וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "כבר הרבה זמן לא הרגשתי כל כך טוב"

כוכב מיאמי חגג את הניצחון הענק על דאלאס. בלייקרס מרוצים מההפסד, ד'אנטוני מכריז: החלה יריבות חדשה בין בוסטון והניקס

אחרי פגרה ארוכה מהרגיל בה כבר חששנו כי לא תחזור, שבה סוף סוף אמש (ראשון) ליגת הכדורסל הטובה בעולם במלוא הדרה. חמישה משחקים פתחו את עונת 2011/12 המקוצרת, אחד אחרי השני, ונדמה כאילו כל אחד מהם היה מסקרן במיוחד - לפחות על הנייר. אלא שעם כל הכבוד למפגשים האחרים, אליהם נגיע בהמשך, מרבית העיניים הופנו אל עבר האמריקן איירליינס ארינה בדאלאס, שם אירחה האלופה המכהנת דאלאס את סגניתה, מיאמי, בשחזור הגמר המצוין של העונה שעברה. ואם לשפוט על פי 48 הדקות שראינו אמש, בהחלט ייתכן כי מדובר היה בטקס העברת הלפיד.

ההיט יצאו כמו מלוע של תותח. טקס חגיגי לכבוד האלופה, בהנחייתו של דייויד סטרן, לא ממש הפריע לשלישיה הגדולה של מיאמי, ואולי אפילו להיפך. רבע ראשון של 17:32 נתן את הטון להמשך, כאשר ההפרש רק צמח וצמח: במחצית הוליכה סגנית האלופה ב-21 הפרש, בשלהי הרבע השני הם כבר היו בפיגור 35 נקודות - השני הכי גבוה בהיסטוריה, במשחק פתיחת עונה בין האלופה וסגניתה. דאלאס עוד הצליחה ללקק חלק מהפצעים ברבע האחרון, אך גם הפסד מינימלי של 105:94 בסופו של דבר לא סיפר את הסיפור כולו.

"אנחנו קבוצה מפוקסת. היה לנו מחנה אימונים מצוין, והגענו עם אותה צורת מחשבה - להשתמש במהירות שלנו", הסביר בסיום לברון ג'יימס, שהתפוצץ עם 37 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. "כבר הרבה זמן לא הרגשתי כל כך טוב. הרבה דברים קרו בשנה שעברה, אבל זאת השנה שעברה. עדיין יש לנו דרך ארוכה לעשות".

דווין וויד, שהוסיף 26 נקודות ו-8 ריבאונדים, שיבח את חברו הטוב והוסיף: "הוא אחד השחקנים שמושכים הכי הרבה ביקורת אי פעם, בכל ספורט, אבל זאת לא העבודה שלו לדאוג לדברים כאלה. ככה אנחנו רוצים לראות אותו משחק כל העונה - תוקף כל הזמן.

מנגד, בשורות האלופה דווקא לא התרגשו מהנפילה הגדולה. "בעונה הזאת במיוחד זה ממש לא משנה איך אתה מתחיל, זה משנה איך אתה מסיים", הרגיע את הרוחות הבעלים של המאבריקס, מארק קיובן. המאמן ריק קרלייל הוסיף בסרקסטיות: "הדבר הטוב הוא שיש לנו משחק מחר. הדבר הרע הוא שיש לנו משחק מחר. ברור שנצטרך לשחק יותר טוב, ואנחנו צריכים ליצור זהות חדשה לקבוצה הזאת. זו קבוצה אחרת, וזה ייקח זמן".

הלייקרס של מייק בראון: קבוצת הגנה

שתי דרמות גדולות היו במחזור הפתיחה, והן התרחשו בשני האולמות הגדולים בתבל: המדיסון סקוור גארדן, והסטייפלס סנטר. בלוס אנג'לס כבר הוליכו הלייקרס ב-6 נקודות, דקה לסיום, אך לבסוף נכנעו לדרק רוז הנפלא, שעם סל ניצחון יפהפה העניק לשיקגו 87:88 דרמטי במיוחד. בסיום ניסה ה-MVP עצמו וחבריו לקבוצה להסביר את הקאמבק האדיר, שכלל גם סגירת פער של 11 נקודות עמוק בתוך הרבע האחרון.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס קובי בריאנט מול שיקגו בולס. mark j. terrill, AP
היה יכול לשלוח את המשחק להארכה - אך נחסם. קובי מול הגנת הבולס/AP, mark j. terrill

"אמרתי להם שכבר היינו במצב הזה בעבר", סיפר רוז מה אמר לחבריו, כשלוש דקות לסיום. "הלייקרס קבוצה חדשה, יש להם שחקנים חדשים, ופשוט אמרתי להם שהם עדיין לא היו במצבים האלה, ואנחנו כן. תודה לאל, השגנו כמה חטיפות, עשינו כמה מהלכים גדולים וניצחנו. אהבתי מה שעשינו בסיום. הפכנו את כל המהלכים שלהם לקשים".

ג'ואקים נואה הוסיף: "שלוש דקות לסיום דרק אמר לנו - כבר היינו במצב הזה בעבר, בואו פשוט נמשיך להילחם. לא שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שלנו, אבל לצאת ממצב כזה ולנצח - זה אומר הרבה על הקבוצה הזאת". על המהלך המנצח של חברו הטוב אמר הסנטר האקטיבי: "היה ברור שדרק יקבל את הכדור בסוף. זאת היתה זריקה מדהימה, אבל כבר ראינו אותו קולע זריקות כאלה בעבר".

אצל הלייקרס נרשמה דווקא אופטימיות מסוימת על אף ההפסד הדרמטי. למרות הגעתו של מייק בראון במקום פיל ג'קסון, שיטת משחק חדשה לגמרי, איבוד למאר אודום והרחקתו של אנדרו ביינום, הקבוצה מ-LA עדיין הוליכה מרבית שלבי המשחק והיתה רחוקה 4.6 שניות מניצחון. "ראיתי די הרבה דברים מעודדים. אנחנו הולכים להיות טובים מאוד מבחינה הגנתית", אמר קובי בריאנט בסיום, מספר דקות אחרי שנחסם על ידי לואל דנג בזריקה שהיתה יכולה לנצח את המשחק. "העונה נהיה קבוצה יותר הגנתית, וזו הפילוסופיה של המאמן. זה המשחק שהוא מצפה שנשחק".

המאמן עצמו, מייק בראון, המשיך באותו קו והסביר: "לא נהיה קבוצה נוצצת העונה. יש לנו שחקנים שיכולים לעשות דברים כאלה, אבל אנחנו הולכים להיות פיזיים, הגנתיים. שיחקנו היום כדורסל די טוב עד הרגעים האחרונים. בסיום הרבה דברים השתבשו לנו ולא סיימנו כמו שצריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"מעכשיו - המשחקים בין הניקס ובוסטון יהיו קרב חפירות"

הדרמה הנוספת, כאמור, הגיעה מהתפוח הגדול, שם גברה ניו יורק על בוסטון 104:106 בתום משחק נהדר. נקודות הניצחון הגיעו מכרמלו אנתוני, שסיים ערב אדיר של 37 נקודות עם שתי קליעות עונשין מוצלחות, 16 שניות לסיום, שהעניקו לאוהדי הניקס יופי של דרך לחגוג את חג המולד. "הכי חשוב עבורנו, כקבוצה חדשה, זה שהראנו משהו חדש. הגענו כקבוצה, ואפילו כשהיינו בפיגור אף אחד לא הוריד את הראש", אמר מלו בסיום.

שחקן ניו יורק ניקס כרמלו אנתוני. Christopher Pasatieri, GettyImages
"הראנו משהו חדש". כרמלו/GettyImages, Christopher Pasatieri

"עוד יש לנו עבודה", הבהיר מייק ד'אנטוני. "היו לנו רגעים טובים, כמה רגעים קצת פחות טובים, אבל בסופו של דבר עשינו את העבודה. זאת הולכת להיות יריבות גדולה מעכשיו והלאה, כל משחק יהיה קרב חפירות של ממש בינינו ובין הסלטיקס".

גם קווין גארנט הודה שהעונה, בניגוד לסדרת הפלייאוף אשתקד, בוסטון כבר לא תוכל לדרוך על הניקס כמה שתרצה. "יש להם ביטחון שלא היה להם בעבר. זה טוב לעיר, טוב לניקס, ועכשיו נראה כמה יציבים הם יכולים להיות", אמר הביג טיקט, שהחטיא בשניה האחרונה זריקה שהיתה יכולה לשלוח את המשחק להארכה.

נקודת האור אצל הסלטיקס, שחסרו את פול פירס, היה רייג'ון רונדו, שסיים ערב מדהים של 31 נקודות, 13 אסיסטים ו-5 חטיפות. "ככה אנחנו רוצים לראות אותו", החמיא דוק ריברס לרכז שלו. "בדיוק על זה דיברנו - להגיע לקו העונשין, לקחת את הזריקות הפנויות. אני לא יודע אם הוא מסוגל לשחק ככה כל ערב, אבל היום הוא היה ענק".

דוויט האוורד: "בינתיים אני באורלנדו"

מי שעשתה את שלה בצורה שקטה ויעילה הלילה היתה אוקלהומה סיטי, שנכנסת לעונה הקרובה עם הרבה מאוד ציפיות. המבחן הראשון של הת'אנדר עבר בהצלחה, כאשר הקבוצה הצעירה של סקוט ברוס גברה בלי בעיות מסוימות 89:97, תוך שהיא נעזרת ב-30 נקודות אופייניות של קווין דוראנט. "אנחנו לא יכולים לשלוט בציפיות של אנשים מאיתנו, פשוט צריך להמשיך להשתפר מיום ליום ונראה לאן נגיע", אמר מלך הסלים של העונה שעברה.

סקוט ברוקס המשיך באותו קו: "אנחנו יודעים שיש ציפיות מאיתנו מבחוץ, אבל זה לא מבטיח לנו כלום. החבר'ה שלנו פשוט באים לעבוד. אני יודע שזה קצת משעמם, אבל אנחנו לא הולכים להשתנות, לא הולכים לזלזל לרגע. היום שיחקנו טוב. ההגנה שלנו היתה טובה מאוד, ואני מאוד מרוצה מהאינטנסיביות שלנו".

מנגד, סיפור המשחק היה דוויט האוורד. הסנטר שהביע לא פעם בחודשים האחרונים את רצונו לעזוב את אורלנדו סיים עם 11 נקודות בלבד, וסבל פעם נוספת מההגנה המצוינת של קנדריק פרקינס. "כרגע אני באורלנדו, אין לי תכניות ללכת לשום מקום אחר בקרוב", אמר סופרמן בסיום. "דיברתי עם כל החברים שלי לקבוצה ואמרתי להם שאנחנו לא יודעים מה יקרה, מי יהיה כאן ומי יעזוב, אבל אנחנו יכולים לשלוט בדבר אחד: לשחק חזק בכל לילה".

המאמן סטן ואן גנדי סיכם: "התקפית פשוט לא היינו טובים הלילה. לא אהבתי את הקצב שלנו. שיחקנו לאט, הזזנו את הכדור לאט".

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

פול: "אף פעם לא היו לי כל כך הרבה אופציות בהתקפה"

המשחק האחרון של הלילה הפגיש את לוס אנג'לס קליפרס המסקרנת עם גולדן סטייט, ואף שכריס פול, בלייק גריפין והחבורה המלהיבה מ-LA התחילו בצורה חלודה למדי, הם הצליחו בסופו של דבר להביס את הווריירס 86:105. "אנחנו רוצים גם ללמוד אחד את השני וגם לנצח במקביל", אמר פול אחרי הופעת בכורה רשמית של 20 נקודות ו-9 אסיסטים בקבוצתו החדשה. "אף פעם לא היו לי כל כך הרבה אופציות בהתקפה כמו השנה".

צ'ונסי בילאפס הוסיף 21 נקודות, בלייק גריפין סיים עם 22 ו-7 ריבאונדים ואמר בסיום: "התאמנו רק שבוע אחד עם השני. ייקח לנו קצת זמן". מאמן הקליפרס ויני דל נגרו הוסיף: "עשינו עבודה הגנתית טובה, שלטנו בקצב ברבע הרביעי אבל אני יודע שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר".

מנגד, רשם מארק ג'קסון הופעת בכורה רשמית כמאמן גולדן סטייט, וגם הוא יודע שהיא היתה יכולה להיות מוצלחת יותר. "יש רגעים בהם אנחנו נראים כאילו אנחנו באמת מבינים מה אנחנו צריכים לעשות, אבל יש גם רגעים בהם אנחנו נראים כמו קבוצה אבודה", סיכם פרשן TNT לשעבר את הספתח על הקווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully