וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חלוץ לא יגיע חילוץ

29.12.2011 / 8:15

למרות התחושה הטובה אחרי התיקו מול הפועל תל אביב, שלום תקווה יודע שבלי חלוץ הקבוצה של נעים כבר לא תצא מהתחתית

המפגשים בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב תמיד מעניינים ומסקרנים, אבל הפעם לא היו בו אירועים גדולים. למרות זאת, הוא הסתיים בדרמה עם שער שוויון בדקה ה-80, שנתן לבית"ר את הנקודה שהגיעה לה. אין ספק שבית"ר הייתה עדיפה במשחק. היא שלטה בשדה, ניסתה לתקוף, הגיעה למצבים, אבל כמו שקורה לה לא מעט פעמים העונה – היא נתקלה בבעיה המרכזית שלה, והיא היכולת לסיים את המהלכים בשער.

לא בכדי לבית"ר יש את מאזן ההבקעות הכי נמוך בליגה, 12 שערים בלבד ב-18 משחקים, הרבה פחות מהיריבות שלה בתחתית. היא אומנם יוצאת בתחושה טובה מהמשחק הזה – בכל זאת, תמיד כיף לחזור מפיגור, במיוחד מול היריבה המושבעת – אבל יש לה בעיה קשה. אם זה יימשך ככה, יהיה לה קשה מאוד לשרוד בליגה. אם אין לך את היכולת ההתקפית, אם אין לך שחקנים שיכולים להבקיע שערים, אתה פשוט לא תצליח לצאת מהתחתית. גם אחרי המשחק הזה, גם אחרי התיקו המכובד הזה, אני סבור שבמאבק שלה עם קבוצות התחתית, בית"ר נמצאת במצב קשה מאוד, אולי הקשה ביותר בחלק התחתון.

אם בית"ר לא תבצע שינויים בחלק ההתקפי ותצטייד בכוח נוסף בחלק הקדמי, היא לא תצליח לשרוד. אי אפשר להציג כל שבוע רמות מוטיבציה כאלו כמו שהיא הציגה מול הפועל תל אביב. יש לבית"ר עוד הרבה משחקים מול קבוצות מרכז טבלה וקבוצות תחתית, ועם הסגל הזה אני לא רואה אותם מצליחים להישאר בליגה. כל מי שחושב לעזור לבית"ר – זה הרגע. לפני שיהיה מאוחר מדי.

הפועל חייבת קשר

ומנגד, הפועל תל אביב רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון. אם מנתחים את החודש האחרון הלא מוצלח שלה, מגלים עד כמה היא מבוססת על דמארי ותמוז. בהפסדים האחרונים היא חסרה את אחד מהם, וגם היום ראינו שאם אחד מהצמד הזה לא נמצא ביכולת טובה - אין להפועל כלים להפתיע קבוצות או לנצח משחקים. אי אפשר להסתמך רק על שני שחקנים, טובים ככל שיהיו.

חסר לי השחקן שיכוון את הקבוצה. חסר הקשר שייצור עבורם מצבים במרכז השדה. הפועל ניסתה לבנות על אייגיבור, היא ניסתה להציב במרכז את אלרואי כהן, גם טועמה הוצב בעמדה הזאת והיום גם אורמוש שולב בהרכב. הפועל מנסה לחפש את המנהיג שלה במרכז השדה, אבל הוא עדיין לא פה. אין לה מי שיעשה סדר וישלח את הכדורים המדויקים קדימה.

אפשר לראות הרבה מאוד יציאות של הפועל להתקפות מתפרצות, שפשוט מסתיימות ללא כלום. אם היה מי שיניע את הכדור באמצע, מי שייתן את המסירה הנכונה והמדויקת ויפעיל את שני החלוצים – הפועל הייתה נראית טוב יותר. אומנם הקבוצה מאורגנת, היא עומדת נכון מבחינה טקטית, היא רוצה ומנסה, אבל אין לה את היכולות.

אפשר לדבר על ההשפעה של רימון ההלם על הקבוצה, אבל ההידרדרות שלה התחילה הרבה לפני. כנראה שהחודש האחרון של הקבוצה, שכלל הפסדים ואי צבירת נקודות, פגע בביטחון של השחקנים, וגם שחקנים טובים ומוכשרים מאבדים לפעמים את הביטחון. כנראה בגלל זה הקבוצה נסוגה לאחור, ורק ניסתה לשמור על התוצאה. אין ספק, זו הייתה טעות מבחינתם. הפועל עוד יכלה להפסיד.

הפועל צריכה לזכור שהיא נמצאת איפה שהיא נמצאת היום בעיקר בזכות ההתקפה שלה. שם הכוח שלה. ברגע שהיא תיזום ותלחץ בחלק הקדמי ותשחק בסגנון התקפי – היא תהיה הרבה יותר מסוכנת ויהיה לה הרבה יותר סיכוי לנצח. כשמסתגרים לאחור בלי השחקנים המתאימים למשימה הזאת, זה מה שקורה.

עוד בליגת העל:

צפו ב-1:1 בין הפועל תל אביב לבית"ר

הפועל תל אביב: דחיפות בין טוטו תמוז לאפולה אדל

בית"ר ירושלים: אלי דסה כנראה סיים את העונה

צפו בשערי המחזור בליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully