וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתכוננו למשבר. לא מקצועי, מנטאלי

25.12.2011 / 23:30

כיף לראות את אשדוד וק"ש בצמרת, אבל האם הן יעמדו בלחץ בשלבי ההכרעה? שלום תקווה לא ממהר להכתיר אלופה חדשה

מ.ס אשדוד קבוצה רעבה. אפשר לראות על הפרצופים של השחקנים שלה עד כמה הם נהנים מאוויר הפסגות, ועד כמה הם רוצים להישאר בצמרת. כמו עירוני קרית שמונה, גם האשדודים נהנים מהרגע. הם אוהבים להיות קרובים לפסגה, ולא רוצים לאבד את זה. היום (ראשון) הם לא הציגו כדורגל גדול, לא הציגו משחק שוטף, ובכל זאת החניכים של יוסי מזרחי המשיכו בסדרת הניצחונות. כיף לראות מועדון שבשקט ובצניעות מצליח להציג יכולת חיובית. הקבוצה נראית מאומנת וממושמעת טקטית, וניתן לחוש עד כמה השחקנים שלה רוצים להתקדם.

אבל למרות סדרת הניצחונות, למרות היכולת המרשימה וההתקדמות בטבלה, כולם מחכים למשברון של קרית שמונה או אשדוד. אם הוא אכן יגיע, האתגר שלהן לא יהיה מקצועי, אלא בעיקר מנטאלי. הבעיה המרכזית שתהיה לרן בן שמעון וליוסי מזרחי תהיה בהתמודדות של השחקנים שלהם עם הסיטואציה המאתגרת. הליגה עוד ארוכה מאוד, יש עוד הרבה נקודות, ומה שקל עכשיו, יהיה קשה בהמשך. לחץ המשחקים והדרישות המלחיצות ברגעי ההכרעה, הם לא באותה רמה כמו עכשיו. המאבק לא יהיה על המגרש, אלא מחוצה לו.

אין ספק, כשהקבוצות האלה יהיו בישורת האחרונה, כשנגיע למאבק האחרון על התואר, הלחץ הוא מסוג אחר. אשדוד וקרית שמונה חסרות מאוד את הניסיון ואת היכולת לעמוד בלחצים, ויהיה מעניין מאוד לראות מי תצליח לתפקד נכון במאבק הזה. עם כל הכבוד ליכולת שלהן, גם היום קשה להגיד על אחת מהן שהיא דומיננטית בצורה יוצאת דופן. אף אחת מהן לא דורסת או שוטפת או מציגה יכולת שהיא ברמה אחת מעל לליגה.

למרות הפער שאשדוד וקרית שמונה פתחו מהפועל תל אביב, אני מעריך ששתיהן חוששות מאוד מהקבוצה של דרור קשטן, ובצדק. הפועל תל אביב נראית כרגע כקבוצה היחידה שיכולה להתמודד על התואר, והסיבות ברורות: יש לה את המסורת, היא יודעת לעמוד בלחצים, היא מסוגלת לעמוד במעמסה, והיא מכירה היטב את המעמדים המחייבים.

אשדוד וקרית שמונה היו רוצות לברוח כמה שיותר רחוק מהפועל תל אביב, ולהשאיר את המאבק ביניהן. כדאי להן מאוד ללחוץ על הדוושה עכשיו, ולנצל את הרגעים האלה בהם הן משחקות היטב והפועל מקרטעת. אם זה אכן יקרה והמגמה הזאת תימשך, יהיה מאוד מעניין לראות מאבקי צמרת עם קבוצות שלא רגילות למעמד הזה.

מה נשאר? רק גביע

ומנגד, מה כבר אפשר להגיד על מכבי תל אביב? כנראה שעוד עונה הלכה לה. אחרי ההפסד לאשדוד ולאור הפער מהפסגה, מכבי כבר חושבת על גביע המדינה. זה מה שנשאר לה העונה. מכבי עשתה חיים קלים לאשדוד הערב. יש לה שחקנים מוכשרים, וניר לוין שלח הרבה חלוצים קדימה, אבל למרות ריבוי שחקני ההתקפה – מכבי לא הגיעה להרבה הזדמנויות.

למה? מסיבה אחת פשוטה. החלוצים התמקמו להם במרכז ההגנה של אשדוד, ופשוט חיכו לכדורים. הדרך היחידה להתמודד עם הצפיפות בהגנה של אשדוד הייתה לבוא דרך האגפים, אבל מכבי לוקה באספקט הזה של המשחק מתחילת העונה. היא התחילה לעשות את זה רק לקראת הסוף, בכדור רוחב בודד של קלמי סבן (עם עוד החמצה של יצחקי), אבל כשתוקפים דרך האמצע – קל לשמור על החלוצים. הרבה יותר קשה לשמור עליהם כשתוקפים מהאגפים, ולמכבי חסרה מאוד האפשרות הזאת, וזה דבר שראינו מתחילת השנה.

לגבי ברק יצחקי, אין ספק שעדיף לניר לוין להמשיך לשחק איתו כחלוץ. יצחקי עדיין לא בכושר גופני מספק, והצבתו כשחקן כנף דורשת ממנו הרבה עבודה והמון השקעה בסגירת האגף ובמשימות הגנתיות. עדיף שישחק פנימה, ובפעולה אחת חכמה יוכל לסגור את המשחק. ראינו לקראת הסוף כמה הוא היה מסוכן כששיחק ליד החלוץ. שאר הקבוצה הייתה מאוד שקופה, מאוד צפויה, מאוד סטאטית. אין לה הרבה להציע מלבד ליצחקי.

אשדוד המשיכה להרשים עם 1:2 על מכבי תל אביב

יוסי מזרחי מצהיר: "לא רוצה לדבר על אליפות"

ניר לוין מתרץ: "הקבוצה לא מספיק בטוחה בעצמה"

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully