וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: הושג הסכם בין השופטים לאיגוד

שופטי הכדוריד יסיימו את השביתה וישובו לפעילות ב-17 לחודש אחרי שהושג הסכם שישפר את שכרם של השופטים בהדרגה

שופטי הכדוריד יסיימו הערב (שלישי) את השביתה שהוכרזה לפני כחודש וישובו לפעילות, אחרי שנציגות השופטים המשמשת כזרוע הביצוע של חטיבת הספורט בהסתדרות המעו"ף ואיגוד הכדוריד הגיעו לסיכום. ההסכם מכיר בנציגות השופטים וחל על כלל השופטים הקיימים ואלה שיהיו בעתיד, ומשפר את שכרם של השופטים במאות אחוזים, כשנקבעו מדרגות שכר לעונות הבאות. משמעות הסיכום היא שליגת העל תשוב לפעילות ב-17 לחודש לאחר משחקי הנבחרת בשבוע הבא מול אוסטריה במסגרת מוקדמות אליפות העולם.

בנוסף, ההסכם קובע כי איגוד הכדוריד ישלם את שכר השיפוט מדי חודש בחודשו. במסגרת ההסכם הוסדר גם נושא הביטוח לשופטים והחזר הנסיעות. נושא נוסף שנכלל בהסכם הוא הסדרת התנאים במגרשים, כשמתברר כי בשנת 2012 ישנם עדיין אולמות בליגת העל שאין בהם חדר הלבשה לשופטי הכדוריד, וההסכם קובע כי עד עונת 2013/14 כל הקבוצות בליגה יהיו חייבות להעמיד חדר הלבשה מסודר לשופטים, ואולם שלא יהיה בו חדר הלבשה כזה, ייפסל.

נושא נוסף שהיה במחלוקת הוא אופי התשלום והסדרת יחסי העבודה בין השופטים ונציגותם לאיגוד הכדוריד, כשהצדדים החליטו כי כל צד ישמור את טענותיו בנוגע לנושא זה. דודי לוין, יושב ראש נציגות השופטים, אמר: "מדובר בהחלט בהישג היסטורי לשופטי הכדוריד. ההסתדרות הובילה לשיפור ניכר בתנאי העבודה של שופטי הכדוריד בישראל, זו פריצת דרך ואני בטוח שבעתיד נצליח לקדם יותר את השופטים ומעמדם ובעקבות כך לשפר את יכולתם המקצועית. מרגע שרמי דואני הצטרף למו"מ הצלחנו לקדם אותו בצורה עניינית ואנחנו מודים לו ולראשי איגוד הכדוריד על כך. ההסכם הזה הושג בזכות העמידה האיתנה של כלל השופטים מאחורי הנציגות, תודה לכולם על הסבלנות ועל הבעת האמון".

יו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי: "אני מברך על ההסכם. איגוד הכדוריד עשה את המירב שביכולתו לשדרג את תנאי השופטים ואת הרמה המקצועית. הכדוריד חווה תקופה לא פשוטה, אבל הפנים שלנו קדימה ונחזיר את ליגת העל למסלול במלוא הכוח. אנחנו נזכה לחוות את רגעי השיא עוד העונה. אני מודה לרמי דואני שהצליח להוביל לפריצת הדרך".

יו"ר איגוד השופטים רמי דואני: "אנחנו יוצאים לדרך חדשה בה השופטים יהיו בעלי מעמד ויקבלו שכר הולם. דורון שמחי וחברי האיגוד עשו ככל שביכולתם, ולפנינו מוצב אתגר להרחיב את איגוד השופטים ולשפר גם את הרמה המקצועית".

השופט אלדד פלד: "היום מגיע לסיומו פרק משמעותי וחשוב בספר דברי הימים של שופטי הכדוריד. בתום מו"מ ארוך, מייגע ורצוף משברים נחתם הסכם מכובד אשר מביא לידי ביטוי את הערכתו של איגוד הכדוריד לשופטיו. אנו חוזרים למגרשים בראש מורם, בגאווה רבה ובכבוד".

בתוך כך נקבעו מועדי המשחקים בליגת העל, כולל אלו שנדחו במהלך השביתה. ב-20 בינואר יתקיים הדרבי הראשוני שבו תארח הפועל את מכבי. הדרבי התל אביבי ייערך עשרה ימים לאחר מכן ב-30 בחודש כשמכבי תארח את אס"א. המשחק הראשון שיתקיים עם החזרה מהפגרה יהיה בין נס ציונה לקרית מוצקין.

כדוריד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully