וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפנה למבקר המדינה לחקור התנהלות איגוד הקיאקים"

ח"כ אלכס מילר, יו"ר ועדת החינוך והספורט של הכנסת, הורה לאיגוד לשתף את המאמנים הבכירים בהכנת תוכניות העבודה

ועדת החינוך והספורט של הכנסת קיימה הבוקר (שלישי) דיון בנושא איגוד הקיאקים בישראל, זאת עקב תלונות שהגיעו ליו"ר הוועדה, חבר הכנסת אלכס מילר, בעניין ניהול בלתי תקין וחוסר שקיפות באיגוד.

בדיון השתתף מדליסט הארד מאולימפיאדת סידני מיכאל קלגנוב, שקבל על יחס בלתי הולם מראשי האיגוד: "כשהגעתי ארצה, חשבתי שכאשר אצליח, יתייחסו אליי בכבוד. היום, גם לאחר המדלייה, עדיין מתייחסים אליי כאל 'מאפיה רוסית'", אמר בדיון. קלגנוב הצביע על שורת ליקויים במבנה האיגוד, כדוגמת חוסר התייחסות למאמנים, מנהל תחרות שאינו מקצועי, חלוקת משאבים מוטעית ועוד.

דוד קורמן, מנהל איגוד זבולון תל אביב, הוסיף: "אין שקיפות, לא מתקבלות הצעות שלנו וזה פוגע במוכנות של הספורטאים לייצג את ישראל בחו"ל". בנוסף אמר קורמן, כי צעירים אינם מגיעים לענף ולא נבנית עתודה. לדבריו, רוב המשאבים מופנים לבוגרים שלא השיגו תוצאות בחו"ל, במקום לתשתיות. הוא הודיע כי הגיש תלונה לרשם העמותה.

גיורא אסתרי, יו"ר איגוד הקאייקים, הגיב: "כל ספורטאי יקבל את מרב התנאים במסגרת היכולת של האיגוד, שמטפל בנבחרות. האגודות מטפחות את הספורטאים. אם הן ישקיעו בספורטאים, נקבל ספורטאים טובים". הוא ציין כי האיגוד עבד לפי תוכנית מקצועית בשנת 2011, בשיתוף האגודות, וכי אותה תוכנית יושמה ב-95 אחוזים. עוד הוסיף כי במהלך הקיץ הועברו לאגודות פניות לשיתוף ומשובים למלא.

דודו מלכא, סגן ראש מנהל הספורט של משרד התרבות והספורט, אמר כי הוא מכיר את הסוגיה ואף העביר הערותיו בנושאים המקצועיים. מלכא ציין כי קיימים 74 איגודים והוא אינו מסוגל לבדוק את ההתנהלות בכולם: "קיבלתי תשובות מטעם האיגוד והן השביעו את רצוני. אם האיגוד רוצה להעמיק, שיפנו ליחידה לספורט הישגי". נציג המועצה להסדר ההימורים בספורט אמר כי עד היום לא התקבלו בטוטו תלונות והוסיף כי האיגוד מקבל הרבה מאוד כסף יחסית לגודלו: "והרבה מאוד מזה בזכות קלגנוב".

יו"ר ועדת החינוך והספורט, אלכס מילר קרא לאיגוד לשלב ידיים עם המאמנים והאגודות: "לא יעלה על הדעת שהספורטאים המייצגים אתכם ואשר הביאו את האיגוד שלכם לרמה גבוהה ובזכותם אתם מקבלים תקציב משמעותי, לא יהיו שותפים לקבלת ההחלטות", אמר מילר, "יש לבצע בדק בית משמעותי האם הספורטאים המייצגים את ישראל הם אלה המסוגלים להביא להישגים בינלאומיים משמעותיים ואינם נבחרים רק בשל התנהלות המנגנונים השונים". מילר סיכם כי אם לא יתבצע שינוי מהותי הוא יאלץ לפנות לרשם העמותות ולמבקר המדינה על מנת לחקור את התנהלות איגוד הקיאקים מנהלית ומקצועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully