וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכיאן: "אחרי 10 שנים בבית"ר אני חייב להתאוורר"

2.1.2012 / 8:09

אבירם ברוכיאן יצא לפולין במטרה לחתום בפולוניה ורשה: "אני אמור לחתום לשנתיים וחצי, אני עושה את זה בלב כבד". משה אוחיון עשוי להחליפו. נעים רוצה מהפכה בסגל, השחקנים מיואשים

אם לא הספיקה לבית"ר ירושלים התבוסה אתמול (ראשון) בקרב התחתית מול הפועל חיפה (3:0), אזי בסיום המשחק הודיע הקפטן אבירם ברוכיאן לחלק מהשחקנים כי הוא ממריא לחתום בפולוניה ורשה. "אתם יודעים שזה היה המשחק האחרון שלי כאן?", אמר ברוכיאן למספר שחקנים שהיו די המומים מהבשורה ואמרו לו כי היו בטוחים שזה לא רציני והוא יישאר. ברוכיאן ענה להם: "לא, כמעט הכל סגור. אני ממריא לפנות בוקר לחתום שם. תדעו לכם שעד היום כל הלחץ כאן היה עליי, וכשאני לא אהיה תצטרכו כוחות חזקים כדי להתמודד עם כל מה שהולך כאן. אני מקווה שימצאו פתרונות והמועדון הזה יישאר בליגה".

לאחר מכן, קצת אחרי ארבע לפנות בוקר, הגיע ברוכיאן לשדה התעופה ואמר: "אחרי 10 שנים בבית"ר אני מרגיש שאני חייב להתאוורר. ממה שאני הבנתי אני הולך לפגוש את הנשיא ולחתום לאחר מכן לשנתיים וחצי". ברוכיאן, שנראה די המום ולא ברור לו עדיין שהוא עוזב את בית"ר, הוסיף: "אני עדיין לא מעכל את זה וכנראה שייקח לי הרבה זמן, אבל אני מרגיש שזה הכי נכון עבורי. אין מישהו שרוצה יותר ממני שבית"ר תצליח ואני מקווה שיצטרפו שחקנים שיוציאו את הקבוצה מהמצב הזה".

קורנפיין יאשר את המהלך?

כאמור, ברוכיאן המריא הבוקר לורשה לצורך מו"מ ובדיקות רפואיות בפולוניה ורשה, ובמידה שהכל יעבור כשורה, הוא צפוי לחתום בקבוצה הפולנית. דיווחים בתקשורת בפולין טוענים כי בין הקבוצות יש כבר סיכום עקרוני, כאשר פולוניה תעביר לבית"ר פיצוי של כחצי מיליון יורו, בעוד הקשר אמור להתשכר כ-200 אלף יורו לעונה ולחתום לשנתיים וחצי. עוד נטען כי ברוכיאן זכור לטובה בעיקר מהמפגש של ויסלה קראקוב עם בית"ר ירושלים בישראל ב-2008.

בסביבתו של ברוכיאן אמרו כי קשה להאמין שהמו"מ ייפול על כסף בשל העובדה כי השחקן רוצה מאוד לעבור ומרגיש שהוא חייב את השינוי. עזיבתו הצפויה של הקפטן הייתה לשיחת הלילה בין השחקנים. שחקן בקבוצה אמר על ברוכיאן "הוא חייב לעשות את זה. זה לא עניין של כסף כי ההצעה שיש לו ממש לא אטרקטיבית. הוא מותש נפשית מכל מה שהוא עובר כאן עם הקהל שהכל נופל עליו והוא מרגיש שהוא לא יכול לתרום יותר לבית"ר. הוא אוהב את בית"ר לא פחות מאחרון האוהדים, אבל כרגע הוא לא מסוגל לתפקד, ולא במקרה איציק ויובל נעים נותנים לו את ברכת הדרך. הם יודעים טוב מאוד מה הוא עובר, מה הוא מרגיש ועד כמה הוא גמור כאן".

זהו צד אחד של השחקנים. צד אחר של השחקנים דווקא לא מבין את הצעד של קורנפיין ונעים ואף חושב שזה עשוי לפגוע מאוד בקבוצה. אחד השחקנים אמר "כולם מדברים על זה והתחושות הן לכאן ולכאן. מצד אחד מבינים אותו אבל מצד שני זאת מכה לקבוצה. אולי הוא רחוק מהשיא שלו ולא מתפקד כמו שהוא יודע אבל זאת קבוצה מלאה בילדים והוא מהחמישה-שישה שמסוגלים לקחת קצת אחריות ולנסות להוביל כאן משהו. מנטאלית הוא שחקן מאוד מרכזי, וזה יכול לפרק הרבה מאוד דברים כאן. מעבר לכך, מה יקרה עכשיו אם בן שושן או קובי מויאל יקבלו הצעה לעבור בינואר? יהיה כאן בלאגן. אני לא יאמין שאבירם יעבור עד שאני לא יראה את זה, גם מהצד שלו וגם מהצד של בית"ר קשה להאמין שתהיה הסכמה על זה".

הדברים הללו הם שיקול נוסף שאיציק קורנפיין לוקח בחשבון, ולכן רק אם וכאשר יסכם ברוכיאן בורשה הוא ישוחח עם יושב הראש כדי לקבל החלטה סופית בעניין. בבית"ר ישנם קולות האומרים כי אחרי שיבקר בפולין, ברוכיאן עשוי לחשוב אחרת, וייתכן שגם מחר איציק קורנפיין יחשוב אחרת, אך כולם גם מבינים כי בשלב זה ברוכיאן נמצא בדרך לחתימה ומעבר. גורם במועדון אמר על הקשר: "זה עצוב. אתה יודע מה זה אומר לברוכיאן לעזוב במצב כזה? הוא יודע שאם הקבוצה תרד, לא ישכחו לו את זה, ותמיד יזכרו לו את זה שהוא היה עם הקבוצה כשהיה כסף גדול וברח כשהיה לחץ. אבל הוא בסך הכל בן אדם והוא במצב שהוא כנראה לא יכול יותר ומי שלא יודע מה זה לחץ של בית"ר לא יבין את זה".

"אנחנו שערורייה"

האווירה בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים אתמול לאחר ההפסד להפועל חיפה הזכירה את האווירה ששררה לאחר משחק ההפסד 3:0 לבני יהודה בבלומפילד לפני כחודש. פחות ההפסד והירידה מתחת לקו האדום השפיעו, אלא יותר היכולת והתחושה שהקבוצה לא מסוגלת לייצר נצחונות ולצאת מהמצב הקשה אליו נקלעה בתחתית. יובל נעים הסתובב באיזור חדר ההלבשה ולא הפסיק לומר: "נראינו בזיון, אפשר להפסיד אבל ככה? איך אפשר לא להילחם במשחק מהסוג הזה? זה אל"ף-בי"ת של שחקן כדורגל שנלחם בתחתית".

גם שחקנים הקבוצה ירדו לחדר ההלבשה כשהם ממלמלים "אנחנו שערוריה", "בושה וחרפה איך עשינו אותם גדולים" ו"לא רואים איך נצא מהמצב הזה", אך בחדר ההלבשה שרר שקט גדול כשהמאמן יובל נעים הוא לא מוציא מילה מהפה. גם כשנקרא נעים לכלי התקשורת הוא נראה היה שבור מהצורה בה הקבוצה הפסידה וחזר לחדר ההלבשה תוך שהוא אומר: "לא מסוגל כרגע, עוד מעט אני אחזור".

בבית"ר מודעים למצב כבר מספר שבועות, וסימנו את ינואר והחובה לחזק את הקבוצה כבר לפני מספר חודשים. בקבוצה ממתינים עדיין לכסף שאמור להגיע מארקדי גאידמק, אך ישנה גם תוכנית חילופית למקרה והכסף אינו יגיע. במידה שזה יהיה המצב, נעים מתכוון לגייס את הכסף על ידי שחרור שחקנים מהסגל הקיים. על הכוונת של נעים נמצאים תומר בן יוסף, שאינו משדר על אותו גל עם המאמן, ואולי אף סטיבן כהן במידה ובכל זאת אבירם ברוכיאן יישאר בבית"ר, בנוסף למספר צעירים שישוחררו בכדי לדלל את הסגל. מי שצפוי להצטרך לקבוצה בשבוע הקרוב וייעשו מאמצים להעבירו כבר לקראת המשחק נגד מכבי נתניה בשבת הוא החלוץ הברזילאי ליאונרדו פאסוס, שמתאמן עם הקבוצה כבר שלושה חודשים וממתין לכך שיעבור בבקרה. נראה כי היכולת החלשה של הקבוצה גורמת לנעים להגדיל משבוע לשבוע את כמות שחקני הרכש הדרושה ואתמול הוא אמר: "נרצה להתחזק בחמישה שחקנים".

משה אוחיון יגיע?

בכל מקרה, במידה שברוכיאן יעזוב, צפויה בית"ר לפנות לקשר לגיה ורשה משה אוחיון בנסיון להחתימו בקבוצה. אוחיון לא זוכה יותר מדי לדקות משחק בורשה, ובגישושים שנערכו עימו הביע הסכמה עקרונית לחזור לבית"ר במידה שיגיע עמה להבנות כספיות. בנוסף, לקראת סוף השבוע צפוי לנחות להתרשמות הבלם האוקראיני דימיטרי נייקו והקשר הבולגרי טודור טימונוב, כאשר ייתכן כי גם הקשר הברזילאי בריאן יצטרף אליהם. הבוקר שוחח איציק קורנפיין עם תומר בן יוסף העביר לו מסר שהוא מעוניין שהבלם יחפש קבוצה לקראת חלון ההעברות הקרוב. בן יוסף לא ממש נמנה על סגל הקבוצה בחודשים האחרונים, ובבית"ר מעוניינים לחסוך את עלויותיו - מעל 300 אלף שקל עד הסוף העונה.

הבוקר הודיעה הקבוצה כי עד להודעה חדשה, תעבור למתכונת של שני אימונים ביום החל ממחר.

מי שהיו עצבניים מאוד לפני המשחק היו אוהדי בית"ר, אשר נדרשו להציג תעודות זהות בכניסה למגרש על פי דרישת המשטרה על מנת לזהות אוהדים מורחקים. אוהדים ללא תעודת זהות וצעירים בני עשרה נתקעו בכניסה ליציע ונוצרה מהומה גדולה שבסופה אישרה המשטרה לאוהדים להיכנס ללא תעודה מזהה. אחד האוהדים סיפר: "30 שנה אני עם בית"ר במגרשים, ואף פעם לא ביקשו ממני תעודת זהות. מילא היו מודיעים לפני, אבל ככה מעכשיו לעכשיו? בושה וחרפה, נותנים לנו יחס כמו למחבלים. שיעצרו את אלה שמשתוללים ומתפרעים ולא יהרסו לכל האוהדים שבאים, זה בושה וחרפה שאישרו דבר כזה בלי להודיע מראש".

אם כל זה לא הספיק, ביום רביעי תעמוד בית"ר לדין עקב הנהמות כלפי טוטו תמוז במשחק נגד הפועל תל אביב כאשר כנגד הקבוצה עומד עונש של הורדת 2 נקודות על תנאי בכל הנוגע לגזענות מתום העונה שעברה. בבית"ר יחזרו ויטענו כי האוהדים שנהמו מטרתם לפגוע בבית"ר ובאיציק קורנפיין והם עושים זאת בצורה מכוונת ובנוסף לכך יפנו את תשומת לב הדיינים כי מתחילת העונה לא נשמעו קריאות גזעניות מיציעי בית"ר וישנו שיפור משמעותי בנושא.

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

הפועל חיפה הביסה 0:3 את בית"ר, צפו בתקציר

יובל נעים מיואש אחרי התבוסה בחיפה: "זה היה בושה וחרפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully