וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה 61:102 את גלבוע/גליל

האלופה התעללה בסגניתה. ראשל”צ ניצחה את חולון 77:88, הבקעה ניצחה בחיפה 76:78, אשקלון גברה 85:87 על אשדוד

במוקד המחזור ה-12 בליגת העל עמד הערב (ראשון) המשחק בין האלופה לסגניתה, אך הקרב המבטיח הוכרע בשלב מוקדם, ומכבי תל אביב דרסה את גלבוע/גליל 61:102. במשחק שפתח את הערב השיגה מכבי ראשון לציון ניצחון מרשים מאוד על הפועל חולון 77:88, בעוד הבקעה השיגה עוד ניצחון דרמטי, הפעם 76:78 על מכבי חיפה בנשר. עירוני אשקלון יצאה מהתקופה הרעה שלה כשעצרה את שטף ההפסדים בבית עם ניצחון בשיניים, 85:87 על מכבי אשדוד ההפכפכה.

מכבי תל אביב – הפועל גלבוע/גליל עליון 61:102

אם כך נראה משחק העונה של ליגת העל השנה, אין הרבה סיבות לחכות לגמר הפיינל פור. חודשיים וחצי אחרי שדרסה את סגניתה 60:95 בגן נר במחזור הפתיחה, שוב התעללה האלופה בקבוצה של ליאור ליובין, ששמרה על המקום השני למרות התבוסה אך גילתה שוב את פערי הרמות שלה מהצהובים, ששיחקו עם שלושה זרים בלבד - שון ג'יימס, ריצ'ארד הנדריקס ותיאו פפאלוקאס.

ג'יימס, הזר היחיד של המקומיים שפתח בחמישייה, פתח עם ארבע נקודות מהירות שהריצו את מכבי תל אביב ליתרון 2:7. ג'וזף ג'ונס היה הראשון שהתעורר אצל גלבוע/גליל, ושלשה של יבזורי איזנה ל-11:11. בלאט שלף את פפאלוקאס וגיא פניני מהספסל, והשניים עזרו לצהובים להתחיל לברוח יחד עם יכולת משופרת של ליאור אליהו, שסגר את הרבע ביתרון צהוב של 16:25.

הרבע השני נפתח עם שתי שלשות רצופות של ג'ון שייר, שיחד עם ריצ'ארד הנדריקס הקפיץ את הפער ל-21:36 שתי דקות בתוך הרבע. פרחי היה היחיד שניסה לסייע לג'ונס אצל סגנית האלופה, והנדריקס המשיך לככב ללא התנגדות והעלה את התוצאה ל-34:54. השלשות של המקומיים המשיכו ללכת פנימה באחוזים גבוהים, ובמחצית עמדה התוצאה על 35:58 למכבי תל אביב.

אם האורחים בנו על חזרה לפיגור מכובד בדקות הראשונות של המחצית השנייה הם קיבלו עוד שורה של איבודים, כשמנגד אליהו וג'יימס חגגו מתחת לסלים והיתרון צמח ל-35:65. צ'ייסון אלן מזער קצת נזקים עבור ליובין, אבל בלו חזר לצלוף והרבע הסתיים ב-50:83. בדקות הגארבג' טיים הפער רק הלך וצמח, כשהצהובים לא ריחמו על האורחים מהצפון ובסיום ניצחה מכבי תל אביב 61:102.

קלעו למכבי תל אביב: ריצ'ארד הנדריקס 21 (8 מ-10 מהשדה), 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, שון ג'יימס 17 ו-7 ריבאונדים, גיא פניני 16 ו-8 אסיסטים, ליאור אליהו 15, ג'ון שייר 11 (3 מ-5 לשלוש), דייויד בלו וטל בורשטיין (5 אסיסטים) 9 נקודות כל אחד, יוגב אוחיון ותיאו פפאלוקאס (5 אסיסטים) 2 נקודות כל אחד, אלון שטיין שיחק ולא קלע.

קלעו לגלבוע/גליל: צ'ייסון אלן ורומאו טראוויס 13 נקודות כל אחד, ג'וזף ג'ונס 12 ו-10 ריבאונדים, דגן יבזורי 8 ו-4 אסיסטים, אופיר פרחי 6, קורטני פלס 4 (2 מ-8 מהשדה), יאן מרטין 3, נמרוד טישמן 2, עמית ביר כץ ועידו קוז'יקרו שיחקו ולא קלעו.

מכבי ראשון לציון – הפועל חולון 77:88

בשלושת המחזורים האחרונים נאלצה להיאבק מכבי ראשון לציון עד השניה האחרונה לפני שהגיעה ההכרעה. אלא שנדמה ששחקניו של אפי בירנבוים מתחילים למצוא את עצמם, והערב השיגו ניצחון מרשים על אחת הקבוצות החמות בליגה, בעיקר בזכות משחק ענק של קיצ'ן (35 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים). וחולון? היא פתחה נהדר אבל איבדה את האוויר במחצית השניה, ונאלצה לרדוף אחר יריבתה עד לסיום. ומילה רעה לסיום לאוהדי חולון שאמנם מילאו את האולם בראשון לציון, אבל ההתנהגות שלהם היתה מתחת לכל ביקורת, מה שאילץ את השופט ירון זריף לעצור שלוש פעמים את המשחק. בהחלט מיותר.

המשחק נפתח בקצב נהדר, כשחולון עולה ליתרון מהיר בזכות יכולת טובה של טזמין מיטשל, כשמתפרצות של מורן רוט ורון לואיס מעלות אותה ליתרון 10:15. ראשון לא נבהלה והתאימה את משחק הריצה שלה ליריבתה, כשיוטר וחנוכי מריצים אותה ל-0:7 ומעלים אותה ליתרון. לואיס ורוט צלפו מחוץ לקשת ורק נקודות של קיצ'ן הורידו את ראשון בפיגור מינימלי, 21:19 בסיום הרבע הראשון. באומן פתח בטירוף את הרבע השני עם שתי שלשות, ואחת של חנוכי הטיסה את ראשון ליתרון 25:35. קיצ'ן המשיך את המומנטום של המארחים והעלה אותם ליתרון 12, בעוד מיטשל היה היחידי באותן דקות שתפקד בחולון, כשסל עצמי מטופש של קרופורד הוריד את קבוצתו ביתרון 36:43 בלבד.

חולון עלתה טוב יותר אל המחצית השניה ועוד צימקה ל-5 בלבד, אבל שריקה לעבירת תוקף הטריפה את דן שמיר שקיבל עבירה טכנית, כשגם הקהל של חולוניה יצא מדעתו ואף זרק חפץ כלשהו על ירון זריף, שכתגובה עצר את המשחק למספר רגעים. ראשון לא ניצלה את הרגעים הללו כדי לברוח, וחולון החלה לחזור כששלשה של רוט וסל ועבירה של מיטשל הורידו את חולון בפיגור 58:55 בסיום הרבע השלישי. המארחים מצאו שוב את המומנטום שלהם ברבע האחרון ועלו ליתרון 9 בזכות נקודות ללא מענה של קרופורד וחנוכי, לפני שמיטשל שוב החזיר וצימק ל-2 בלבד. או אז הופיע שוב עמית בן דוד, ותפר שתי שלשות רצופות שהעלו את ראשון ל-62:70. רון לואיס עוד צימק מעט, אבל בן דוד תפר את השלשה השלישית שלו, וקיצ'ן הבלתי נגמר קבע יתרון 14, דקה וחצי לסיום ומשם חולון כבר לא חזרה.

קלעו למכבי ראשון לציון: דרווין קיצ'ן 35 (13 מ-16 מהשדה), 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ברנדון באומן, אדריאן יוטר (9 ריבאונדים) ועמית בן דוד 12 נקודות כל אחד, ניצן חנוכי 9, ג'ו קרופורד 8, איגור נסטרנקו ואייל שולמן שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל חולון: טזמין מיטשל 21 (8 מ-12 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, רון לואיס 19, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, מורן רוט 16 ו-9 אסיסטים, בריאנט דאנסטון 8, פטריק סאליבן 7, שון דניאל 6, עודד שעשוע ושלומי הרוש שיחקו ולא קלעו.

עירוני אשקלון – מכבי אשדוד 85:87

איזו הקלה נרשמה הערב באשקלון. הקבוצה הגיעה עם ארבעה הפסדים רצופים, אבל התאוששה כמו שצריך על הקבוצה שתורמת לא מעט ניצחונות העונה- מכבי אשדוד. המארחים אמנם פיגרו לאורך מרבית המשחק, אבל חזרו בענק ברבע האחרון בזכות ניב ברקוביץ' ביכולת מצויינת, ובעיקר בזכות אופי שהיה חסר לה במשחקים האחרונים. אשדוד לעומת זאת ממשיכה במסלול הקבוע שלה, ורושמת את הפסדה השמיני העונה, שמשאיר אותה עמוק בתחתית. עופר ברקוביץ' צריך להתחיל ולמצוא פתרונות ומהר, לפני שהעונה של האשדודים תסתיים.

שש נקודות מהירות של ג'וש קרטר בפתיחת הרבע הראשון הטיסו את אשדוד ליתרון מוקדם של 10:13. דווין מיטשל צלף שלשה, אבל קרטר ודאנקן המשיכו להעניש והקפיצו את ההפרש של האורחים ל-19:26 בסיום הרבע הראשון. דאנקן העלה את האורחים ליתרון 23:31, אבל אז התחילה הריצה של אשקלון, כששמחון, ניר וברקוביץ' מריצים את המארחים ל-0:10 ויתרון 35:38 בסיום המחצית הראשונה.

ראמל בראדלי החל להתעורר מעט בפתיחת הרבע השלישי, ויחד עם אלכס טיוס הוביל את אשדוד בחזרה ליתרון, כשאשקלון לא מצליחה להוציא לפועל בהתקפה ויורדת בפיגור 58:56 בסיום הרבע השלישי. האשדודים עלו שוב ליתרון 8, אבל כהרגלם לא הצליחו לברוח, ואיפשרו לאשקלון לחזור כשמיטשל וקילינגסוורת' מורידים לנקודה בלבד. כמיטב המסורת, אשדוד שוב קפאה ברגעי הסיום, ואשקלון ניצלה זאת עד תום: ג'יימי סקין קלע מהקו, אשדוד איבדה וקילינגסוורת' העלה ל-71:76, דקה לסיום. ג'וש קרטר תפר שלשה קריטית, אבל קילינגסוורת' המשיך להעניש. 10 שניות לסיום עוד צימק בראדלי ל-2 בלבד, אבל מיטשל דייק פעמיים מהקו וחרץ את גורל המשחק.

קלעו לעירוני אשקלון: דווין מיטשל 25 (3 מ-8 לשלוש), 6 אסיסטים, 5 חטיפות ו-5 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' 20 (8 מ-14 מהשדה), ג'יימי סקין ומרקו קילינגסוורת' (9 ריבאונדים) 13 נקודות כל אחד, עמית שמחון 10, יוני ניר 6, טוני סקין שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי אשדוד: אלכס טיוס 23 (10 מ-12 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, ג'וש קרטר 21 (1 מ-6 לשלוש), ראמל בראדלי 16 ו-8 אסיסטים, ג'וש דאנקן 14, מאיר טפירו 7, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, דניאל גור אריה ודרור חג'ג' 2 נקודות כל אחד, אנטון שוטבין שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מכבי חיפה – מ.כ הבקעה 78:76

מה יהיה הסוף עם מכבי חיפה? הקבוצה של מיקי גורקה ממשיכה להיכשל ברגעי הסיום ולאבד משחקים שנמצאים אצלה ביד. הפעם זה קרה מול הבקעה, שהתעוררה מאוחר, אבל מול הירוקים העונה זה מספיק. פרנק רובינסון התכבד בסל הניצחון, 7 שניות לסיום והשלים נקמה מושלמת באקסית, בעוד הבקעה חוזרת לעצמה עם ניצחון חשוב, ורושמת על הדרך ניצחון חוץ ראשון העונה. הירוקים ממשיכים לשקוע, ונדמה שהבעיה אצלם היא לא זר כזה או אחר שמגיע או עוזב, אלא בעיה מנטלית שעדיין רחוקה למהסתיים.

דיון דאוול פתח טוב עבור האורחים והעלה אותם ליתרון מוקדם, אבל קרלוס פאוול וטיילר ווילקרסון לא נתנו לבקעה לברוח ועלו ליתרון 14:15. הבקעה ניסתה להשתחרר, כשסקוורר קלע שלשה ורובינסון המשיך את המומנטום, אבל לנדסברג ולבנובסקי הורידו את חיפה בפיגור 23:22 בסיום הרבע הראשון. סקוורר עוד העלה את הבקעה ליתרון 6, אבל אז התחילה הריצה של הירוקים בזכות צמד שלשות של בן שימול שהסתיימה ב-2:10 ויתרון 30:32 לחיפאים. דאוול שוב היה האיש של הבקעה כשצלף שלשה חשובה, אבל חיפה שמרה על ההפרש וירדה עם 34:36 אל המחצית.

הבקעה בחרה לזרוק שוב ושוב מחוץ לקשת ברבע השלישי, ומנגד החל לנדסברג כצפוי להשתלט על משחקה של חיפה, ונטל את היתרון מידי האורחים כשפאוול מסייע לו ומוריד את חיפה ביתרון 53:60 בסיום הרבע השלישי. הבקעה לא הרימה ידיים והחלה ללכת פנימה אל ראשון פרימן, ושלשה ענקית של פול דלייני יחד עם נקודות נוספות של פרימן קבעו 74:73 בלבד, דקה לסיום. ווילקרסון החטיא שתי קליעות עונשין, ומנגד סקוורר צלף שלשה ענקית שהחזירה את היתרון לבקעה, 30 שניות לסיום. ג'רמיין ג'קסון קלע שתיים מהקו, אבל רובינסון, אקס מכבי חיפה חדר מצויין וקלע את סל הניצחון, לפני שהמארחים זרקו שלשה על הבאזר שלא מצאה את הטבעת.

קלעו למ.כ הבקעה: ראשון פרימן 19 (7 מ-10 ל-2), פול דילייני 15, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, דיון דאוול 14, יחזקאל סקוורר (3 מ-3 לשלוש) ופרנק רובינסון 11 נקודות כל אחד, ניר כהן ושמוליק ברנר 4 נקודות כל אחד, עמרי אליעזר, איתי גרינבוים וגור פורת שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי חיפה: טיילר ווילקרסון 19 ו-14 ריבאונדים, קרלוס פאוול 18 ו-7 איבודים, סילבן לנדסברג 15 (0 מ-5 לשלוש), אבי בן שימול 10, ג'רמיין ג'קסון 9 ו-6 אסיסטים, טמיר אריאלי 3, שון לבנובסקי 2, דניאל איידן וסיימון פארין שיחקו ולא קלעו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully