וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום עונה ב-NFL: מי מספר 1? מצטיין העונה

רגע לפני הפלייאוף, פרוייקט סיכום העונה של וואלה! פוטבול מגיע לשיאו ולסיומו עם הגדולים מכולם - מיהו מצטיין העונה?

זהו זה. הכל כבר מוכן לפלייאוף 2012, שיצא לדרך מחר (שבת) בערב. עד שזה יקרה, פרוייקט סיכום העונה שלנו כאן בוואלה! מגיע היום לגראנד פינאלה וכמו בכל טקס פרסים, שמרנו את הטוב ביותר לסוף. הקטגוריה האחרונה אותה אנו בוחרים היא השחקן המצטיין, זה שהשפיע על העונה יותר מכל אחד אחר ועמד בדרגה אחת מעל יתר חבריו. מיהו השחקן המצטיין של עונת 2011? תיכף תגלו. כמו בכל יום, אנחנו מזמינים אתכם לשתף אותנו בטוקבקים. זה גם המקום להגיד לכם הקוראים תודה, על שקראתם את סיכום העונה, בתקווה שגם נהנתם ממנו.

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Ezra Shaw, GettyImages
יותר מ-5,000 יארד לא הספיקו לו כדי להיבחר למצטיין העונה. בריידי/GettyImages, Ezra Shaw

דייויד אייקרס (אריאל גרייזס)

ארון רוג'רס הוא כמובן הבחירה הטריוויאלית פה ואני לא אתווכח עם כל מי שייבחר בו. למעשה, אני מתווכח עם עצמי בשניה זאת, כשאני לא בוחר בו. אבל בעונה שבה גם טום בריידי וגם דרו בריס שוברים את שיא היארדים של מרינו ושלושתם מוליכים את הקבוצות נטולות ההגנה שלהם למקומות 1, 1 ו-3 בחטיבות שלהם, אני חושב שיהיה קשה להתווכח עם העובדה, שסטטיסטיקות של זורקים בליגה הזאת הם אוברייטד לחלוטין. קצת כמו סטטיסטיקות של הומראנים בעידן הסטרואידים.

לא, בשנה כזאת ראוי לתת את התואר למישהו הפוך לגמרי. חשבתי על שחקן הגנה, מן הסתם מקבוצת ההגנה הטובה בליגה (למעשה, ניתן להגיד שהיא קבוצת ההגנה היחידה בליגה) אבל אז החלטתי שיש בקבוצה הזאת מישהו חשוב יותר. כן, שחקן העונה שלי הוא השחקן החשוב ביותר בסן פרנסיסקו פורטי ניינרס. תכירו – דייויד אייקרס, בועט. אחוזי הדיוק לא מדהימים (פחות מ-85), אבל יש לו שבעה שערי שדה מעל 50 יארד והוא האיש שאחראי בכל משחק על הנקודות של הניינרס, כי מההתקפה שלהם לא ייצא הרבה. 166 נקודות יש לו, למען השם, יותר מאשר מה שג'רי רייס עשה בעונה הכי טובה שלו. וכל מי שעושה יותר נקודות מרייס הוא אוטומטית ה-MVP שלי.

טוב, הוא ורוג'רס.

דייויד אייקרס שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Pablo Martinez Monsivais, AP
תודו שלא חלמתם לראות אותו כאן לפני העונה. אייקרס/AP, Pablo Martinez Monsivais

ארון רוג'רס (יובל קליין)

בואו נהיה כנים, ראינו את אחת העונות הגדולות של קוורטרבק בשנים האחרונות. הקומיקאי הפרוע דניאל טוש הגדיר את זה יפה מאוד: "אם נאחד את הניידות של טוני רומו, את הנשמה של טים טיבו ואת הביצים של מארק סאנצ'ז, נקבל קוורטרבק שיכול לשמש כמחליף של רוג'רס".

רוג'רס טוב והוא יודע שהוא טוב. למרות היותו במקור מקליפורניה, נראה שהוא אימץ לעצמו את דרך החיים הפשוטה של ויסקונסין. הוא מתלבש איך שבא לו, מסרב להצטלם למגזיני אופנה ומופיע בפרסומות לא מצחיקות. הוא הזכיר לנו שהוא אנושי עם הפסד לקנזס סיטי ומיד הזכיר לנו שהוא תותח מול שיקגו.

על היכולת של ארון רוג'רס מאז הפלייאוף האחרון ועד עכשיו, עוד נספר לילדים שלנו. השאלה כרגע היא רק מתי הוא יעצור ומי יהיה זה שיעצור את מספר 12. עד שזה יקרה, עלינו להסתכל בהערצה ולזכור כמה שיותר פרטים לשנים הבאות.

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Denis Poroy, AP
הגיע לדרגות אלוהות העונה וזה מתבטא בבחירות שלנו. רוג'רס/AP, Denis Poroy

ארון רוג'רס (דודי כפרי)

התבקשתי לנסות ולא לבחור את הבחירה הדי מתבקשת בארון רוג'רס. הוא מצידו, דווקא עזר עם המשחק החלש שהציג בהפסד לקנזס סיטי, הפסד שחיסל את חלום העונה המושלמת של גרין ביי. בינינו, בכיוון שבו הליגה הולכת, כבר לא כל כך קשה לקוורטרבק לתת מספרים מרשימים. לא סתם דרו בריס שבר העונה את שיא היארדים ובריידי לא רחוק מאחוריו. חוץ מזה, הקוורטרבק הוא לא תמיד האחראי לכל ההצלחה, מספיק לראות את טיבו והקרדיט המוגזם שהוא מקבל. אז הייתה לי האפשרות לא לבחור ברוג'רס, אבל לא יכולתי להתאפק, כי יש סיבה שהוא כזה קונצנזוס לבחירה הזאת.

אלה לא רק המספרים שלו, כי כאמור בריס ובריידי מציגים מספרים יפים יותר. זה גם לא רק המאזן, במיוחד כשבסופו של דבר לא מדובר בעונה מושלמת. זו פשוט הקלות הכל כך מדהימה בה הוא מוביל את הקבוצה הכי טובה בליגה. הקלילות בה הוא משחק בעמדה הטובענית ותובענית הזו.

לא פשוט לאלופה לנסות ללכת על בק-טו-בק. מאז הפטריוטס של אמצע העשור הקודם, שזכו פעמיים ברצף, רוב האלופות התקשו להגיע לפלייאוף, שלא לדבר על להגיע עם המאזן הכי טוב בכל הליגה. גרין ביי מתמודדת עם האתגר הזה בצורה הכי טובה שאפשר, בראש ובראשונה בזכות החבר רוג'רס, שלא רק יודע לעשות הכל – הוא יודע לעשות את זה הכי טוב שיש.

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Gerry Broome, AP
לא סתם הוא כאן פעמיים. רוג'רס היה רמה מעל כולם/AP, Gerry Broome

דרו בריס (עידן ויניצקי)

אני איש של סטטיסטיקות ומספרים ולכן אין לי אף אחד שעומד השנה מעל בריס, שפשוט חרך את הגנות הליגה בדרך לשבירת שיא היארדים לעונה המיתולוגי של דן מרינו. את השיא החדש העמיד בריס על 5,476 יארדים, משהו שכנראה לא ישבר בעתיד הקרוב, אלא אם כן הוא יחליט לשבור אותו בעצמו. עוד קשה לדעת איך יתפתח הפלייאוף, אבל שנתיים אחרי האליפות הראשונה שלו, בריס נראה בשל להוביל את הסיינטס לעוד אחת, אם רק יוכל להתגבר על הפאקרס.

בכל מקרה, בזכות כמה הצגות משוגעות העונה, כולל שני משחקים של מעל 400 יארד, תשעה משחקים של שלושה טאצ'דאונים ומעלה (כולל שניים של חמישה!) ועוד כמה מספרים משוגעים, בריס הוא שחקן העונה מבחינתי. אם אנחנו מחפשים גם את השואו במשחק ולא רק את היכולת לנצח משחקים, קשה לחשוב על שחקנים שעונים להגדרה הזו הרבה יותר מבריס, שברגעים מסוימים נדמה כאילו הוא יכול למסור לטאצ'דאון גם לאוהד מהקהל. אני איתו בפלייאוף הקרוב (כל עוד זה לא מול הפטריוטס...).

פוטבול בוואלה! ספורט

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
לשיאי ההיסטוריה הוא כבר נכנס העונה, האם יוכל לזכות בעוד אליפות? בריס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully