחנו מגנים בכל תוקף גזענות ואלימות ופועלים כנגד התופעה הזו. אנחנו לא מצליחים לחלוטין, אבל עושים הכל ונלחמים בזה.במשחקי הבית הכרוז מבקש להימנע .כל קריאות גזעניות, אנחנו מציבים שילוט ביציעים. אנחנו משקיעים מיליון שקל במסגרת הפעילות הזו.

"בכל משחק 1,000 בני נוער מוזמנים ומוחתמים נגד אלימות וגזענות.בעניין הקריאות שהיו במשחק נגד הפועל תל אביב, אנחנו מחלקים זאת לשניים. יש קבוצה של 200 אוהדים ששמו למטרה להביא לפירוק הקבוצה ולגרום לירידת ליגה ומצהירים על כך בגלוי ויש את השינוי במגמה מאז תחילת העונה שלא נשמעו קריאות גזעניות מיציעי האוהדים של בית"ר וישנו שיפור מאוד משמעותי בנושא זה אצלנו".

הדיין לב אמר לקורנפיין: "אני רואה שלא מסרתם אף שם שלהם למשטרה ולא גרמתם שאף אחד מה-200 האלו יורחקו מהמגרש. לא עשיתם שום פעולה אקטיבית על מנת להשתלט על זה". קורנפיין ענה: "אני רוצה לחלוק עליך. הייתי מספר פעמים במשטרה ואני יכול להראות מכתבים שלי מול המפכ"ל. נפגשתי עם מפקד מחוז ירושלים וביקשתי מכל אלה עזרה, כי אנחנו חייבים עזרה מהמשטרה ומבתי המשפט. כל עוד בית המשפט לא מרחיק אותם, אני לא יכול להרחיק אותם מהמגרשים. נעביר למשטרה רשימה של 25 שמות שהם הגרעין של הגרעין מתוך מטרה למנוע מהם כניסה למשחקים. אם לא נצליח לקבל הרחקה על ידי בית משפט, ניקח את חברת האבטחה שלנו גם במשחקי חוץ ונבקש ממנהל האירוע לזהות את האנשים ולמנוע את כניסתם ובמשחקי הבית נעשה את זה בכל מקרה. אנחנו יכולים לסגור את היציע המזרחי במשחקים שלנו".

פאסוס עשוי לשחק מול נתניה

מעבר לכך, הקבוצה מתכוננת למשחק נגד מכבי נתניה בשבת בטדי, משחק שייערך ללא קהל עקב עונש קודם שניתן לבית"ר בעקבות התפרעות האוהדים במשחק נגד בני יהודה בבלומפילד. אבירם ברוכיאן כבר לא יהיה עם הקבוצה, אך מי שיזכה סוף סוף לשחק כן הוא לאונרדו פאסוס. החלוץ הברזילאי שמתאמן עם הקבוצה כבר מספטמבר וחיכה עד לפתיחת חלון ההעברות כדי שחוזהו יועבר בבקרת התקציבים מפגין יכולת גבוהה באימונים ובבית"ר משוכנעים שהוא יוכל לעזור משמעותית להתקפת הקבוצה.

מי שעשוי להצטרף בנוסף אליו הוא ליאור ז'אן, שלא מוצא את מקומו בהפועל חיפה והביע רצון לשחק בבית"ר. בין השחקן למועדון מתקיימים מגעים, אך יובל נעים הבהרי לנציגיו כי יוכל לצרפו רק אם יישאר לבית"ר כסף לחיזוק לאחר שיחתים שני שחקנים בחלק הקדמי ובלם נוסף. גם הפועל ראשון לציון מעוניינת בז'אן. בלם האוקראיני ולאדימיר נייקו, שמגיע להתרשמות בהמלצתו של אנדריי פיליאבסקי, ינחת ביממה הקרובה.

עדכון ראשון: 13:29

עוד בבית הדין: עונש קל ליאיא פטי

מה מצפה לאבירם ברוכיאן בפולוניה ורשה?

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully