וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "החלום הוא לעלות למונדיאל”

27.12.2011 / 17:00

אחרי שמזכירות ההתאחדות אישרה את מינויו של גוטמן, הוצג המאמן הלאומי החדש, ואמר: ”רק דרך שיטתיות ניתן לצמצם את הפערים מול פורטוגל ורוסיה. אצלי לא יהיו הפתעות בהרכב"

נמרוד סונדרס

צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: טל רזניק

מינויו של מאמנה החדש של נבחרת ישראל אלי גוטמן אושר היום (שלישי) במזכירות ההתאחדות לכדורגל, והמאמן בן ה-53 יוביל את הנבחרת בקדנציה הקרובה בניסיון להעפיל בפעם הראשונה מאז 1970 לטורניר גביע העולם. היום נערכה מסיבת עיתונאים, בה הוצג גוטמן כמאמן החדש של הנבחרת. מינויו של גוטמן אושר פה אחד על ידי חברי המזכירות, ומיד לאחר המינוי, נתן גוטמן את משנתו לקראת הקדנציה הקרובה שלו, תוך שניכר כי הוא מתרגש מאוד מהמעמד, ובמוקד דבריו הבהיר: "אני חולם שנעלה למונדיאל".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. נמרוד סונדרס
עכשיו רוצים לראות אותו מצליח בנבחרת. אלי גוטמן/נמרוד סונדרס

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, פתח את מסיבת העיתונאים והודה למאמן הקודם, לואיס פרננדז, כשאמר: "תודה רבה למאמן היוצא לואיס פרננדז, שקידם את הנבחרת למרות שהוא לא הצליח להביא אותה למה שכולנו חלמנו. הוא הצליח להקנות ערכים ולהתנהל במקצועיות".

על מינויו של גוטמן, אמר לוזון: "אני שמח לעמוד ולהכריז על מאמן לאומי חדש לנבחרת ישראל. אף פעם לא נבחר מאמן לאומי תחת קונצנזוס כל כך גדול. הבחירה בו היא לא מקרית. הוא מקצוען בעל שיטות אימון מסודרות וצורת עבודה שהובילה אותו להצלחות רבות. אני אדאג שאלי והצוות המקצועי יקבלו את כל האמצעים הדרושים להם על מנת להוביל את הנבחרת להצלחה. בפגישה אצלי בבית אלי דיבר על התנאים, ואמרתי לו: 'תקשיב, אני אתן לך את כל התנאים של נבחרת גרמניה, חוץ מהשחקנים והשכר'. אני מאמין בכל ליבי שאלי גוטמן יידע להחדיר את האמונה הנדרשת בשחקנים ובקהל הישראלי, ולהוביל אותה להישגים והצלחות. שנת 2012 היא שנת מפנה בכדורגל הישראלי כולו".

"אם הייתם שואלים אותי בשתי מילים איך אני מרגיש: 'התרגשות וגאווה'", פתח גוטמן את מסיבת העיתונאים. "זה מה שזורם בדם שלי עכשיו. היום מוניתי להוביל מבחינה מקצועית את נבחרת ישראל, אבל הנבחרת היא לא שלי, היא שלנו, של כולנו. הנבחרת היא של בעלי הקבוצות, המנהלים, המאמנים, השחקנים, העיתונאים ואחרונים חביבים ואולי הם צריכים להיות ראשונים: קהל האוהדים. להם אני אומר היום: מהיום אני אוהד של כל הקבוצות בליגה, גם אם צריך של מישהו מקבוצה מליגה שנייה, ובהתאם לכך נתווה דרך, זימונים רק על בסיס ענייני ומקצועי.

"ודאי תשאלו אותי מה המטרה. 'הגעת לאמן נבחרת', ופה אני רוצה לעשות שינוי. בסוף אנחנו מדברים על כדורגל, כולנו כמו שאבי אמר רוצים להגיע להישגים, אבל אם לא נהיה קבוצה, לא נוכל להגיע. מהיום המסר שלי לשחקנים: קבוצה לאומית. קבוצת כדורגל לאומית, שאני בוחר את השחקנים שלה והלאום זה הדגל שלה כחול-לבן. הקוד הראשי בה יהיה כבוד. שחדר ההלבשה שלה יהיה נקי ונטול כל אגו, קבוצה שיטתית של שחקנים שתקום בבוקר, תצחצח שיניים שיטת משחק, תאכל צהריים עם שיטת משחק ותלך לישון עם שיטת משחק. רק דרך שיטתיות ניתן לצמצם פערים מול פורטוגל ורוסיה, מבלי חלילה לזלזל באחרות.

"אין לי ספק שמעניין לדעת לגבי הצוות המקצועי שלי. כאן אני רוצה להבהיר שקיבלתי מאבי לוזון את הפריבילגיה לקבוע את הצוות המקצועי שלי במאי. בפברואר קיבלתי את ברכת הדרך של מאמן האולימפית גיא לוזון להשתמש בדרור שמשון, מאמן הכושר, שיהיה איתי במשחק הזה, שורה אובארוב, ולאחר מכן במאי אני אגיש לאבי את רשימת הצוות שיעבוד לצידי, והוא יאשר זאת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"אמרתי לבן חיים, בניון ואוואט שאני רוצה חדר הלבשה נקי ונטול אגו"

"חצי חלום אני מגשים היום בעצם המינוי הזה, ואת חציו השני אני רוצה שנגשים כולנו ביחד בעצם ההעפלה למונדיאל", הוסיף גוטמן. "תהיה שקיפות מלאה. עיתונאים שיבואו לראות את האימונים שלי, לא יהיו להם יותר מדי ספקולציות לגבי מי ישחק ומי לא. הבסיס יהיה 2-4-4, זו שיטת המשחק. סגנון המשחק הוא הרבה הנעת כדור, כמה שיותר ברגליים שלנו. משחק של כדורגל מודרני".

"כל אחד שמציב מטרה גדולה, צריך לזכור שיש הרבה דברים קטנים בדרך", ציין המאמן. "אם אתה משיג את הדברים הקטנים, אתה מסוגל להשיג את המטרה הסופית. אני שם את הדגש עכשיו על מה שנקרא קבוצת כדורגל לאומית. בסוף אנחנו מדברים על כדורגל, ובכדורגל אם השחקנים עולים עם ביטחון, קלילים ובלי משקולות על הרגליים, הם יכולים להביא תפוקה, ולשם אני מכוון".

גוטמן נשאל אם שוחח עם המאמן הקודם, והשיב: "בדרך לכאן נוצר קשר עם לואיס פרננדז שנמצא כרגע בחופשה, והוא אמר שהוא יחזור אליי. אני מאמין שבשעות הקרובות אנחנו נשוחח. אני אבקש ממנו את הרשות לעיין בדו"ח שהוא הגיש. אני אודה לו על השנתיים שהוא עשה. הוא ג'נטלמן והוא עשה דברים טובים לכדורגל. מי ייתן ואני אוכל לקחת את הדברים הטובים שהוא עשה הלאה".

גוטמן נשאל מה המשחק החשוב ביותר בקמפיין, והשיב בדרך מתוחכמת: "אוקראינה ב-29 בפברואר. שם אני אתהה על קנקנה של הנבחרת, שם אני אוכל לדעת בימים האלה כמה אני צריך לעבוד בפן המנטלי, כמה אני צריך לעבוד בפן הטקטי, שם אני אדע הכל. שם אני אדע לגבי האנשים שסביבי, ובסופו של דבר כל משחק הוא משמעותי".

על ההבדלים בין אימון קבוצה לנבחרת, הוסיף: "אי שם בעונה שעברה כשאבי לוזון העלה את שמי, בקיץ האחרון כשגיליתי שזה יכול לקרום עור וגידים, החלטתי שאני מתחיל לחשוב כמאמן נבחרת. ביקשתי מאבי להתחיל בינואר. אני לא מאמין בקיצורי דרך. במשך שישה חודשים אני חושב רק כמאמן הקבוצה הלאומית של ישראל. נכון שיש הבדל עצום בין לאמן קבוצה לבין אימון נבחרת. עשיתי את השינוי הזה בראש. מאמן שיודע להעביר מסרים טקטיים, גם יומיים מספיקים לו, וזה יספיק לי. המטרה הסופית היא להגיע לגביע העולמי".

גוטמן נשאל על הבעיה העיקרית בקמפיין הקודם, משחק ההגנה, ואמר: "אחד הדברים שהפנמתי זה שברמה של נבחרת אין לך את הזמן לעשות ניסויים. לא אוכל לקחת קיצוני שמאלי ולהפוך אותו למגן שמאלי. ברמה של קבוצה יש לך זמן לעשות את זה. הדבר החשוב ביותר מבחינת שחקנים, זה ששוחחתי בטלפון גם עם טל בן חיים, יוסי בניון ודודו אוואט, ואמרתי להם שחדר הלבשה נקי ונטול אגו. אנחנו נמצא את הפוזיציות הבעייתיות, ואנחנו נדאג שהנבחרת תעמוד כקבוצה במשימות שלה".

על התגובות שקיבל בביתו, אמר: "בבית קיבלו בהתרגשות ובגאווה את המינוי. אני מודה לקדוש ברוך הוא שההורים שלי בעודם בחיים רואים את התמונות האלה". גוטמן שביקר בגרמניה, סיפר גם על רשמיו: "זה המקום להודות לאוליבר בירהוף, המנהל הספורטיבי של נבחרת גרמניה וליואכים לב, שפתחו לי את הדלת של נבחרת גרמניה, בשלושה ימים לפני ההתמודדות מול הולנד. חזרתי עם הרבה מאוד תובנות משם, ואת התובנה הראשית קיבלתי שם. לב אמר לי שהקבוצה הלאומית, קבוצת כדורגל, היא מעל הכל. אין כוכבים, אין התבססות על שחקן זה או אחר, יש רצון לראות כדורגל קבוצתי וכבוד".

על מצבו הבריאותי, אמר: "עשיתי בדיקות לפני חודש וחצי, הבדיקות יצאו כמו שצריך. קיבלתי אישור מהרופא לאמן נבחרת. תהיה פתיחות ושקיפות. אמרתי שהנבחרת היא של כולם, גם שלכם העיתונאים. תהיה ביקורת, בוודאי שתהיה. גם את הניתוח הזה עשיתי לעצמי. למדתי בשישה חודשים האלה, וקראתי כל מאמר של כל כותב לגבי הנבחרת. את הדברים הרציניים לקחתי והפנמתי. אחד מכותבי הטורים כתב שלנבחרת אין מספיק שירים. אל אל ישראל וישראל מלחמה. אני רוצה להיפגש עם נציגי כל האוהדים, ושיבטיחו לי שידליקו את כל האיצטדיון כדי שנשמע שירים, כמו שאנחנו רואים את כל הקבוצות בליגה".

לוזון הבהיר בהמשך כי הנבחרת תשחק באיצטדיון רמת גן במהלך הקמפיין הקרוב. בנוסף הוא השיב לטענות לפיהן הבטיח כי תקום ועדת איתור, ואמר: "לצערי יש חלק שמדליפים מישיבות ההנהלה, שהם לא מרוכזים ומדליפים דברים לא נכונים. לא דובר על ועדת איתור, לא הייתה אמורה להיות ועדה כזו, וכל עוד אני אהיה יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, לעולם לא תהיה ועדת איתור למאמן לאומי. אמשיך באותה שיטה שעשו פה 30 או 40 שנה, שהיושב ראש וממלא מקומו יחליטו ויעבירו את ההמלצה שלהם בפני מזכירות ההתאחדות".

לידיעה הראשונית על כך שהנבחרת תשוב לשחק באיצטדיון רמת גן

דרכו של גוטמן

גוטמן בן ה-53 החל את הקריירה בליגה הבכירה כעוזר מאמן של שלמה שרף במכבי חיפה ב-1990. שנתיים לאחר מכן עבר לצפרירים חולון כמאמן ראשי והמשיך למכבי הרצליה, הפועל בית שאן, הפועל באר שבע עימה זכה בגביע המדינה ב-1997 והפועל חיפה אותה הוביל לאליפות ב-1999. בשנת 2000 עזב את הפועל חיפה אחרי שלוש שנים ועבר לבית"ר ירושלים, שם חווה תקופה עגומה שפגעה גם במצבו הבריאותי והוא עזב במהלך העונה.

לאחר מכן חזר לעמוד על הקווים ועבד בהפועל פתח תקוה, שוב בהפועל חיפה ובהפועל באר שבע, ואז יצא לתקופה בקפריסין, שם אימן את פראלימני וא.א.ל לימסול. ב-2007 הגיע להפועל תל אביב, סייע לה להישאר בליגה והמשיך לאחר מכן להשגת המקום השני, זכייה בגביע המדינה ועד לדאבל המרשים ב-2010 וההעפלה לליגת האלופות שבאה בעקבותיו. סך הכל זכה גוטמן בשתי אליפויות ושלושה גביעים כמאמן ראשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully